ARKADAŞINA GÖNDER
Ford Fusion’ın Egzozunun Siyah Duman Atması Normal mi?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

Ford Fusion’ın Egzozunun Siyah Duman Atması Normal mi?

27.06.2012 Çarşamba
FORD FUSİON’IN EGZOZUNUN SİYAH DUMAN ATMASI NORMAL Mİ?

Teknik Danışmanımız Onno Usta sorularınızı cevaplıyor.

Şu an 150.000 km'de 2006 model Ford Fusion 1.4 TDCi sahibiyim. Aracımın bakımlarını 105.000 km'ye kadar düzenli olarak yetkili Ford servisinde, 115.000 km den itibaren de özel serviste yaptırdım. Her 10.000 km'de bir motor yağı ve yağ filtresi düzenli olarak değişti. Ayrıca, aracıma 60.000 ve 115.000 km de karbon temizleme işlemi uygulandı. Ardından 126.000 km'de chip modifiyesi ile yeni yazılım yüklendi. Aracımın performansı önemli ölçüde arttı. Chip modifiyesi sonrası EGR iptal edilerek çift metal pul ve K&N kutu içi performans filtresi taktırdım. Aracımın 150.000 km'de olması sebebiyle motor ömrünü uzun vadede korumam için manifold temizliği önerir misiniz? Ayrıca turbo bakımı yaptırmalı mıyım? Tekrar karbon temizleme yaptırmamın zararı olur mu? Özellikle aracımın yokuşlarda dördüncü viteste 3000 d/d sonrasında siyah duman atması normal mi? Siyah duman atması sonucu 10.000 km'de yağ eksiltmesi olur mu?

Sayın Tolga Torun,

2006 model 150.000 km'deki 1.4 TDCi'ın kilometresi nedeniyle karbon temizleme işlemi yaptırmanızın bir sonucu olmayacaktır. karbon temizleme en çok 60-70.000 km aralıklarına kadar oluşan karbon birikimlerini yakar ve temizler. Bu işlem sürecinde ise emme manifoltuna özel bir solvent püskürtülerek uygulama tamamlanır. 70.000 km ve sonrası süreçlerde karbonlar kemikleşerek ancak kazımak suretiyle temizlenebilir duruma gelirler. Ortalama 60.000 km. aralıklarla yapılan bu işlemlerle motor her ne kadar karbonlardan arınmış olsa da, 126.000 km ve sonrasında yaptırdığınız chip modifiyesi yeniden karbon birikimini arttırır. Bu birikimde, özellikle turbo basıncının yükselmesine paralel olarak karbon miktarı da artar. Bu nedenle karbon temizleme işlemlerinin daha kısa periyotlarda uygulanması tavsiye edilir. Turbo, bakım süreci ve periyodik bakımı olmayan bir sistemdir ve sorun başladığında yenilenmelidir. Birçok turbo yetkili servisleri yenileme işlemleri yapmalarına rağmen turbo bakımları genelde istenen verimi sağlamıyor. Chip modifiyesi sonrası motorun zorlandığında siyah duman çıkartması normaldir. Ancak bu dumanın yoğun olması ise yazılımda doğru olmayan bazı yönlerin olduğuna işaret eder. Bunlara paralel olarak Yukarıda bahsettiğim kurumlanmalar da maksimum düzeylerdedir. Dizel motorlarda 8.000-10.000 km periyotlarında yağ eksiltmeleri olabilir ve bu da normaldir. Ancak zengin yakıt karışımı yağ yakmayı arttırır ve motor yağına, piston ve segmanların arasından yanmamış yakıt sızması mümkün olabilir. Bu sızıntı ise motor yağının kalitesini bozar ve bu sıvının yanmasına neden olur. Buna ek olarak temel motor parçalarının yataklarında da aşınmayla başlayan çeşitli sorunlara rastlanır.

kalan karakter 2000

EROL EROL

2006 model Ford Fusion 1.6 TDCi sahip bir arkadaşım piyasada 10 numara yağ diye satılan yağı yakıt olarak kullanmakta bu tür arabalarda kullanıması ne kadar uygundur. Bu yağ yakıt olarak kullanıldığında motor un ömrü daha kısı olacağını düşünmekteyim. sizler ne düşünürsünüz?

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır5
cevapla 26.11.2012 14:31
hayır. hayır.

hayır, hiç öğle bir düşüncede değilim. sanayici çoook tanımadığım insan vardı, hepsi bırak 10 numara yağı, ayçicek yağı, yanmış motor yağı eski yani koyup koyup biniyorlardı.

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır3
cevapla 02.04.2013 10:44
Hakan Hakan

Carbo Clean işleminin kısa vadede uygulanması gerektiği ve ancak yeni oluşan karbon kalıntılarını söktüğünü açılayıcı yazınız sayesinde öğrendim. Ben de 1.6 TDCI focus sahibiyim ve aracım 86.000 km'de. Trigger bakımını erken yaptırdım. Bu sırada servis bu işlemi önerdi ve cehaletimden dolayı kabul ettim (Yapıp-yapmadıklarını da bilmiyorum."Yaptık" dediler. Ne de olsa yetkili servis. Aracınızın yanına yaklaşamıyorunuz). Bu işlem karşılığında takribi 100.00 TL isteniliyor. Fazla ustalık gerektirmeyen bir gelir kaynağı gibi geliyor kulağa.

Aynı Görüşte misiniz?
evet10
hayır1
cevapla 05.07.2012 21:43

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BİZE ULAŞIN