ARKADAŞINA GÖNDER
Chevrolet Captiva'da Partikül Filtresini Söktürmemi Önerir Misiniz?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

Chevrolet Captiva'da Partikül Filtresini Söktürmemi Önerir Misiniz?

23.08.2013 Cuma
CHEVROLET CAPTİVA'DA PARTİKÜL FİLTRESİNİ SÖKTÜRMEMİ ÖNERİR MİSİNİZ?

Captiva sahibiyim. 2011 model olan aracım 90.000'de ve dizel partikül filtresi 400 km'de bir arıza veriyor. Acaba dizel partikül filtresini iptal ettirirsek aracın performansında ve yakıt tüketiminde bir değişim olur mu? Bir de DPF söküldükten sonra aracım TÜV TÜRK muayenesinden vize alır mı?

Yunus Şamlıoğlu/E-posta

Sayın Yusuf Şamlıoğlu
2011 yılı üretimi Chevrolet Captiva'da görev yapan Euro5 normlarındaki dizel motorda bulunan partikül filtresinin sökülmesi kurallara uygun değildir. Ayrıca iptal edilmesi için araçta bulunan elektronik işletim sistemine de müdahale etmek gerekir. Ayrıca aracınız hala garanti kapsamındaysa bu değişiklik garantinin de iptal olmasına nedendir. Partikül filtreleri egzoz çıkış gazlarında bulunan karbon birikimlerini minimum düzeye indirmek vardır. Bu sayede egzoz çıkışında emisyon normlarına da uygun gaz atmosfere katılır. Ancak özellikle aracın kısa mesafelerde ve özellikle yoğun trafikte sürekli kullanılması sonucu partikül filtresinde de karbon birikimi kısa sürelerde artar ve bu da parçanın tıkanmasına neden olur. Elektronik işletim sistemi partikül filtresi giriş ve çıkış değerlerini kontrol ederken tıkanan filtrenin çıkışında oluşan sorunu algılar ve rejenerasyon diye tabir ettiğimiz karbonları yakıp küllerini de çökertme işlemini başlatır. Bu işlemin gerçekleşmesi için aracı gereken kurallara göre kullanmanız gerekir. Aksi halde rejenerasyon tamamlanmamış olur. Özellikle günlük kullanımlarda yani şehir içi dur kalk trafiğinde bu işlemin gerçekleşme imkanı olmadığı için yetkili servis test aletleriyle araç yola çıkmadan rejenerasyon işlemi yaptırılarak aynı sonuçlar elde edilir. İşte siz rejenerasyon işlemini algılayıp gerekeni yapamadığınız içindir motor sürekli arıza verir. Ancak aracı bazen uzun yolda yüksek motor devirlerinde kullanarak egzoz çıkış gazlarını maksimum ısılara ulaştırıp partikül filtresinde birikmeye başlayan karbonları yakmalısınız. Bu sayede yüksek ısı nedeniyle de zaten karbon birikimi minimum seviyede olacaktır. Yüksek motor devirlerini sınırları geçmeden ancak belli bir süre devamlılığı olacak şekilde tercihen dördüncü ve üstü viteslerde aracı kullanarak karbonları bir miktar da olsa eritebilirsiniz. Size tavsiyem öncelikle karbon temizleme (Carbon Clean) işlemi yaptırmanız ve bu işleme partikül filtre temizliği de eklenmeli. Konuyla ilgili olarak 'www.carboncleanturkiye.com' adresinden detaylı bilgileri alabilirsiniz. Bu işlemlerden sonra ise yukarıda bahsi geçen kullanımlar sayesinde sorunları azaltırsınız. Ancak rejenerasyon işleminin gerçekleşmemesi veya yarım kalması sonucunda biriken kül tortuları filtreyi tıkadı ise küllerin yakılamaması sonucunda bu birikimin ve tıkanmanın çaresi yoktur. Bunun sonucu da partikül filtresini yenilenmek zorundasınız.

kalan karakter 2000

Captiva Kullanıcısı Captiva Kullanıcısı

slm arkadaşlar captiva partikül filtre sorunu yoktur bu filtreniz doluyor rejenerasyon yapıyorsa motor içerisinde bi sorun var demektir
neden kara duman atar ?
sebebi enjektörler dir eğer değilse
turbo kontrol edilmelidir bu da değilse
subaplarda sorun vardır görevini yerine getiremiyordur kara duman bunlardan yapar başka nedeni yoktur
captiva aracım şu an 217 000 de bilgisiz bir tamirci sayesinde partikül filresini aynı şekilde iptal ettirdim
aynı sorun başıma geldi enjektör tamiri ve subapların sadece lastikleri değişti sorun çözüldü boşu boşuna bende partikül filtresini iptal ettirmiş oldum

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır0
cevapla 05.07.2015 20:43
burak burak

arkadaşlar dpf dolar lamba yanar rejenerasyon yapmaya başlar fakat dpf sürekli rejenerasyon yapıyor veya dpf arıza gösteriyorsa iptal etmeden önce sorunu önce mekanik aksamda yani enjektör turbo subaplara baktırın
siyah duman enjektör
mavi duman turbo da arıza olduğunu gösterir

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır0
cevapla 03.07.2015 13:45
hakan hakan

slm arkadaşlar bende söktürdüm.captiva var bende 2011 model ama neden se kara duman atıyor bunun çözümü nedir.anlamış deyilim program da atılar ama bir türlü çözemiyoruz.hakanyazar1@hotmail.com careyi belen lütfen yazsın.

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır0
cevapla 31.05.2015 14:54
burak burak

enjektörler
turbo
subaplar
sırayla kontrol edilmeli büyük ihtimal enjektörlerde işeme vardır üst kapak subaplar ra kurum oluşur hava alır duman yapar aynı sorun başıma geldi

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 03.07.2015 13:41
kamil haran kamil haran

ustam dpf yenisi için toplam 2900 tl istediler verdik 2 sene sonra yine arda 50 sefer katkı temizleme olmadı vesselam. söktürdüm ve dediğiniz gibi proram da yaptılar maşallah tık yok. 500 tl ye kurtuldum bu işten. aracım audi a4 2009 model dizel.
ben söktürün kurtulun derim.
sanki tüm araçlarda dpf var.
onno usta böyle demek zorunda elbette ama bilseydim daha önce söktürüdüm.
bu arada sensör de 2 kere değişti ama istanbul trafiği dpf katili malesef..
saygılar..
kamil

Aynı Görüşte misiniz?
evet13
hayır3
cevapla 29.10.2013 11:49

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BİZE ULAŞIN