ARKADAŞINA GÖNDER
Ekspertiz konusunda tüketicileri bilgilendiriyor.
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

Ekspertiz konusunda tüketicileri bilgilendiriyor.

06.01.2012 Cuma
EKSPERTİZ KONUSUNDA TÜKETİCİLERİ BİLGİLENDİRİYOR.

İsmet Karaman Sorularınızı Yanıtlıyor

Geçtiğimiz yıl bir arkadaşımdan aldığım 2009 model dizel motorlu Hyundai i30'u alırken Hyundai Mersin bayisi Derya Otomotiv'e götürdüm. Aracımın ekspertizini yaptırdım. Servis araca baktı "kazası var ama araçta bir sorun yok" dediler. Ben de Derya Otomotiv'e güvenerek aracı satın aldım. Sonra aracın 80.000 km bakımını yaptırdım ve Kayseri'de olan ailemin yanına gitmek için yola çıktım. Yolda aracımdan tuhaf bir ses çıktığı için aracımı durdurdum, öncesinde koku da gelmişti. Kayseri'de İn Oto'ya götürdüm ve aracımdan 60 gramdan az şanzıman yağı çıktı. İn Oto, şanzımanı bir cihazla kontrol etti ve yağ sızdırmadığını söyledi. Sonrasında bayramın üç günü Hyundai bölge koordinatörü sorunumuzla ilgilendi. Şanzıman sipariş verileceği gün Mersin Derya Otomotiv aracın pert kaydı olduğunu Kayseri İn Oto'ya bildirince aracı yapamayacaklarını söylediler. Bu araç 12.08.2009 yılında pert edilmiş ve Fiba Sigorta bu aracı sisteme aracın şanzımanı söküldükten sonra bilgi kaydı olarak girmiş. Ben aracı aldığım gün Axa Sigorta'dan kasko yaptırdım ve aracımın pert değeri 36.500 TL olarak kayıtlara girdi. Aracım iki gün İn Oto'da şanzımanı sökülmüş halde bekledi sizce ne yapılabilir? Aracı aldığımda ekspertiz raporu yaptırmıştım ve raporu veremeyeceklerini söylediler ben de onlara güvenerek aldığım için mağdur oldum. Bana yardımcı olur musunuz?
Sayın Kamil Buğa :
Birden fazla sorunla karşılaşmışsınız. Şöyle ki; Aracınızın satın alımı ekspertizini iş emri açtırarak ve bir ücret ödeyerek yaptırmışsanız size bununla ilgili bir belge vermek zorundadırlar. Hiç olmazsa aracın fiziki durumunu ifadelerin yer aldığı iş emri nüshasını vermeleri gerekirdi. Çünkü Sanayi Mallarının Satış Sonrası Hizmetleri Hakkındaki Yönetmeliğin 11 maddesine göre tüketici olarak size servis fişini (iş emri) vermek zorundadır. Şayet bir iş emri açtırıp ücret vermişseniz yani aracınızın satın almak için kontrol yaptırma isteğinizi belgeleyebilirseniz. Yetkili servis araç kontrolünü usulüne göre yapmadığı için kusurludur. Aracınızın şanzıman tipini belirtmemişsiniz. Cihaz takarak kontrol edildiğini söylüyorsanız otomatik şanzımanlı olma ihtimali var. Ama yağsız kalma durumunda sistem kendisini korumaya alır ve ikaz ışığı yanarak sizi uyarır. Bundan bahsetmiyorsunuz? Aracınız manuel şanzımanlı ise sadece koku algılar ve anormal sesler duyar, çekiş güçlüğü hissederdiniz. Vites kutusunda aracınız otomatik şanzıman ise 6.6 litre, manuel şanzımanlı ise 2.0 litre özel yağının
bulunması gerekir. Her iki durumda da aracınızın şanzımanınızda olması gerekenin çok altında yağ bulunduğu ortada ve yetersiz yağlama olduğundan dolayı ciddi hasarın var olduğu düşüncesiyle değişime karar verilmiş. Genel Distribütör yetkilisinin uygulamasında da yanlışı yoktur. Önce garanti kapsamında şanzımanı karşılayacakken aracın pert olduğunun bilinmesi üzerine üretimden kaynaklanan bir sorunun olmadığı düşüncesiyle garantiden vazgeçmiştir. Aracınızın bakım periyotlarına
bakıldığında 80.000 km'de şanzıman yağını değiştirmemeleri gerekir. Bir değişim olmuş mu? Ödeme sonrası aldığınız faturada yağ ücreti ve değişimi görülüyor mu? Bunu belgeleyebilir misiniz? Çünkü aracınız otomatik şanzımanlı ise her 100.000 km'de değişim uygun görülmekte, manuel şanzımanlı ise değişim uygun görülmemektedir. Ancak her iki tip şanzıman türü için her 20.000 km'lik bakım periyotlarında vites kutusu yağı seviye kontrolünün yapılması gerekir. Genel distribütör tarafından hazırlanan bakım çizelgesinde yetkili servislerine bu emrini vermiştir. Dolayısıyla 80.000 km bakımı yapan Mersin bayisi, şanzıman yağı değişimi yapmamış dahi olsa bakım sırasında gerekli seviye kontrolünü yapmadığı için kusurludur veya bakım sırasında şanzıman yağının değişimini gerçekleştirdiği belliyse değişim sırasında yağı boşaltıp yeni yağı koymadığı anlaşılmaktadır. Bunun için kusurludur. Satın alımda aracın kontrolü usulüne göre yapmadığı için ve 80.000 km bakımı usulüne göre yapmadığı için. 4077 sayılı TKHK'nin, tüketicileri konumuz gereği siz araç sahiplerini ayıplı mala karşı koruduğu gibi 4/A maddesinde belirttiği gibi "ayıplı hizmet"e karşı da korumaktadır. Bu nedenle bulunduğunuz beldede Tüketici Mahkemesi'ne dava açabilirsiniz. Açacağınız dava ile: Şanzımanın arızasıyla aracınızda doğan hasarın, hasarlı bir aracı satın almaktan doğanzararınızın, karşılanmasını isteyebilirsiniz.

kalan karakter 2000

S.S.K. S.S.K.

Merhaba. Ben aracimi Hyundai yetkili servisine 50000km bakimi icin goturdugumde bana ic ve dis temizlik paketi sattilar. Aracimi ben hyundai yetkili servisine biraktim ama sonradan ogrendim ki aracimi kendileri baska bir yere pasta cila yaptirmislar. Aracimi teslim aldigimda goremedim ama ertesi gunu gun isinda sag arka direk, arka bagaj kapagi, on kaput ve tavaninda garip hatalar gordum. Bazilari catlak, bazilari ise pasta cila makinasi zararina benziyordu. Kendileri ile irtibat kurdum ve geriye getirmemi soylediler., Gittigimde bana 2000TL iyi niyetlerinden dolayi zarar bedeli verebileceklerini belirttiler. Fakat arastirma yaptiktan sonra ogrendim; aracim 2010 model ve fiati 40000TL uzeri oldugundan dolayi zararimin tekliften cok daha fazla oldugunu, boyanirsa da kaza sonrasi boya gormus arac olacakti. Kendilerine daha iyi bir teklifle gelmelerini soyledigimde exper yolladilar. Simdide araciniz dis etkenlerden zarar gormus diyorlar. Ne yapmam lazim? Alakaniz icin simdiden tesekkur

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 13.10.2012 16:48

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BİZE ULAŞIN