otohaber_logo
Haberler
Rengi Tutturamayan Servisten Hakkımı Nasıl Alabilirim?
İsmet Karaman Sorularınızı Yanıtlıyor
Rengi Tutturamayan Servisten Hakkımı Nasıl Alabilirim?

2 ay önce aracımla ciddi sayılabilecek bir kazaya karıştım. Aracımın servisinde onarımını yaptırdım ama hiç memnun kalmadım. Boyası renk tutmadı. Adeta aracın önü farklı arkası farklı renk iki otomobil oldu. Kapı aralıkları eşit değil ve bir yağmur yağdığında bagajın içi su oluyor. Servise birkaç kez gittim, ayar yaptılar, boya için de pasta cila yapıldı. Ama değişen bir şey olmadı. Sigorta şirketini de aradım, tatmin edici bir yanıt alamadım. Aracım nasıl düzelir, ne yapabilirim?

Sayın Ayhan Sevilen;

Servis seçimini kendiniz yaptıysanız, sigorta şirketinin bu konuda herhangi bir sorumluluğu yoktur. Gerçi genel anlamda, sigorta şirketlerinin hasarlı bir aracın onarımını yaptırma zorunluluğu değil ama hasarı ödeme zorunluluğu vardır. Böyle bir husus olmasının yanında genel olarak sigorta şirketleri; Sigortalı müşterilerine daha iyi hizmet vermek, Onarım süreçleri takip etmek, Belli oranlarda işçilik ve yedek parça tutarlarından indirim almak suretiyle onarım giderlerini azaltmak maksadıyla "anlaşmalı servis" ağlarını kurabiliyor. Şayet aracınızı bu türlü bir servise götürmüşseniz şikayetinizi sigorta şirketine bildirmenizi öneririm. Ama mektubunuzdan anladığım kadarıyla bunu sözlü yapmışsınız. Bu girişiminizden sonuç alamadığınız ortada, bu nedenle daha ciddi ortamda, tercihen yazılı veya genel birçok firmanın var olan müşteri hattına sözlü/yazılı olarak başvurmanızda yarar vardır. Sorununuzla mutlaka ilgileneceklerini düşünüyorum. Yukarıda yaptığım bu açıklamaların dışında; onarım servisi tercihini kendiniz yapmış ve bu servis markanızın yetkili servisi ise ayrıca bu servis, sigorta şirketinizin anlaşmalı servisler listesinde yer almıyorsa, aracınızın markasına ait genel distribütörün müşteri ilişkileri birimine başvurmalısınız. Başvurunuzda aracınızla ilgili şikayetleri dile getirmeniz durumunda aynı şekilde sorununuzla mutlaka ilgileneceklerini düşünüyorum. Aracınızın onarımını, özel ve yetkisi olmayan bir serviste yaptırmışsanız, elbette genel distribütöre başvurma şansınız yok. Veya distribütöre olan başvurunuzdan bir sonuç alamadığınız durumda çaresiz değilseniz. Şöyle ki; Yetkili veya yetkisiz de olsa servisler, aracınızın onarımını kusursuz yapmak zorundadır. Şayet belirttiğiniz şikayetler varsa aracınızın onarımında kusur var demektir. Yani onarımı yapan servisin hizmetinde kusur vardır. 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun ile siz tüketiciler korunmaktasınız. Onarımı yapan servis, aracınızın onarımını standartlara uygun biçimde yapmadığına göre bu kanunda belirtilen "ayıplı hizmet" kusurunu gerçekleştirmiştir. Bulunduğunuz beldedeki Tüketici Mahkemesi'ne başvurmak suretiyle hakkınızı arayabilir, mağduriyetinizin giderilmesi için dava açabilirisiniz. Mahkemenin tayin edeceği bilirkişi, aracınızın teknik olarak incelemesini yaparak, sonucunda düzenleyeceği raporun lehinize olması durumunda aracınızın düzelmesi konusunda zararınız karşılanacaktır. Aracınızdaki teknik soruna köşemin içeriği bakımından yardımcı olamayacağım. Ama şunu belirtmeliyim ki; aracınızın boyasında renk uyumsuzluğu sorunu varsa pasta/cila ile renk uyumunun sağlanması mümkün değildir. Pasta işlemi yeni boya üzerindeki pürüzü giderir, eski boya üzerinde yıkama suyunun kirecinden dolayı oluşmuş tabakayı alarak "soluk görünen" boyanın canlı görünmesini sağlar. Bu işlem boyanın renginin değiştirilmesi işlemi demek değildir. Bu nedenle de pasta cila işleminden sonuç alamazsınız. Aracınızın boyası için alt astar katlarının hazırlanmasında ve/veya son katın hazırlanmasında formül hatası da olabilir. Son katın uygulanması (atılması) sırasında da hata olabilir. Buna benzer sorunlar genelde metalik boyalarda daha fazla yaşanmaktadır. Aracınızı incelemeden bir kanaat belirtmem mümkün değildir. Genelde bu şekilde hatalı boya yapan servisler "bir süre aracınızı böyle kullanın renk zamanla uyacaktır" ifadesini kullanırlar. Bu ifadenin amacı tümüyle zaman kazanmaktır. Çözümü ise aracınızın tekrar boyanmasıdır. Ayrıca bagajın su alması ve kapı aralıklarının eşit olmaması sorunlarının, genelde kapı ve bagaj kapağı ayarlarının tekrar yapılması, fitillerinin kontrolü ve gerekirse değiştirilmesiyle giderileceğini düşünüyorum.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.