otohaber_logo
Haberler
Dizel motorlar neden daha yüksek tork üretir?
Dizel motorların ürettiği tork kuvvetinin benzinliden yüksek olmasının nedeni nedir?
Dizel motorlar neden daha yüksek tork üretir?

Araçların tamamına yakınında kullanılan 4 zamanlı motorların iş (üçüncü-yanma) zamanında yakıt güce dönüşür. Benzinli motorlarda piston, hava-yakıt karışımını sıkıştırırken buji kıvılcımıyla ateşleme sağlanır. Benzinli motorlarda sıkıştırma oranı 8-12 arasında değişir. Dizel motorlardaysa, yine yanma odasında piston tarafından sıkıştırılan havanın üzerine enjektörler mazotu püskürtür. Böylece dizel motorda 1/18 ile 1/22 arasında değişen bir sıkıştırma oranı elde edilirken pistonların bağlı olduğu krank miline daha bir döndürme kuvveti yani tork uygulanır. Sıkıştırma oranının, yüksek basıncın ve mazotun setan sayısının benzinliye göre yüksek olması dizel motorun torkunun artması için yeterlidir. Ayrıca dizel motorun yanma odalarında, benzinliye kıyasla daha yüksek sıcaklıklarda ve sıkıştırma oranlarında, daha büyük yanma basıncı meydana gelir. Bu nedenle pistonlar üzerinden krank miline aktarılan torku artar. Motor torkuyla, krank milinin açısal hızı yani devir sayısı ters orantılıdır. Birkaç sıra dışı motoru saymazsanız devir azaldıkça tork artar.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.