ARKADAŞINA GÖNDER
Motor arıza ışığı neden yanar?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

OKUR MEKTUPLARI

Motor arıza ışığı neden yanar?

17.08.2010 Salı
MOTOR ARIZA IŞIĞI NEDEN YANAR?

Mercedes-Benz C200 Kompressor (163 HP) sahibiyim. 2001 model olan aracımı yaklaşık 1 sene öncesatın aldığımda 160.000 km idi şu an ise 170.000 km’ye ulaştı.

Motor arıza ışığı yanan aracımın serviste hava akış metresi yağlanmış denerek değiştirildi. Ancak ertesi gün tekrar aynı sorun oldu ve tekrar akışmetre değişti. Sorun üçüncü kez tekrarlandı ve akışmetre tekrar değişti. Akışmetre artık yağlanıp bozulmasın diye vakum yapması için bir parça takıldı. Yaklaşık 8.000 km'dir sorun yok. Ancak aracımın yol bilgisayarı yakıt tüketimini; şehir içinde 17-18 lt/100 km, rölantide ise 18 lt/100 km olarak gösteriyor. Rölantide kalma süresi uzadıkça yakıt tüketimi artıyor. Örneğin aracım 7-8 dakika rölantide çalıştıktan sonra anlık tüketim 40 lt/100 km değerine kadar çıkıyor ve artmaya da devam ediyor. Bu sırada aracımdan benzin kokusuna benzer bir koku yayılıyor... Bu sorunun nedeni ne olabilir?

Sayın İrfan Gökay Çalışır,

2001 model ve 170.000 km' de olan Mercedes-Benz C200 Kompressor'ün hava ölçerinin yağlanma sonucunda sık sık bozulması aslında önemli bir ihmal ve ilgisizliğin sonucu. Hava ölçer motorun hava emiş yani emme sistemine entegre olmuşken motor yağ karteri havalandırması yoluyla yağlanır veya kirlenir. Bu yağlanma nedeniyle motor karter yağ havalandırmasından yoğun yağ buharı ve dumanının oluşmasından kaynaklanır. Sonuç olarak da motorun yaşı paralelinde segman ve pistonların aşınması bu soruna nedendir. İlk yağlanma görüldüğünde bu sorun tespit edilip gereği yapılmalıydı. Bu tesbit yapılamadığından siz bir kaç kere hava ölçer yenilemek zorunda kalmışsınız. Akışmetrenin yani hava ölçerin bozulmaması için takılan icat ise aşınan sekman ve pistonların havalandırmadan yağ buharı üfl emesine çare değildir. Aşınan ve gücü kaybolan motorların tüketim yüksekliği ise normal bir sonuçtur. Ayrıca o takılan parçanın da besleme sistemine menfi etkileri olması da mümkün. Uzun rölanti çalışma süreçlerinde tüketimin aniden artması da Akışmetrenin sağlıklı çalışmadığının göstergesidir. Motorun yakıt karışımı zenginleştiğinden yanmamış çiğ benzin kokusunun da oluşması bu nedendendir. Aracınızın şu an bilinen arızası motorunun yenilenme mecburiyetidir. Bunun dışında yine yaşına uygun ne gibi arızalar çıkaracağı ise ancak aracın ciddi bir kontrolden geçmesi sonrasında tahmin edilebilir.

kalan karakter 2000

GÖKSEL GÖKSEL

s.a hayırlı işler aracımda 10 günde 1 motor arıza ışığı yanıp sönüyor hava filtresi dediler değiştirdim akışmetre dediler değiştirdim partikül fitresi dediler değiştirdim ama aracımda hala aynı arıza devam ediyor ve 10 günde 1 çekişten düşüyor aracım mercedes sprinter euro 4 artık çözüm istiyorum...

Aynı Görüşte misiniz?
evet13
hayır0
cevapla 28.08.2015 11:15
ali ali

Hundai matrixde neden yanar

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır1
cevapla 09.04.2015 00:39
ercan ercan

Chevrolet aveo airbag isigi neden yanar

Aynı Görüşte misiniz?
evet4
hayır0
cevapla 01.02.2015 15:19
kaptanufuk kaptanufuk

Aracım lada vega - sorunum 1 ay önce arıza lambası yandı ve sönmüyor ,,
Çalışmasında hiçbir sorun yok eletrik ve oto tamircileri devamet bişey olmaz diyor
Sizin tavsiyeniz nedir.

Aynı Görüşte misiniz?
evet10
hayır0
cevapla 23.11.2014 23:05
cem dugan cem dugan

rolantide km ilerlemediğinden beyin yakıtı hesaplayamaz ve fazla yakıyormuş gibi gösterir

Aynı Görüşte misiniz?
evet3
hayır0
cevapla 19.09.2014 19:13

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.