ARKADAŞINA GÖNDER
2.0 TDI'a Katkı Kullanmalı Mıyım?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

2.0 TDI'a Katkı Kullanmalı Mıyım?

13.06.2013 Perşembe
2.0 TDI'A KATKI KULLANMALI MIYIM?

Haftanın Mektubu. Teknik Danışmanınız Onno Usta Sorularınızı Yanıtlıyor.

Sahibi olduğum, 150.000 km'de olan, 2.0 TDI motorlu aracımı ikinci el olarak satın aldım. Araç şu an 181.000 km'ye ulaştı. Aracımın benden önceki sahibinin düşük kaliteli mazot kullandığını tahmin ettiğim için, Würth marka katkı kullanıyorum ve yakıtı da sürekli Shell GTL'den alıyorum. Yetkili servisin de tavsiye ettiği Castrol'un W5 30 kodlu profesyonel tam sentetik motor yağını kullanarak, motorun çalışmasını az da olsa düzelttim. Fakat turboyu yeni yaptırmama rağmen, sabahları ilk çalıştırmada stop edecek gibi oluyor ya da ikincide çalışıyor. Üstelik egzozdan da beyaz duman çıkmaya başladı. Aracımda "Race" marka chip var ve bu haliyle 200-220 km/s'ye çıkmamın bir sakıncası var mıdır? Buna ek olarak, DSG şanzımandan, durmak üzereyken "tık" diye bir ses geliyor. Bu sorunun kaynağı nedir?
Bülent Çakır/E-posta

Sayın Bülent Çakır,
Satın aldığınızda 150.000 km'de olan ve şu anda 181.000 km'ye ulaşan üretim yılı, markasını belirtmediğiniz 2.0 TDI motorlu aracın Volkswagen Grubu'nda olduğunu farz edersek (Volkswagen Grubu'nun dışında da kullanıldı), aracınızın kötü mazotla çalışması sonucunda aşırı kurumlanma kaçınılmazdır. Ayrıca kötü mazot nedeniyle oluşan bu kilometredeki bir motorda hiç karbon temizliğinin yapılmadığını da göz önüne alınırsak, öncelikle silindir kapağının sökülerek gerekli kontrollerin yapılması gerekir. Yüksek sayılabilecek bir kilometrede olan bu motorda çeşitli katkılarla dışarıdan müdahale ederek, karbon temizliği yapmak ise mümkün değildir. Sentetik motor yağı, bu konuda zaten kullanılması gereken bir üründür. Sabahları geç çalışma veya sonrasında motorun stop etmesi, öncelikle kurumlardan olsa da bu kilometredeki araçta yakıt pompaları ve filtrelerle enjektörlerinin sökülerek bakımlarının yapılması gerekir. Enjektörler yaşlanmış ve püskürtme basınç formları bozulmuş olabilir. Bu nedenle yenilenmeleri gerekebilir. Beyaz duman ihtimali de muhtemelen enjektörlerden kaynaklanıyordur. Ayrıca motorun işletim sisteminin de özel programlı olması sonucu, enjektörlerin sorunlu olmaları, bu olumsuzlukları arttırır. Aracın 200 km/s ve üstündeki hızlarda kullanılmasında maksimum motor devirlerinde oluşan egzoz sıcaklığı, karbon birikimlerini de birlikte yakarak dışarı atar. Aslında bu bir avantajdır. Ancak, enjektör ve diğer bakımları yaptırıp, çıkan sonuca göre silidir kapağının sökülerek, kurum temizleme işlemini yaptırmak için karar vermelisiniz. DSG şanzımandan, motor soğukken duyulan durmaya yakın "tık" sesi ise otomatik debriyaj sisteminin fonksiyon ederek, motor ile aktarma organlarını ayırıp boşa almasının sesidir. Sorun değildir, ancak elektronik ortamda debriyaj ayarlarını da kontrol ettirip tekrar yaptırmanızda fayda var.

kalan karakter 2000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BİZE ULAŞIN