ARKADAŞINA GÖNDER
Sektör Yeni Yıla Umut Dolu Girdi
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

PİYASA

Sektör Yeni Yıla Umut Dolu Girdi

08.01.2016 Cuma
SEKTÖR YENİ YILA UMUT DOLU GİRDİ

Otomotiv sektörü 2015 yılının son ayında yükselen satışlarla yılın başındaki olumsuz havayı üzerinden attı. Toplam satışlar bir önceki yıla oranla artış gösterirken, 2016 yılı için beklentilerin 950 bin bandının üzerinde olması sektöre umut verdi.

Geçtiğimiz yıla göre 2015 yılındaki otomotiv satışları hem hafif ticari hem de otomobilde artış gösterirken, aralık ayında satışların yine bir önceki yılın aralık ayına oranla yükselmesi yüzleri güldürdü. ÖTV'nin artma ihtimaliyle otomobil alım kararını hızlandıran tüketiciler, Aralık ayında satışların artmasında rol üstlenirken, artan satışlar sayesinde otomotiv sektörü 2016'ya umutlu girdi.
Otomotiv Distribütörleri Derneği'nin(ODD) 6'ncısını düzenlediği ODD Gladyatörleri'nde açıklanan rakamlara göre, Türkiye otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı, 2015 yılında bir önceki yıla göre %26,1 artarak 968.017 adet olarak gerçekleşti. 2014 yılında 767.681 adet toplam pazar gerçekleşmişti. Otomobil satışları, 2015 yılında bir önceki yıla göre %23,54 artarak 725.596 adete yükseldi. 2014 yılında 587.331 adet satışa ulaşılmıştı. Hafif ticari araç pazarı, 2015 yılında geçen yıla göre %34,42 oranında artarak 242.421 adete ulaştı. Geçen yıl 180.350 adet satış yapılmıştı.
2015 yılında, 1600cc altındaki otomobil satışlarında %24,52, 1600-2000cc aralığında motor hacmine sahip otomobil satışlarında %2,54 ve 2000cc üstü otomobillerde %9,37 artış görüldü. 2015 yılında, 85kW altı 38 adet, 121kW üstü ise 82 adet olmak üzere 120 adet elektrikli otomobil satışı gerçekleşti. 2015 yılında, otomobil pazarında ortalama emisyon değerlerine göre en yüksek paya %42,02 oranıyla 100-120 gr/km arasındaki otomobiller 304.901 adet ile sahip oldu.
2015 yılında, dizel otomobil satışlarının payı %61,78'e gerilerken, otomatik şanzımanlı otomobillerin payı %49,90'a yükseldi. 2015 yılında otomobil pazarı segmentinin %82,90'ını yine vergi oranları düşük olan A, B ve C segmentlerinde yer alan araçlar oluşturdu. Segmentlere göre değerlendirildiğinde, en yüksek satış adetine %52,11 pay alan C (378.141 adet) segmenti ulaştı. Karoser tiplerine göre değerlendirildiğinde ise, en çok tercih edilen gövde tipi, yine sedan otomobiller (%48,46 pay, 351.598 adet) oldu. 2015 yılında hafif ticari araç pazarı gövde tipine göre değerlendirildiğinde, en yüksek satış adetine %71,28 pay ile van (172.788 adet), ardından %11,8 pay ile kamyonet (28.599 adet), %10,69 pay ile minibüs (25.923 adet) ve %6,23 pay ile pikap (15.111 adet) yer aldı.
Otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı 2015 yılında 968.017 adete ulaşarak, 2014 yılı aynı döneme göre baz etkisiyle %26,1 artış göstermiştir.
2016 yılı otomotiv sektörü toplam pazarının 900-950 bin adet aralığında olması tahmin edilmektedir.
Ödül Alan Gladyatörler;
SATIŞ ÖDÜLLERİ
En Hızlı Büyüyen Hafif Ticari Araç Markası: KIA
En Çok Satılan Hafif Ticari Araç Modeli: Ford Tourneo Courier
En Çok Satılan Hafif Ticari Araç Markası: Ford
En Hızlı Büyüyen Otomobil Markası: Infiniti
En Çok Satılan Otomobil Modeli: Fiat Linea
En Çok Satılan Otomobil Markası: Volkswagen
En Çok Satılan Otomobil ve Hafif Ticari Araç Markası: Volkswagen
İLETİŞİM ÖDÜLLERİ
Yılın Televizyon Uygulaması: Ford "Türkiye'nin Ford'u"
Yılın Gazete Uygulaması: Renault Clio "İlişki Durumu Aşk"
Yılın Radyo Uygulaması: Mercedes-Benz "AMG GT"
Yılın Dergi Uygulaması: Volkswagen "VW Golf 41 Yıllık Macerası"
Yılın PR/Etkinlik Uygulaması: Toyota "Hybrid Lezzetler"
Yılın Dijital ve Sosyal Medya Uygulaması: Volkswagen "Autoshow Canlı Yayın ve Sosyal Medya Entegrasyonu"
Yılın Outdoor Uygulaması: Jeep "Jeep Renegade'in Ayak İzleri"
Yılın Fuar Standı Uygulaması: BMW
Yılın Sosyal Sorumluluk Projesi: Toyota "Korna Çalma Huzurumu Çalma"
Yılın Entegre İletişim Kampanyası: Mercedes-Benz "Yeni Vito Tourer"
Yılın Basın Lansmanı: Peugeot 308 Lansmanı
Yılın Jüri Özel Ödülü: Fiat Egea Lansmanı

kalan karakter 2000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.