ARKADAŞINA GÖNDER
BMW 316i Etanol İle Çalışabilir Mi?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

BMW 316i Etanol İle Çalışabilir Mi?

13.06.2013 Perşembe
BMW 316İ ETANOL İLE ÇALIŞABİLİR Mİ?

Teknik Danışmanınız Onno Usta Sorularınızı Yanıtlıyor.

Yurtdışında yapılan, başta drag yarışları olmak üzere çeşitli motorsporlarında, benzinle çalışan motorlarda yüksek performans elde etmek amacıyla etanol olarak bilinen etil alkol kullanılabiliyor. Brezilya'da ise ekonomik sebepler nedeniyle alkolle çalışan araçlar çok yaygın bir şekilde kullanılıyor. İnternet üzerinden yaptığım araştırmalarda, 2010 yılı verilerine göre, Brezilya'da satılan yeni lerin yüzde 62'si "Esnek Yakıt" olarak tabir edilen ve istenirse sadece alkol ya da benzinle çalışabilen araçlardan oluşuyor. Volkswagen gibi üreticiler bu teknolojiyi 0 km araçlarda sunuyorlar. Tıpkı LPG sistemlerinde olduğu gibi "Etanol dönüşüm kitleri" de bulunuyor. Bu bağlamda size sormak istediğim, 2005 model 316i aracım, alkolle çalışabilir hale dönüştürülebilir mi? Türkiye'de böyle bir dönüşüm yapılıyor mu? Eğer bu dönüşüm mümkünse böyle bir uygulamanın avantaj ve dezavantajları nelerdir?

Nevzat Gürel/E-posta

Sayın Nevzat Gürel,
Brezilya'da narenciye tarımı olduğu için, alkol üretimi yoğun ve bu kolay bir seçenek. Bu nedenle Brezilya'da uzun yıllardır motorlar alkolle çalışıyor. Ancak bu motorlarda etanol ile çalışacak şekilde yakıt sistemleri var. Motorun alkolle çalışması için önce alkolün pompalarda satılan ürün konumunda olması gerekir ki, bu bildiğim kadarıyla da "bio benzin" de alkol karışımı ile elde edilen bir yakıt. Saf alkol ile oldukça riskli olan besleme, benzin karışımı ve özel programlama ile mümkün olabiliyor. Ancak aracınızda neden alkol kullanmak istiyorsunuz? Alkolü gerekli olan karışımlarda nasıl temin edeceksiniz? Türkiye'de şu ana kadar böyle bir uygulama yok, olması için de zaten ortam müsait değil. Alkolün ucuz ve bol miktarda üretilebildiği ülkelerde bu üründen ekonomik kazanç sağlanıyor. LPG ve CNG de, 103 oktan olması nedeniyle, son yıllarda yüksek performanslı motorlarda tercih ediliyor. Siz, LPG montajı yönünde bir tercih yaparsanız bir sorun yaşamayacaksınız.

kalan karakter 2000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BİZE ULAŞIN