otohaber_logo
Haberler
2.El Aldığım Otomobilde Sonradan Sorunlar Çıktı. Ne Yapmalıyım?
Sigorta Danışmanınız İsmet Karaman sorularınızı yanıtlamaya devam ediyor.
2.El Aldığım Otomobilde Sonradan Sorunlar Çıktı. Ne Yapmalıyım?

İyi günler,

Benim de ikinci el otomobil aldıktan sonra köşenizde yayınladığınız bir okuyucunuzun yaşadığı olaya benzer bir vakam oldu. Bir yıl önce Peugeot ikinci el satış yerinden Hyundai marka bir otomobil aldım. Otomobilin yürüyen aksamında motorunda, şanzımanında hiç bir kusurun olmadığını söylediler. Otomobili aldığım gün Hyundai servisine götürdüm genel bakımın yapılmasını ve otomobili yeni aldığımı problemi olup olmadığın bana bildirmelerini söyledim. Genel bakım yapıp bende 600 TL para aldılar ve hiçbir probleme rastlamadıklarını bildirdiler. Gecen ay park halindeki aracımın ön tekerine bir araç çarptı. Aracı Hyundai servisine götürdüm. Trafik Sigorta'dan işlemlerin başlamasını ve aracımın yapılmasını istedim. Kazadan dolayı aracın gözüken hasarlı parçaları 1 ay içerisinde yapıldı. Araç teslim edeceğiz diye beni aradılar. Aracı almaya gittiğimde arıza lambasının yandığını söyledim. Şanzıman hatasından yandığını ve bunu geçmişteki yani ben aracı almadan önce ki bir problem olduğunu kaza ile alakası olmadığını belirtiler ve yaptırmak istersem 4000 TL gibi bir masrafının olacağını ve 1 ay da teslim edeceklerini bildirdiler. Ben aracı servisten teslim almadım. Hukuki yönden işlem başlatmak istiyorum. Bana yardımcı olmanızı rica ederim.

Sayın okuyucum;

Öncelikle köşemi takip ettiğiniz için size teşekkür etmek isterim. Mailinizde belirsiz olan hususlar var. Dolayısıyla bende genel konular üzerinde durarak sizi aydınlatmaya çalışacağım.

Peugeot yetkili satış ağının "Peugeot 2.el" adı ile tüketiciye sunduğu bir hizmet vardır. Ama her Peugeot bayisinin bu ağa dahil olmadığını biliyorum. Bu nedenle öncelikle satın aldığınız Hyundai marka araç hangi özellikteki bir satıcıdan alındı. Peugeot bayisi olup ta kendi elinde takastan alınmış araçlarda bulunabilmektedir. Bu özellikteki bir bayiden Hyundai araç satın aldıysanız araçlarına garanti vermeyeceklerini düşünüyorum. Şayet 2.el ağı içindeyse satmış oldukları araca güvence vereceklerdir.

Fakat burada geçen bir zaman vardır. Bu zamanda 1 yıldır ki, bu göz ardı edilmeyecek bir zamandır.

Çünkü bir yıllık bir kullanım ömründe bahsettiğiniz arıza lambası neden hiç yanmadı?

Bunun yanında, yanan arıza ikaz ışığının şanzımana ait olmamalı, ancak motor ikaz ışığı ise motor ve sistemlerine ait bir arızadan dolayı yanar ki aracın size satılmadan önceki durumu ile ilgisi yoktur. Yeni karşılaştığınız bir arızadır. Veya bakım periyoduna dair bir ikaz ışığı olabilir. Ve elbette bunun aracın hasar onarımı ile ilgisi olmayabilir.

İşte yukarıda saydığım bütün hususlar aracınıza ait özellikler ve yanan ışığın ne olduğu hangi hasarın olduğu ve neler değiştiği gibi özellikler bilinmediği için sizi yeterince aydınlatamıyorum.

Ayrıca hukuki yönden başlatacağınız işlem kime karşı olacak;

· Size bir yıl önce aracı satan bayiye mi?

· Genel bakım yapıp bu araçta bir şey yok diyerek var olan ve onarımla giderilecek bir arızanın büyümesine neden olan bakım yapan servise mi?

· Veya hasar onarımını yapan servise mi?

Çünkü hasar onarımını yapan servisin aracınız hasarını yeterince doğru tespit edememiş de olması da göz ardı edilmeyecek ihtimaller arasındadır.

Yukarıda sıralanan her duruma göre de sizin yol haritanız farklı olacaktır.

Dolayısıyla aracınıza ait bilgileri (model ve tipi gibi), hangi ikaz ışığının yandığı, hasarına ait bilgileri tarafıma gönderirseniz size yardımcı olabileceğimi düşünüyorum.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.