ARKADAŞINA GÖNDER
Bir SUV Daha Geliştiriyoruz
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

SÖYLEŞİLER

Bir SUV Daha Geliştiriyoruz

26.03.2013 Salı
BİR SUV DAHA GELİŞTİRİYORUZ

Kompakt SUV segmentinin yaygınlaşmasını sağlayan Toyota RAV4’ün, dördüncü neslinden sorumlu olan Başmühendis Makoto Arimoto, hem bu yeni araçlarının detaylarını anlattı hem de yakında ortaya çıkacak küçük crossover’ın müjdesini verdi.

Yeni Toyota RAV4'ü oluştururken neleri göz önünde bulundurdunuz?
Makoto Arimoto: Öncelikle 180 civarında ülkede satılan bir model olarak çok geniş çaplı bir planlama yaptık. RAV4'ün öncelikli pazarları Amerika Birleşik Devletleri ve Çin'dir. Bu iki pazarda Honda CR-V bizden daha fazla satıyor ve biz de buna bir son vermek istedik. CR-V'den artık daha fazla RAV4 satmak istiyoruz. Bu yüzden yeni RAV4'ü tasarlarken hep bunları göz önünde bulundurduk.
RAV4 ile kompakt SUV pazarının oluşmasını sağladınız ancak geçen zamanda rakipleriniz önden çekişli, arkadan itişli ya da küçük hacimli motorlara sahip versiyonlarla sizden müşteri çalmaya başladılar. Hacim küçültme modasına uymayı düşünmüyorsunuz? Bu konularda neler yaptınız?
M.A.: Bizde, Honda'nın CR-V'si gibi küçük hacimli bir motor (1.6 lt dizelden bahsediyor) olmayacak. Buna gerek yok çünkü emisyon değerlerimizle çok başarılı rakamları yakalıyoruz. Önemli olan motor hacmi değil, emisyonlardır. Öte yandan biz de hacim küçültmeye gidiyoruz. Mesela artık 2.2 lt'lik D-4D yerine, bu motordan türettiğimiz bir 2.0 lt'lik dizelimiz var.
Yeni RAV4'te bagaj kapağının tasarımı neden değişti, neden artık yana değil de yukarı doğru açılıyor?
M.A.: Aslına bakarsanız ilk sebebi, artık stepnenin kullanımının azalması. Hem ağırlık hem de rüzgar direnci gibi konulardan dolayı öncelikli olarak stepne kullanmıyoruz. RAV4'ün satıldığı pazarlarda stepne yerine lastik tamir kitleri ağırlıklı olarak isteniyor. Öte yandan aracı daha eski yüzlü gösteriyor. Yukarı doğru açılan bagaj kapağının tasarımı, daha ince tasarlanabildi. Bu sayede iç hacimde de avantaj sağladı.
RAV4'ün artık 3 kapılısı, uzatılmışı ya da hibrid versiyonları olmayacak mı?
M.A.: İlk olarak 3 kapılı RAV4 artık olmayacak. Bu yeni model selefinden daha uzun. Farklı pazarlara göre farklı yüzleri taşıyan RAV4'lerimiz vardı ancak artık tüm dünyaya aynı aracı vereceğiz. Hibrid versiyon ile ilgili de yorum yapmam çok doğru değil. En azından şimdilik… Lakin Japonya için hibrid versiyonumuz olacak ancak diğer pazarlara nasıl sunacağız, bunu şimdilik söyleyemeyiz.
BMW ile yaptığınız antlaşma sonucunda modellerinizde nasıl değişimler göreceğiz. Onlara siz nasıl yardımcı olacaksınız, onlar size neler sağlayacaklar?
M.A.: Farklı türde antlaşmalarımız var. Bunlardan bir tanesi Toyota'nın bazı modelleri için alacağı motorlarla ilgili. İlk olarak Avensis'te, sonrasındaysa Verso'da BMW'nin 1.6 ve 2.0 lt'lik dizel motorlarını sunmaya başlayacağız.
Cenevre Otomobil Fuarı'nda çok sayıda küçük crossover ya da SUV görüyoruz ancak Toyota'nın hem Urban Cruiser'ın başarılı satılamaması hem de sizin de dediğiniz gibi 3 kapılı bir RAV4 olmayacağından dolayı, acaba yeni bir modele mi hazırlanıyorsunuz?
M.A.: Bu sorunun yanıtı ben veremem ancak şöyle diyebilirim ki; Avrupa pazarında Nissan Qashqai ile Honda CR-V ve Toyota RAV4'ün olduğu iki farklı tipte SUV (Crossover) araçlardaki artış göz ardı edilemez. Bu yüzden biz de Nissan Qashqai'ye denk gelebilecek bir araç üzerinde çalışıyoruz.
BİZE ULAŞIN