ONNO USTA

Nissan Note’un modifiyesi konusunda neler önerirsiniz?

11.05.2012 Cuma
NİSSAN NOTE’UN MODİFİYESİ KONUSUNDA NELER ÖNERİRSİNİZ?

Teknik Danışmanımız Onno Usta sorularınızı cevaplıyor.

2011 1.5 dCi Tekna sahibiyim. Şu an 32.000 km'de olan aracımdan genel olarak memnunum. Aracım küçük sınıf bir MPV olsa da, şehir dışı kullanımlarında özellikle yüksek hızlarda biraz güç eksikliği hissediyorum. Sadece sollama sırasında aracın esnekliğini arttırmak için motor gücünü yazılım ile arttırmak istiyorum. Bu konuda sadece sizi referans alıyorum. Fakat internette araca yapılacak özel yazılımla 86 HP'lik olan gücünün 109 HP'ye, 200 Nm olan torkunun ise 264 Nm'ye ulaşacağını iddia ediliyor. TUV ve CE onay belgeli "Race Chip" markası hakkında sizin görüşlerinizi merak ediyorum. servis yetkilisi ile yaptığım görüşmede ise orijinal olmayan bu tip uygulamaların erken ateşleme sebebi ile orta, hatta kısa vadede soruna yol açabileceğini belirtiliyor. Ek güç ve tork sağlarken aracımın ömrünü de kısaltmak istemiyorum. Sadece emisyon normlarına uymak amacı ile gizlenen gücü kullanmak ve ek sayesinde de biraz ekonomi yapmak istiyorum. Bu konu hakkında neler önerirsiniz?

Sayın Evren Günen,

Nissan ile Renault'nun ortak platformda ürettiği Nissan 'ta görev yapan 1.5 lt'lik dCi motorun gücünü arttırmak için yapılacak tek işlem özel programlamadır. Renault imzalı 86 HP'lik bu motorun performansını arttırmak için yapılacak işlemlerde, işletim sistem beyinin de motor programının geliştirilerek tekrar yüklenmesi gerekiyor. Diğer araçlarda olduğu gibi sizinkinde de işletim sistem programlarının fabrika bazlı bir alt yapısı var. Bu altyapı binlerce sayfalara varan yazılım özelliklerini içerir. Motorun performans ve yakıt tüketim ortalamalarını içeren özel yazılım ve tabloların adedi ise 5-6 adedi geçmiyor. Ancak bu tablolarda baz yazılımın ana emir grafiklerini içermesi açısından çok önemlidir. Performans yazılımları ise bu tabloların grafik ve sayısal değerlerinin yeniden yapılanması ile oluşur. Hiç bir özel program yüklemesinde ana program yeniden yazılmaz. Ne yazık ki konuya vakıf olmayan birçok kişinin hayali düşünceleri hep farklı yorum ve eleştiriler yapma, hatta derecesinde de herkese akıl verme sonucunu doğuruyor. Race Chip veya hangi marka olursa olsun, yapılacak yöntem ve şekil aynıdır. Program bazı hep fabrika verisidir ve eski teknolojilerde tornavida veya aletler ile yapılan ayar değişiklikleri artık bilgisayar ortamında daha hassas tablo ve verileri kullanarak gerçekleşiyor. Bu programlama değişikliği yöntemleri ise zaten işi bilen, motoru tanıyan kişilerin düzenlemeleriyle sonuçlanır. Ateşlemenin daha erken yapıldığı veya diğer iddialar ise gerçekten uzaktır. Erken ateşleme motor gücü kazandırmaz. Motora uygulanan yazılım çalışmaları sonucunda emniyetli ve sorunsuz olarak elde edilen güç 112 HP ve tork ise 225 Nm'dir. 109 HP'ye yükselecek güç sonucunda torkun da 264 Nm olması ise orantısız ve yanlış bir yorum olur. İşlem sonucunda aracınızın garanti kapsamı kurallarına uygun olamaması ve artan güç nedeni ile de turbonun ömrünün uzun vadede kısalması, ayrıca da kurumlanmanın daha yoğun olacağı gibi eksiler de var. Bu nedenle de maksimum 40.000 km gibi sürelerde karbon temizliğinin yaptırılmasını tavsiye ederim.

kalan karakter 2000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BİZE ULAŞIN