ARKADAŞINA GÖNDER
Periyodik Bakım Ücreti Neden Bu Kadar Yüksek Tuttu?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

İSMET KARAMAN

Periyodik Bakım Ücreti Neden Bu Kadar Yüksek Tuttu?

20.02.2012 Pazartesi
PERİYODİK BAKIM ÜCRETİ NEDEN BU KADAR YÜKSEK TUTTU?

İsmet Karaman Sorularınızı Yanıtlıyor

Ben İstanbul Barosu'na bağlı bir avukatım. Yaklaşık 12 yıldır derginizi ilgiyle takip ediyorum. Satın aldığım 2011 model Opel Astra III ile ilgili bir şikayetimden sizi haberdar etmek istedim. Bildiğiniz üzere zaman zaman servis bakım ücretlerinin fazla olduğu gündeme gelmektedir. Benim satın aldığım 2011 model (0 km) Opel Astra Classic III 5 kapı otomatik dizel aracım için ilk 15.000 km bakımına Opel Erdemir'e gittim. Araçta harici hiç bir sorun olmamasına rağmen tamamen standart bakım karşılığında benden 532 TL aldılar. Benzer araçların bakımları ise öğrendiğim kadarıyla 200-400 TL aralığında. Bu sebeple Opel merkezine başvuru yaptım ama bir netice alamadım. Size bu durumu haber vermekle başkalarının servis bakım maliyetleri hususunda haberdar edilmesini ve aldanmamasını düşünüyorum. Yardımcı olursanız sevinirim. İyi çalışmalar.
Sayın Aziz Bozdemir;
Öncelikle bu duyarlı davranışınızdan dolayı sizi kutlarım. Aracınızın periyodik bakımına dair adınıza düzenlenmiş fatura içeriği incelendiğinde olması gerekenden yaklaşık olarak yüzde 15 oranında bir fazlalığın olduğu kanaatindeyim. Faturanızı işçilik, yedek parçalar ve fiyatları, sarf malzemeleri olmak üzere üç yönden inceledim. Periyodik bakım işçiliği; bütün yetkili servislerde yapılan her işlem, üretici firma tarafından o işin nasıl yapılması gerektiğinin belirlenmesinin yanında ne kadar sürede yapılması gerektiği bir değerle belirlenir. Bu değer "birim" olarak adlandırılır. 100 birim 1 saattir (60 dakika). Sizin aracınızın periyodik bakımının 160 birimde yapılması belirlendiği halde size 180 birim uygulanmış. Bu değerlendirmeler herservis için aynıdır. Ancak 1 birimin ne kadar olacağı bölgelere ve şehirlere göre değişir. Her bölgede işyeri kiraları veya personel iderleri gibi parametreler büyük şehirlerde fazladır. Bu ifadeden hareketle İstanbul'da 100 birim 90 TL, İzmir'de 100 birim 72 TL olarak hesaplanmaktadır. Sizin faturanıza uygulanan 100 birim 90 TL'dir. Bu bakımdan doğrudur. Faturanızda görülen atık bertaraf bedeli normaldir. Çevre Bakanlığı'nın 2009 yılında yürürlüğe giren bir yönetmeliğine göre aracınızdan çıkan yağ, hava, yakıt filtresi gibi tehlikeli atıkları servis sizin için yetkili kuruluşlara bir ücret karşılığında vererek çevreye zarar vermeyecek biçimde yok edilmelerini sağlar. Faturanızda görülen "atık yönetim bedeli" olan 3.90 TL'nin açılımı budur. Ancak "balata spreyi, cam temizleme sıvısı" gibi malzemeler sarf malzemelerdir. Hem bunların ücreti ve hem de ayrıca "sarf malzeme" ücretinin alınması yanlıştır. Çift ücret yansıtılmış. Yedek parça fiyatlarına gelince; yetkili servislerde, müşteri memnuniyeti ve alım sırasında uygulanan çeşitli bonuslarla genel distribütörden olan yedek parça alımlarında her bayi için farklı iskontolar uygulanır. Bu nedenle her bayiinin yedek parça alım fiyatları da farklıdır. Bu neden satış fiyatlarının da farklı olması doğaldır. Bunun yanında aracınızda kullanılacak yağın özelliği konusunda genel distribütörün bir yaptırımı vardır ama ücreti konusunda aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Yaptığım araştırmalarda 55 ila 78 TL fiyat aralığında 4 litrelik yağ fiyatları gördüm. Sizin faturanızda 100 TL olması fatura tutarını yükselten etkenler arasında olmuş. Fakat aracınızı yetkili bir servise herhangi bir işlem için bıraktığınızda, periyodik bakım net ücreti ve diğer onarımlar için tahmini ücreti size bildirmeleri gerekirdi. Sıraladığım bu hususlar tüm yetkili servislerin çalışma standardında yer alır. Bu uygulamalar denetlenir, puan alırlar. Opel markasında da böyle olduğuna inanıyorum. Bütün bu değerlendirmelerden sonra gerçek değerlendirmelerle faturanızın düzenlenmesi durumunda aracınızın gamında diğer markalarla karşılaştırıldığında bir farklılığın olmadığını görebilirsiniz. Ancak hemen belirtmeliyim ki; satış sonrası müşteri memnuniyetine önem veren bir marka olan Opel GM yetkileriyle yapacağınız görüşmelerde size olumlu yaklaşacaklarına inanıyorum.

kalan karakter 2000

tokay ceritoğlu tokay ceritoğlu

maalesef arkadaşların yorumlarına katılmamak mümkün değil.piyasada standart usta bulamamaktan korkumuzdan bu servislere çok yüksek tutarlar ödüyoruz.işleri kesatlaşınca yüzde 10-25 gibi indirimlerle bizleri servislere çekmeyi başarıyorlar,sonuçta fiyatların yüzde 50 gibi düşürülmesi suretiyle hizmete devam etmeleri ve tüketiciler mağdur etmemeleri şarttır.isterseniz ve tamamen güvendiğiniz usta ve parçacıları buradan bildirin servisler ancak ozaman şekle girerler.neden tüketiciler surekli yüksek haksız bedel ödesinler.

Aynı Görüşte misiniz?
evet13
hayır1
cevapla 31.10.2013 17:16
deniz deniz

evet servisler çok kötü bende ankara suzuki servisine aracımı götürdüm önce 470 tl tutar dediler sonra 680 tl istediler sebebini sorunca açıklama bile yapmadan parayı tahsil ettiler ben şikayetçi olunca merkezden indirim yapılacağı söylendi zaten suzuki aracından memnun değilim araç performansı çok kötü bari servis iyi olsa oda yok tavsiyem sakın suzuki almayın ben çok pişman oldum

Aynı Görüşte misiniz?
evet14
hayır0
cevapla 16.02.2013 18:14
Erhan Erhan

Bende 2011 model düz vites dizel astra 3 classic sahibiyim. Malesef opelin tüm yetkili servisleri resmen soygun yapıyor. Örnek vermek gerekirse bizim araclarımızdaki 1248cc lik dizel motorun yag kapasitesi 3.2 lt iken her servis faturasında bu 4 litre olarak yazılıyor.kullandıkları sarf malzemeleri ikişer kez yazıyorlar. Orjinal gm marka opel yedek parçalarını parça kodlarıyla ben tekil olarak tum 30000km bakımı için 190 tl ye mal edebiliyorken servis sadece kullandıgı malzemelere 300tl ye yakın rakam istiyor. Onların benden en az %40 daha ucuza malzemeleri aldığını düşünürseniz bakın şu karlarına. Birde ustune bu yetmezmiş gibi 250 tl ye yakın işçilik fiyatı yazıyorlar. Bu insanın gözüne soka soka soygundur!!!. aracımı garantisi dolayısıyla goturdugum servise ilk gittiğimde memnuniyet kontrolu için beni aradıklarında bu durumu belirtmiştim adresime %10luk indirim çeki gondermişler. yani biz ağzına bi parmak bal çalalım sus diyorlar.Bir daha opel mi? ASLAAAA!!!

Aynı Görüşte misiniz?
evet23
hayır1
cevapla 15.02.2013 16:32
Kamil Kamil

Fiat Albea Multijet Premio, 10 bin km bakımı Ankara Kartaş Yetkili Serviste 350 TL tuttu. Kullandıkları yağın litresine 42 TL yazmışlar. Kim demiş Fiat da servis hizmetleri ucuz diye.

Aynı Görüşte misiniz?
evet17
hayır3
cevapla 27.09.2012 21:04
ibrahim ibrahim

Bir sürü savsata bu fiyatlarla garantisi biten oto sanayii yolunu tutuyor

Aynı Görüşte misiniz?
evet37
hayır0
cevapla 21.08.2012 21:45

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BİZE ULAŞIN