ARKADAŞINA GÖNDER
308, Golf'ten Daha İyi Oldu!
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

SÖYLEŞİLER

308, Golf'ten Daha İyi Oldu!

26.09.2013 Perşembe
308, GOLF'TEN DAHA İYİ OLDU!

PSA-Opel ortaklığında geliştirilen EMP2 platformunun ilk üyelerinden olan yeni Peugeot 308’in Ürün Direktörü Laurent Declerck, kompakt hatchback sınıfının referans noktası Volkswagen Golf’ten daha iyi bir teklif sunduklarını iddia ediyor.

308 ile kompakt sınıftaki pozisyonunuz değişecek mi?

Laurent Declerck: Yeni 308, gamda yükselişi temsil eden bir araç. Burada hedef, hem çağdaş hem de yeni bir alternatif sunmaktı. Bu nedenle segmentin kalbini oluşturan değerlere odaklandı. Sınıfının en kompakt aracı olurken, en büyük bagaj da yeni 308'de. 4 öncelik bazında tasarlandı: Stil, sürüş deneyimi, tüketim verimliliği ve kalite. Bu unsurlara dayanarak rakiplerimizin karşısında duracağız.
208'in maliyeti 207'ye göre daha düşük olarak açıklanmıştı. 308'de de böyle bir durum söz konusu mu?
L.D.: Üretim maliyeti konusunda dışarıya bilgi verme alışkanlığımız yoktur. Önemli olan müşteriye sunduğumuz maliyetin uygun olmasıdır. Yeni 308'de de fiyatlandırmamız sınıfının en iyilerinden biri olacak.
308 R Concept'in seri üretime geçişi hakkında bilgi verir misiniz? Bu denli güçlü bir otomobil sadece ön tekerleklerinle aktarımda sorun yaşamaz mı?
L.D.: 308 R Concept'i seri üretime almayı düşünüyoruz ancak alacağımız ilgiye bağlı olarak bu gerçekleşecek. Araçta RCZ R'daki altyapı var. Aktarma konusunda mükemmel bir altyapısı var. Sınırlı diferansiyel kilidi sayesinde sorunsuz bir aktarım olacak. Yeni EMP2 platformu buna uygun.
HybridAir teknolojisi 308'de de uygulanacak mı?
L.D.: EMP2 platformu HYbrid4 ve HybridAir'e uyumludur. Ancak şimdilik klasik uygulamalara odaklandık. 82 gr/km'lik bir emisyon değerine ulaşmış olduğumuz bir versiyonumuz da var ki, bu da Toyota Prius'tan bile iyi. Aracın hafifliğinden yararlanarak verimliliğe ulaşmak istiyoruz.
308'de kaç karoser tipi olacak?
L.D.: 2014 Cenevre Otomobil Fuarı'nda 308'in station karoserlisini sunacağız. Bir de sportif bir versiyonumuz olacak. 308 uluslararası bir araç olmayı hedefliyor. Küresel ihtiyaçlara uygun şekillenecek. 308 şu anda dünyanın hemen her kıtasında pazarlanıyor ve bu devam edecek.
208'deki direksiyon ve dokunmatik ekran gibi sistemi uygulamalardan memnun kalmış olacaksınız ki; 308'de de bu tipte uygulamalar var. Nasıl tepkiler alıyorsunuz bunlarla ilgili?
L.D.: Anketler aracılığıyla aldığımız geri dönüşlere bunlar aracın en güçlü yönlerini oluşturuyor. Küçük direksiyon ve gösterge panelinin göz hizasında olması seviliyor. 308'deyse göstergeler daha büyük ve ayrık. Ayrıca devir göstergesi de ters yönde çalışıyor. Dokunmatik ekrandaysa 7 farklı kısayol tuşu var. Bunlar, havalandırma, müzik, navigasyon, telefon, araç ayarları gibi fonksiyonlardır. Bu sayede 208'den daha fazla fonksiyon sunuyor.
Tam otomatik şanzıman uygulamasına geçecek misiniz, özellikle dizel motorlarda?
L.D.: Evet, Aisin tarafından geliştirilen, üçüncü nesil otomatik şanzımanlarımız olacak. 6 kademeli olan bu şanzımanlar tam otomatik yapıdalar. Yakıt tüketimi çok önemli bir konu ve manuel şanzımanlarla hemen hemen aynı seviyelerde olacaklar. Araçları bahar aylarında göreceğiz. Bu tipteki bir şanzıman 3 silindirli motorda da olacak.
Kişiselleştirme seviyeleri nasıl olacak?
L.D.: Çok çeşitli ekipmanlar olacak. Artık daha fazla donanım arzı var. Dileğiniz 308'i yaratma imkanınız olacak. Bunlar size yetmezse, yetkili bayilerimizde daha fazla sportif aksesuar bulacaksınız.
Yıllardır kompakt sınıfta yaptığımız karşılaştırmalarda hep Volkswagen Golf birinci olur. Yeni 308 ile bu seviyeyi aşacak gibi düşünüyor musunuz?
L.D.: 308'de stil ve çağdaşlık var ki; bu da Golf'ten iyi. Hacimlerin dengesi var. Tamamen LED'li farlarımız var. Sunduğumuz pek çok donanım Golf'te yok. Üstelik iç mekan da daha modern ve kolay kullanımlı. Sürüş deneyimine gelince, kendi fikrinizi kendiniz vereceksiniz. EMP2 platformu hem konfor hem de dinamizm sağlayacak. Segmentte yeni referans oluşturacağız. Yakıt tüketimine gelince 308, Golf'ten daha hafif ve bu da lehimize bir durum teşkil edecek. Güvenlikte de en iyilerden biriyiz. Algılanan kalite konusunda da her zamankinden daha iyiyiz. Bunu biz değil, bağımsız kuruluşlar söylüyorlar.
Yazı: Birkan Demir Çalışkan



Küçük direksiyon simidinin üzerinde izlenen gösterge tablosu, kısayol tuşları da bulunan dokunmatik ekran ve kaliteli iç mekan, 308'de dikkat çekiyor.

kalan karakter 2000

mehmet mehmet

yeni 308 kesinlikle golften daha iyi 308 a3le yarisiyor golfude 308ide inceledim 308 daha modern ve lüks duruyor her açıdan

Aynı Görüşte misiniz?
evet16
hayır1
cevapla 18.03.2015 14:26
WWW WWW

WOSWAGENİN RAKİBİ OLAMAZ HAHAHAHA

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır18
cevapla 26.02.2015 17:26
Kadir Kadir

Arada ciddi işçilik kaite ve ikinci el farkları var.Şunu unutmayalım benim bildiğim 45 50 yıldır golf var olabilmiş ve genel anlamda formun dan uzaklaşmamış ve Fransız aracı makyaj lar hariç hep yeni kasa sebep piyasada var olabilmek

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır9
cevapla 14.02.2015 11:14
wwd wwd

Peugeot şimdiye kadar ilk defa aynı modeli devam ettirmiş bir firma. Bunun piyasada kalmaktan çok marka stratejisiyle ilgili bir durum olduğunu düşünüyorum.

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır0
cevapla 21.07.2015 15:30
vvzvzvzvz vvzvzvzvz

308in tasarımını çok iyi yapmışlar golfse abartmadan bozmadan tasarımını yeniliyo vw kaliteside ortada ama 308 daha iyi bence

Aynı Görüşte misiniz?
evet27
hayır1
cevapla 14.07.2014 20:18
Tahsin ar Tahsin ar

bir 308 ile golf kıyaslaması daha o kadar saçma ki. yıl olmuş 2014 hala fransız aracı sağlam değil diye düşünenler var yada bir vw golf kadar iyi değil diyenler var. 206 -307 bunlar satış rekorları kıran araçlar, sağlam değiller diye gözüyle bakıldı ama rekorlar kırdı, 308 de pejo ekonominin dibine vurdu c segment araç ş,içi 5 litre yakıyor yeni cıkan 308 ise daha düşük bugün hangi golf 5litre y,tüketimi var? iç dizayna gelirsek 308 daha uygun fiyata daha dolu. en full golf en dolu 308in 1.5 katı değerinde para. parasını saçmak isteyen vw alır ben gösteriş değil kalite seviyorum diyen ise peugeout.

aynı olay scirocco -rcz arasındada geçerli.

Aynı Görüşte misiniz?
evet38
hayır10
cevapla 11.07.2014 02:09

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BİZE ULAŞIN