ARKADAŞINA GÖNDER
Skoda Superb’ün yakıt tüketimini nasıl düşürürüm?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

Skoda Superb’ün yakıt tüketimini nasıl düşürürüm?

22.06.2012 Cuma
SKODA SUPERB’ÜN YAKIT TÜKETİMİNİ NASIL DÜŞÜRÜRÜM?

Teknik Danışmanımız Onno Usta sorularınızı cevaplıyor.

Tiptronic şanzımanlı 2003 model Skoda Superb 2.8 V6 sahibiyim. 200.000 km'de olan aracımın performansını düşürmeden yakıt tüketimini azaltmak istiyorum. Buna bağlı olarak, otomobilin düşük hız ve torka ihtiyacı olduğu anlarda bazı silindirlerin devre dışı kalarak motorda yakıt tüketimi ve emisyon değerlerinde azalma sağlayan sistem ile, özellikle şehir içi trafiğinde kullanışlı olan start-stop aklıma geliyor. Ancak Yüce Oto yetkilileri, aracımın motoruna sonradan start-stop takılamayacağı söyledi. Bu iki yeni nesil sistemi aracımın motoruna sonradan uygulatabilir miyim? Uygulanabilirse kendini kaç kilometrede amorti eder? Son olarak, yeni bir teknoloji olan start-stop'un geleceği, pratikliği ve bakımı hakkında ne düşünüyorsunuz?

Sayın Tuğşat Güler,

Sahibi olduğunuz 2003 model 'de görev yapan 2.8 lt'lik V6 motor, 193 HP üretirken bu aracın ortalama 14.0 lt/100 km'dir. Aracın 200.000 km'ye ulaşmasıyla motorda oluşan yıpranmayı da göz önüne aldığınızda ortalama yakıt tüketiminin rahatlıkla 17.0 lt/100 km'ye kadar çıkması normaldir. Yüksek yakıt tüketimi, güçlü ve büyük hacimli bir motor olmasının sonucudur. Yakıt tüketimini motorun gücünden taviz vermeden azaltmak için uygulatmak istediğiniz, silindirlerin devre dışı kalması yöntemi ise oldukça karmaşıktır ve mekanik ile elektronik sistemlerin birleşmesiyle oluşur. Bu sistem, motorun tasarım aşamasında geliştirilir ve sonradan montajı mümkün değildir. Aynısını start-stop teknolojisi için de geçerlidir. Bu uygulama, öncelikle alternatörün, hem marş hem şarj görevini üstlendiği mekanik bazlı ancak güçlü bir bataryanın da bulunduğu özel bir donanımdır. Bu donanımda işletim sistemi de farklı özelliklerde çalışır. Bu nedenle sonradan uygulanamaz. Ayrıca uygulanabilse bile hatalı kullanım sonucunda daha da fazla yakıt tüketiminin olma ihtimali yüksektir. Yoğun trafikte, sürekli dur kalk durumlarında bu sistemi kullanmanın bir getirisi yoktur. Sürekli stop edip yeniden çalışan motorun, ilk çalışma için harcadığı bir elektrik enerjisi ve bu enerjinin de geri kazanılması sırasında alternatörün şarj işlemi süresinde motordan çektiği güç vardır. Bu da yakıt tüketiminin artmasına neden olur. Start-stop sistemi ancak trafik ışıklarında beklerken ya da belli bir süre trafik sıkışıklığındayken ekonomiktir. Aracın yakıt ekonomisine paralel olarak, egzoz salımı da azalır. Ayrıca otomatik şanzımanlı araçlarda belli markaların özel tasarımları vardır. Verimli kullanılsa da ancak ortalama 0.1 lt/100 km daha fazla bir ekonomi sağlayabilirsiniz. Sonuç olarak, büyük sayılabilecek silindir hacmine sahip performanslı bir aracın kullanım maliyetlerini azaltmak için LPG sistemi de bir alternatiftir. Gerekli standartları karşılayan ve konusunda uzman bir ekip tarafından yapılacak LPG montajı ile motor gücünü kaybetmeden yakıt tüketim maliyetlerinde litre olarak değil, TL (Türk Lirası) cinsinden yüzde 20 dolaylarında bir kazanç sağlayabilirsiniz.

kalan karakter 2000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BİZE ULAŞIN