ARKADAŞINA GÖNDER
Peugeot 5008 1.6 HDi Auto6R'yi Vurdurarak Çalıştırmak Zararlı Mı?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

Peugeot 5008 1.6 HDi Auto6R'yi Vurdurarak Çalıştırmak Zararlı Mı?

05.09.2013 Perşembe
PEUGEOT 5008 1.6 HDİ AUTO6R'Yİ VURDURARAK ÇALIŞTIRMAK ZARARLI MI?

5008 1.6 HDi (112HP) Auto6R sahibiyim ve aracımı Aralık 2010'da satın aldım. Geçtiğimiz günlerde aracımın aküsü bittiği ve akü takviyesi yaptırarak çalıştırdım. Akünün bu kadar çabuk bitmesi normal mi? diğer tarafta aynı aracı kullanan bir arkadaşım vurdurarak çalıştırdığını söylüyor. Aracı vurdurarak çalıştırdığımda dizel motor ve Auto6R şanzıman bir zarar görmez mi?

Uğur Mutlu/E-posta

Sayın Uğur Mutlu,
Sahibi olduğunuz Peugeot 5008 1.6 HDI'ın aküsünün yaklaşık 3 yıl kullanıldığı göz önüne alındığında bitmesine pek şaşırmamak gerekir. Aracı akü voltajı olmadan vurdurarak çalıştırmaya konusu ise eski nesil dizel ve benzinli motora sahip araçlar için bir çözüm oluyordu. Çünkü geçmişte kullanılan motorlarda elektronik işletim sistemi yoktu ve birçok parça mekanik dişli desteği ile çalışıyordu. Araçları vurdurarak yani ittirerek çalıştırırken motor, belli bir devre ulaşınca çalışırdı. Ancak kızdırma bujileri, motor soğuk olduğunda çalışmayacağı için dizel motorlarda, benzinlilere göre daha yüksek bir devir gerekiyordu. Bu da oldukça riskli ve zorlayıcıydı. Dizel veya benzinli motora sahip araçlarda debriyaj ve aktarma organlarının zarar görme ihtimali vardı. Yeni nesil dizel ve benzinli motorlarda ana işletimin temeli elektroniktir. Elektronik sistemlerin çalışması için gerekli bir minimum enerji vardır. Akü boşaldığı zaman minimum 10 Volt ile çalışan işletim sistem beyinlerinin aracı vurdurarak çalıştırılması da hayal olur.
Ayrıca aynı sistem üzerinde yer alan immobilizer, alarm ve benzeri sistemlerde düşük voltajın etkisi ile sorun çıkartabilirler. Bu sorunlar akü takviyesinde de riskli taşıdığı için dikkatli olmak gerekir. Bu konuyu savunanlar, motorun dönmesiyle alternatörün voltaj ürettiğini ve enerjiyi sağladığını iddia ederler. Ancak motorun dönmesiyle üretilen enerji eski dinamolarda vardı. Alternatörlerde ise belli bir enerji girişinin olması halinde devirli döndüklerinde enerji üretebilirler. Aktarma organlarında da Auto6R isimli şanzımanın debriyajın işletim sisteminin çalışması için gerekli enerjiye ihtiyacı vardır. Sonuç olarak marş sırasında yeterli akımı elde edemeyen motorun akü takviyesiyle çalışması sırasında maşaların aküye takılmasında her iki aracın da stop konumda ve kıvılcım çıkarmayacak şekilde yapılması asıldır. Sonuçta otomatik debriyajlı bir aracın gerilim yokken vitese geçmesinden sonra debriyajın ne kadar sağlıklı bir birleştirme yapabileceğini denemediğim için fikir sahibi olmasam da dünya araç literatüründe vurdurarak çalıştırma aktarma ve elektronik donanımların zarar görmesi açısından kabul gören bir davranış değildir.

kalan karakter 2000

vergı serafettın guragac vergı serafettın guragac

merhaba onna usta benım aracım 1997 moel cıtrıoen zx 1.8 benzınlı ve tuplu sorum arabamın motorunu yıkadıkdan sonra calıstırdım bırazda zor olsada calıstı ama teklıyerek aracımı hareket eddırdım teklemesı gecsındıye patakuteden sonra duzeldı ılerleyen gunlerde sehır ıcınde araba ısındıgı zaman araba hareket edmıyor ıkı dakı sonra tekrar hareket edıyor ama calısıyor sehır dısında bu sorunları yasamıyırum ısın madıgı surece bır sorunum yok tabı motoru yıkarken tupun beynını guzelce kapadım ama bobım bujılerım uste kapak olarak dusunemedım ve orayı kapatmadım arabayı yenı almıstım fazla tanımıyordum yorumlarınız ıcın tesekkurederım

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır0
cevapla 07.09.2013 23:52

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BİZE ULAŞIN