ARKADAŞINA GÖNDER
Taşıt Kredilerinde Finansman Hamlesi
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

PİYASA

Taşıt Kredilerinde Finansman Hamlesi

23.03.2016 Çarşamba
TAŞIT KREDİLERİNDE FİNANSMAN HAMLESİ

Finansman şirketlerinin taşıt kredisi alacak tutarı 22.8 milyar TL’ye ulaştı. FKB Başkan Vekili Nilüfer Günhan, müşterilerine tüm ürünleri sunduklarını söyledi

Finansal Kurumlar Birliği (FKB) çatısı altında faaliyet gösteren finansman şirketlerinin işlem hacimleri geçen yıl yüzde 39.7 artarak 19.1 milyar liraya, tamamına yakını taşıt olmak üzere, kredi konusu ürün sayısı ise yüzde 52 artarak 428 bin 53 adede çıktı. Finansman şirketlerinin taşıt kredisinde alacak tutarları ise 22.8 milyar TL ile, bankaların 22.5 milyar TL olan söz konusu alacaklarını geride bıraktı. 2010-2015 döneminde bankaların taşıt kredileri alacakları yüzde 54.6 artarken, finansman şirketlerinin alacakları ise yüzde 354 arttı. Bu yıl ilki düzenlenen ve sektörün önde gelen isimleriyle akademik camiayı bir araya getiren Boğaziçi Üniversitesi Otomotiv Ekonomi Zirvesi/Auto Summit 2016'da konuşan Finansal Kurumlar Birliği (FKB) Başkan Vekili Nilüfer Günhan, otomotiv alıcılarının günümüzde artık daha az otomotiv showroom ziyareti gerçekleştirdiğine dikkat çekti. Günhan, alıcıların artık hayalindeki aracı web/mobilden araştırdığını, fiyat ve özellik karşılaştırması yaptığını ve kendi kredi kullanımına yönelik de kredibilite sorguladığını söyledi. Günhan, "Finansman sektörü oyuncuları da, online ve mobil platformlarda müşterilere yönelik uygulamalar geliştiriyor, iş ortaklığının ihtiyaçlarına göre b2b ve b2b2c alanlarında yatırımlar yapıyor" dedi.

MÜŞTERİYE ÖZEL TEKLİF

Günhan ayrıca, her müşterinin yaş, cinsiyet, ırk ayrımı olmadan "özel" hissetmek istediğini, dolayısı ile finansman şirketlerinin bu yönde altyapılarını geliştirmiş olduğuna dikkat çekti. Müşterilerinin sadece T.C. kimlik numaraları ile o müşteriye özel araç modeline kadar farklılaştırılmış teklifler sunabildiklerini belirten Günhan, müşteriyi showroomdan çıkarmadıklarını ve minimum prosedür ile hızlı hizmetin tercih edilme nedeni olduğunu vurguladı. Günhan, müşterilerine araç kredisiyle birlikte sigorta, uzatılmış garanti gibi ürünleri tek bir paket halinde sunduklarını açıkladı.

kalan karakter 2000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.