ARKADAŞINA GÖNDER
Sigorta Danışmanı İsmet Karaman Yazdı
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

İSMET KARAMAN

Sigorta Danışmanı İsmet Karaman Yazdı

01.04.2014 Salı
SİGORTA DANIŞMANI İSMET KARAMAN YAZDI

Sigorta Danışmanımız İsmet Karaman’a servis, bakım, kaza tutanaklarıyla ilgili merak ettiklerinizi sorun. Yanıtlarınız www.otohaber.com.tr’de.

Yaklaşık üç yıldan fazla bir süredir köşemde otomotivle, cılığın ve hukukun kesiştiği noktalardan bahseden bu köşeyi devam ettiriyoruz. Artık sorularınızın yanıtlarını internet üzerinden daha hızlı bir şekilde cevaplamaya çalışacağım. Okuyucularımızın büyük çoğunluğu otomobil sahiplerinden oluşuyor. Elbette otomobil sahipleri otomobilleri için servislere gereksinimleri vardır.

Araç sahipleriyle servisler, hem onarım ve araç bakımları sırasında ve hem de kaza sonrası onarımlarda yakın ilişki içindedirler. Bu tür ilişkiler genelde sorunsuz olsa da bazen tarafların "ki bu genelde araç sahipleridir" şikâyetçi olacağı anlar yaşanmaktadır.

Araç sahiplerinin çoğu kez hangi haklara sahip olduklarını bilmedikleri durumlarla karşılaşıyoruz. Gördükleri zarar karşısında nereye şikâyet edecekleri hakkında fikirleri olmayabiliyor. Çözüm yolu gösteremeyecek yetkisi veya bilgisi olmayan mevkilere müracaat ettikleri zaman sorunlarına çare bulamayınca çaresizliğe düşer ve sinirlenirler. Bu konularda bana yazın, size yol göstermeye çalışayım.

Ülkemizde çeşitli yasal düzenlemeler ( İl Hakem Heyeti, Tüketici Mahkemeleri, Sigorta Tahkim Kuruluşu, Güvence Hesabı gibi) ve otomotiv genel distribütörlerinin hukuk bürolarının bu yasal düzenlemeler doğrultusunda yetkili servislerini düzenlemeleriyle müşteri memnuniyeti birimleri oluşmuştur. Fakat araç sahiplerinin bu türlü düzenlemelerden yeteri kadar haberleri yoktur.

Bu köşede araç sahiplerinin karşılaşacağı sorunlarda nasıl ve ne şekilde davranmaları, haklarını aramalarından bahsedeceğim. Karıştıkları trafik kazası veya onarımı sırasında karşılaştıkları sorunlarda nasıl ve ne şekilde hareket etmesi gerektiği. Özel ve/veya resmi kurum ve kuruluşlarda hak aramada sıralama en kolay, en kısa, en ekonomik yollarından bahsedeceğim.

Araçların onarımlarının usulüne uygun yapılmadığını düşünen araç sahipleri veya bir trafik kazasıyla karşılaşan sürücü, yaya; ilgili yasa ve yönetmelikleri yeterince bilmedikleri veya bu konuda kendilerine ehil bir danışman (sigortacı, hukuk adamı dışında) bulamadıklarından, haklı oldukları durumlarda dahi haksız duruma düştükleri olabiliyor. Veya kendilerinin haklı olduğunu düşünen ama haklı olmadığı durumlarda olabiliyor ve sisteme olan güvenleri zedelenebiliyor.

İşte bu köşe; bir araç sahibi olan tüketicinin, servisler ve sigorta şirketleri veya başka araç sahipleriyle karşılaştıkları sorunlarda size yol gösterici bir köşe olmaya devam edecektir.

Saygılarımla.

kalan karakter 2000

servet servet

Annem 8 yıl once kaza geçirdi ve tutanak bulunamıyor güvence hesabına dilekçe yazacaz ama nasıl olacak kaza tespit tutanağı isteniyor hic şansımız yokmu

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır2
cevapla 02.07.2015 19:03
tutanak tutulmamis trafik kazasi tutanak tutulmamis trafik kazasi

Tutanak tutulmamis trafik kazasinda bilirkisi raporuyla ben 2/8 karsi taraf 6/8 hatali cikti karsi tarafin trafik sigortasi yok kardi tarafin elinde 2 adet kirik var seker hastasi oldugu icin eli 2 ay gecmesine ramen kaynamamis bu arkadas benden maddi manevi 12000 tl tazminat istiyor hakim bunun nekadarini kabul eder sigorta odermi oderse nekadarini oder tsk

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır2
cevapla 13.07.2014 05:15

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BİZE ULAŞIN