ARKADAŞINA GÖNDER
Haftanın Mektubu
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

Haftanın Mektubu

01.08.2013 Perşembe
HAFTANIN MEKTUBU

3 Kapılı Suzuki Grand Vitara'da oluşan aşınma sorununu nasıl çözerim?

Aracım 2008 model Grand Vitara 3 Kapılı'dır. Bu araçta 1.6 lt'lik M16A motor görev yaparken bu aracı satın aldığımda 19.000 km'de idi. Aracın üzerinde Stefanelli marka sıralı LPG sistemi mevcut ve sistem 10.000 km'de taktırılmış. Şu an ise 55.000 km'ye ulaşan Grand Vitara'da ateşleme sorunu oluşurken ardından performans kaybı meydana çıkmaya başladı. Bunlara ek olarak sarsıntılı çalışan motorda aşırı yakıt tüketimi sorunu da ortaya çıktı. Tüm bunların sonunda ustalar; supapların magnezyum alaşımlı olduğu için eriyebileceğini belirttiler. Bunun üzerine supap taşlama işlemini yaptırırsam 40.000 km sonra da yeniden bu sorunların başlayacağını belirttiler. Benim merak ettiğim konu ise; bu sorun gerçekten magnezyum alaşımlı supaplarda olan bir problem mi? Eğer böyleyse bu sorunu yerli imalatçıların ürettikleri muadil supaplarla (çelik supaplarla) değiştirirsem bir çözüm olur mu? Bu değişimden sonra aracıma manuel veya elektronik yağlama sistemli LPG sistemi taktırsam bir çözüm olur mu? Aksi haklde her 40.000 km'de supapları taşlatacağım. Aracımı çok seviyorum ve uzun süre de kullanmak istiyorum. Bu sorunum için neler önerirsiniz?

Gökce Satıcı/E-posta

Sayın Gökçe Satıcı,
Sahibi olduğunuz 2008 yılı üretimi Suzuki Grand Vitara 1.6'da bulunan LPG sisteminin kısa sürede supapları yakması mümkün değildir. Öncelikle magnezyum karışımlı yani, magnezyum veya krom kaplı supapları standarda göre daha dayanıklı oldukları için geç aşınırlar. Yanma ve kavrulma gibi riskleri de oldukça düşüktür. LPG uygulanan onlarca Suzuki Grand Vitara arasında 150.000 km'ye sorunsuz gelen araçlar var. Kaplamalı olan bu supaplarda yanma olsaydı yenilenmeleri gerekirdi. Demek ki yanık, kavrulma yok ki taşlama işlemi yapıldı. Ancak supabın yuvaya oturan bölgedeki koruyucu kaplamaları taşlanarak yok olduğu için şu anda daha korumasız konumdadırlar. Neden supapların yenilenmediğini de sormak isterim. Aynı zamanda yapılan arıza teşhisinde bir yanlışlık olabilir. Motorda başka bir sorun vardı ve supaplarda arada bu probleme eklenmiş olabilir. Diğer tarafta LPG'de var olmayan yağlama özellikleri nedeniyle uzun vadelerde supap millerinde ve supap yuva bölgelerinde aşınmayla deformasyonlar söz konusudur. Bu yağlama dışında fakir hava yakıt karışımıyla da silindir içi hararetin aşırı artması mümkündür. Sonuca gelirsek Prins supap donanımlarını yağlama diye tabir edilen hususta aslında supap ve yuvaları ile millerini kaplayıp aşınmaları da engelleyen sistemin haliyle ek getirileri vardır ve tavsiye nedenidir.

kalan karakter 2000

selim selim

2008 Suzuki swift M13A 1.3 motor aracıma 35.000 KM.de Brc marka Lpg montaji yaptirdim 85000 de supap sorunu cikti supap erimis bizzat gordum subapin birinde nohut buyuklugunde erime vardi sonuc motorun acilmasi 1500 tl masraf supaplar degisti brc muhendisi subaplarin magnezyum oldugu icin oldugunu celik olsaydi bir sey olmazdi dedi

Aynı Görüşte misiniz?
evet9
hayır0
cevapla 19.09.2013 17:43

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BİZE ULAŞIN