ONNO USTA

Passat 122 HP’yi 160 HP’ye yükseltebilir miyim?

22.05.2012 Salı
PASSAT 122 HP’Yİ 160 HP’YE YÜKSELTEBİLİR MİYİM?

Teknik Danışmanımız Onno Usta sorularınızı cevaplıyor.

Volkswagen Passat 1.4 TSI sahibiyim. DSG şanzımanlı ve 2011 model olan aracımın garanti süresi bittikten sonra 122 HP'lik motor gücünü 160 HP'ye yükselttirebilir miyim? Bir de DSG şanzıman D konumundayken S'ye alabilir miyim? Bu vites değişimi için otomobilin duruyor olması gerekir mi?

Sayın Nisa Aydoğmuş,

1.4 TSI'da görev yapan 122 HP'lik motorun gücünü özel bir programlama ile emniyet sınırlarını aşmadan 155 HP'ye, torkunu ise 270 Nm'ye çıkarttırabilirsiniz. Ancak 1.4 TSI motorlarda bulunan 'lik güç seçeneğinde kompresör ya da diğer adıyla Supercharger turboya ek olarak görev yapmaktadır. Bu sayede motor yüksek devirlerde de rahattır. Bu motorda, 5000 d/d'ye kadar ve sonrasında da turbo devreye girip basınç üretmeye devam eder. Sizin aracınızda görev yapan turbonun bu güçleri üretirken ömrünün kısalacağı ve yakıt tüketim ortalamalarının da artacağını da hesaba katmalısınız. DSG şanzımanlarda yapısal özelliklerinden dolayı vites kolu ile gerçekleşen işlemleri araç hareket halindeyken yapabilirsiniz. Bu işlemin hiç bir kısıtlaması olmadığı gibi değişimler hızlı ve kusursuzdur.

kalan karakter 2000

Driver Driver

Onno usta e mail adresine nereden ulaşabilirim.

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır0
cevapla 18.12.2013 21:27
mert mert

aracınız turbosuz yani atmosferik bir üniteye sahip olduğundan dolayı max. 5-10 bg arttırabılırsiniz

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır3
cevapla 11.08.2013 01:46
ozan ozan

slm bnde yeni golf 6 1.6 102 hp dsg 148 nw tork aracım var bu aracı en fazla kaç hp yükseltebilirim.

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır1
cevapla 24.08.2012 10:27
Tolga Tolga

122Hp lik motorun "emniyet sınırları" aşılmadan gücünün arttırılmasından kasıt motorun ve bileşenlerinin çok zorlanmadığı bir güce ulaşmış olmasıdır, turbo beslemeli araçlar -özellikle programla güçlendirildikten sonra- yağ ve hava filtresinin temizliği, motorun uygun devirlerde kullanılması, ilk çalıştırma ve kullanım sonrası rölantide bir süre bekleme ve temiz yakıt hususlarında titiz davranıldığında halk arasında sanıldığından daha uzun ömürlüdür, programın motordan aldığı ömür ancak birkaç yüzbin km sonra anlaşılabilir ki genelde kimse aynı aracı o kadar uzun süre kullanmamaktadır.

Aynı Görüşte misiniz?
evet7
hayır1
cevapla 24.06.2012 14:12
s4 s4

keşke düşük hacimde atmosferik motor yüksek tork üretse böylece kilometre artsa bile performansdan ödün vermemiş olup turbonun değimesi gibi şeylerle uğraşılmamış olur...

Aynı Görüşte misiniz?
evet5
hayır2
cevapla 19.06.2012 16:20

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BİZE ULAŞIN