ARKADAŞINA GÖNDER
Hyundai Accent'te Motor Yağı Kokusunun Kaynağı Nedir?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

Hyundai Accent'te Motor Yağı Kokusunun Kaynağı Nedir?

30.03.2012 Cuma
HYUNDAİ ACCENT'TE MOTOR YAĞI KOKUSUNUN KAYNAĞI NEDİR?

Teknik Danışmanımız Onno Usta sorularınızı cevaplıyor.

Hyundai Accent'ta motor yağı kokusunun kaynağı nedir? Karbüratörlü 1999 Model Hyundai Accent 1.3 ile her gün şehirlerarası 35 km yol yapıyorum. Araç durduğu zaman içeriye yanmış motor yağı kokusu geliyor. Ancak motor yağında sızıntı veya herhangi bir eksilme yok. Bu sorunun kaynağı nedir? Önceki otomobilim Renault Megane II 1.5 dCi idi. Aracımın yakıt tüketiminden çokmemnundum ve Euro NCAP testlerinde 5 yıldız alan bu otomobil ne kadar güvenli? Euro NCAP testleri gerçek şartlara uygun mu? Bu kuruluştan başka çarpışma testi yapan kurumlar var mı? Hangi çarpışma kriterlerine göre araç tercih edilmeli? Son olarak, uzun yolda güvenliği ön planda tuttuğum için Mercedes-Benz E Serisi almak istiyorum. Ancak E Serileri'nin 2003-2004 modellerine bütçem yetmediği için C 180 Kompressor daha cazip duruyor. Bu aracın yakıt tüketimi nedir ve LPG montajı sonrası motorda sorun yaşanır mı?

Sayın Halil Karasakal,

Karbüratörlü 1999 model 1.3 lt'de yanık yağ kokusu oluşmasının farklı nedenleri vardır. Motor yıprandıysa, karter havalandırmasından yağın dumanı çıkar ve bu, havafiltresi yolunda tekrar yakılır. Diğer tarafta hava filtresine takılı hortum çatladıysa ve sızdırma yapıyorsa yayılan yağ, egzoz manifoldu üzerinde supap üst kapak bölgesinde hafif sızıntıya neden olur. Bu sızıntı, karter havalandırma dumanının atmosfere açık olması nedeniyle soğuyarak damlalaşır. Tüm bunlar kokuya sebep olabilir. Güvenli araç kavramında, kaza yapmadığınız emniyetli kullanma süresi güvenlidir. Araçlar belli standartlarda üreticinin güvenlik testleri ve şartlarını yerine getirmeleri sonucunda satılır ve kullanılırlar. Kaza durumunda ise en güvenli araç bile kazanın şekli ve biçimine paralel olarak en güvensiz sonuçları da oluşturabilir. Bu nedenle güvenlik standartları yüksek olan araçların maliyetlerine paralel olarak fiyatları da yüksektir.Euro NCAP testleri ise üretici firmaların yapmaları zorunlu olan kriterlerden farklı olarak, biraz daha yüksek hızlarda gerçekleşir. Bu testlerde sadece ön çarpışmalar olmayıp, yandan çarpma, kamçı, çocuk güvenliği, yaya güvenliği ve aktif sürüş sistemlerinin dayanıklılıklarını incelenir. Çok yönlü bir kurallar zincirinden oluşan bu testlerdeki önden çarpmalarda araç, 64 km/s (40 mil/s) hıza ulaşarak duran bir bariyere çarpar. Yandan çarpışma testinde ise 50 km/s (31 mil/s) hızındaki bir bariyer, aracın sürücü kapısı tarafından çarpar. Direk ile yapılançarpışma testinde 29 km/s (18 mil/s) hızında yanal hareket eden araç, 259 mm çaplı, duran bir direğe, yine sürücünün kapı kısmından çarptırılır. Yapılan bu testlerde üreticilerinin güvenlik donanımlarını geliştirmesi ve standart hale getirmesi sağlanarak trafik güvenliğinin arttırılması amaçlanır. Euro NCAP, Avrupa'da satılan araçları test ederken Japonya'da, Avustralya'da ve Amerika'da benzer kuruluşlar da çeşitli çarpışma testleri yaparlar. Satın almayı düşündüğünüz Mercedes-Benz C 180 Kompressor'e montajını bazı kuruluşlar uyguluyorlar. Burada LPG sisteminin markası önemliyken, montajı yapacak servis ve teknik ekibin deneyimi de ön plana çıkar. Bu uygulama sonucunda hangi markayı tercih ettiyseniz yakıt sarfiyatı ortalamaları da bu kuruluşların uyguladıkları sistemin özelliklerine göre az da olsa değişkendir. Tüm bunların sonucunda yakıt tüketim maliyetinin yüzde 20 dolaylarında azalması gerekir.

kalan karakter 2000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BİZE ULAŞIN