ARKADAŞINA GÖNDER
"Sigorta şirketleri tavan fiyatta zorluk çıkartmayı sürdürüyor"
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

PİYASA

"Sigorta şirketleri tavan fiyatta zorluk çıkartmayı sürdürüyor"

28.04.2017 Cuma
TAVAN FİYAT UYGULAMASINDAN SONRA BAZI ŞİRKETLER, TRAFİK SİGORTASI YAPMAYI REDDEDİYOR

Tüketiciler Derneği Genel Başkanı Küçük, "Hazine Müsteşarlığının uyarısına rağmen maalesef şirketler, zorunlu trafik sigortası teklifi vermede ve bu sigortayı yapmakta zorluk çıkarmakta. Bazı bahanelerle işi yokuşa sürmekteler." dedi.

Tüketici dernekleri temsilcileri, zorunlu trafik sigortasında bir süre önce başlayan "tavan fiyat" uygulaması sonrası sigorta şirketlerinin zorluk çıkarmaya devam ettiğini bildirdi.

Tüketiciler Derneği (TÜDER) Genel Başkanı Levent Küçük, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Karayolları Motorlu Araçlar Zorunlu Mali Sorumluluk Sigortası (zorunlu trafik sigortası) poliçelerinde, 12 Nisan'dan itibaren uygulanmak üzere tavan fiyat uygulaması getirildiğini ve sigorta fiyatının belirlenmesinin yeni esaslara bağlandığını anımsattı.

Yeni uygulama sonrası, sigorta şirketlerinin 3-4 ay taksit uygulamasını kaldırarak nakit ya da kredi kartına tek çekim uygulamasına başladığını, nakit ya da kredi kartına tek çekimin vatandaşların mağdur olmasına ve tepkisine neden olduğunu belirten Küçük, Hazine Müsteşarlığı tarafından Zorunlu Trafik Sigortasına ilişkin teklif vermediği ve zorunlu trafik sigortası yapmaktan kaçındığı tespit edilen sigorta şirketleri hakkında adli ve idari işlem yapılacağının duyurulduğunu bildirdi.

Gelinen noktada, vatandaşların zorunlu trafik sigortası yaptırırken şirketlerin teklif vermemesi ve sigorta yapmaktan kaçınması durumunun devam ettiğini ifade eden Küçük, şunları kaydetti:

"Hazine Müsteşarlığının uyarısına rağmen maalesef şirketler, zorunlu trafik sigortası teklifi vermede ve bu sigortayı yapmakta zorluk çıkarmakta. Bazı bahanelerle işi yokuşa sürmekteler. Bunlardan bazıları 'sistemde arıza olduğunun belirtilmesi', 'mevcut sistemlerinin tavan fiyat uygulamasına uyumlu hale getirilmesi nedeniyle düzeltiliyor denilmesi', 'acente ile merkez arasındaki bağlantının kapalı olduğunun söylenmesi...'

Ayrıca, kredi kartına 3-4 taksit kaldırılıp nakit ya da tek çekim uygulamasına geçilmesi, onaya gönderilen poliçeye onay verilmemesi ya da onay süresinin uzaması, poliçesi düzenlenecek olan araçların fotoğraflarının istenmesi, ehliyet ya da ruhsatlarını sisteme yükletme yoluyla işlemlerin artırılması, ferdi kaza, konut sigortası gibi ek poliçeler istenerek sigortanın daha pahalı hale getirilmesi, tüketicilere maliyetlerin artırılması gibi durumlarla şirketler sigorta yapmaktan kaçınıyor."

BİZE ULAŞIN