ARKADAŞINA GÖNDER
BMW 520iA'nın Yakıt Tüketimini Nasıl Düşürürüm?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

BMW 520iA'nın Yakıt Tüketimini Nasıl Düşürürüm?

25.10.2013 Cuma
BMW 520İA'NIN YAKIT TÜKETİMİNİ NASIL DÜŞÜRÜRÜM?

'nin E30, E36, E39 ve hatta E46 kasa kodlu modellerinde bulunan ve bir türlü çözülemeyen yakıt tüketimi sorunu benim 1998 model BMW 520iA aracımda da mevcut. Aracımda görev yapan M52 kodlu motorda LPG sistemi de görev yapıyor. Önceleri ortalama yakıt tüketimi 12.0 lt/100 km civarındaydı ve performanslı kullanımlarda 13.0 lt/100 km'yi geçmezdi. Bu değer şu an ise 19.0 lt/100 km'ye kadar yükseliyor. Yakıt tüketimini azaltmak için oksijen sensörü, orta egzoz susturucusu, akışmetre, bujiler, hava filtresi değiştirildi ancak bir düzelme olmadı. Farklı kişilere danıştım ama sorunu çözemedim. Bu konuda neler önerirsiniz?

Gökhan Menteşoğlu/E-posta

Sayın Gökhan Menteşoğlu,
Araç BMW veya başka bir marka olsun genel olarak motor özelliklerine paralel olarak aşınma başladığında motor gücü azalır ve yakıt tüketiminde artmalar başlar. Bu durum, sadece belirttiğiniz BMW'lere özgü değildir. Bu fiziki bir olaydır ve aşınan bir motor hem güç kaybeder hem de bu oranda da yakıt tüketimi artar. Sahibi olduğunuz 520iA'nın kilometresini bilemiyoruz. Ancak aracın geçmişte tükettiği 13.0 lt/100 km'lik değer, fabrika verilerine göre normaldir. Bu değerin yükselmesinde motora ek olarak tork konvertör, otomatik şanzıman ve diğer parçaların durumu incelenmelidir. Özellikle otomatik şanzımanda vitesler arasında kayma oluyorsa yakıt tüketimi artar. Motorda ise özellikle 100.000 km'den sonra supaplar, supap iticileri aşınır. Bu aşınma sonucunda supaplar ile supap yuvaları arasında oluşan sızdırmazlıklar sonucu oluşan kaçaklarla birlikte motorda sıkıştırma verimi düşeceği için hem güç kaybı olur, hem de yakıt tüketimi artar. Bir de araçta LPG olduğu için supap, segman ve supap yuvalarındaki yetersiz yağlama sonucu bu parçaların aşınmaları hızlanır.
Bu sorunlar tespit edilirken motor sıcakken ve soğukken kompresyon basıncı yapılmalıdır. Kompresör testi sonucu oluşan sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Ayrıca ECT, motor ısısına göre yakıtı düzenlerken kelebek potansiyonmetresi ve hava ölçer arasında uyumsuzluk söz konusu olabilir. Sensörler kadar önemli olan enjektörlerde de püskürtme basınçları ölçülmeli.
Yakıt sistem basıncı yetersizse veya enjektörlerin uç kısımları aşındıysa püskürtülen yakıt miktarı düzensizdir ve bu dengesizlik silindirlerin çalışma verimini düşürür.Ayrıca enjektör, emme manifoltu, hava akış ölçer gibi parçaların contaları ve bağlantı hortumlarında hava kaçaklarının olmaması gerekir. Hava ölçer çok hassas bir parçadır ve yenilenmesine rağmen motorun çalışmasında bir değişiklik yoksa diğer parçaların kontrol edilmesi şarttır. Sonuç olarka LPG'li araçlarda platinyumlu buji kullanılmalı, ardından silindir kompresör basıncı ve kaçaklarının kontrolü yapılıp sonuçlarına göre değerlendirilmelidir. Ardından otomatik şanzımanın uzman kişi tarafından test edilmesi gerekir.

kalan karakter 2000

mehmet güney mehmet güney

2003 model 525 i aracımda eml arıza lambası yanıyor araç devirden düşüyor teklemeye başlıyor aracı özel servise götürdüm manifoltu söktüler egsoz valfi eml vakular bujiler ateşleme bobinleri değişti ama eraç 15- 20 kilo metre gidiyor aynı arızayı veriyor 4 defa egzoz valfi denendi yine aynı arızanım neden olduğu halan çözülmüş değil aracında aynı arıza veren yada deneyimi olan arkadaşlar yardımcı olabilirmi selamlar

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır0
cevapla 03.03.2016 23:20
yakıt tüketimi yakıt tüketimi

bu araçların şehir içi yakıt tüketimi normal değerleri 15 lt civarıdır. Kullanım klavuzuna bakarsanız değerleri yazıyor.

Aynı Görüşte misiniz?
evet7
hayır2
cevapla 23.05.2014 12:34
Nordic Nordic

Bu aracın aynısından (2000 Model Business line) kullandım muhteşem cihazlar ama ömürleri maalesef 100.000 Kmh sonra bitiyor ve arızaların biri bitiyor biri başlıyor. zincirin halkaları tek tek kopmaya başlıyor. Bir sorunu tam çözdüm derken farklı bir hata mesajı ekranınıza yansıyor onu hallediyorsunuz arkasında bir başkası. Bütün bunları göze alıyorsanız gerçekten alın ve kullanın lakin bir otomobil bu kadar keyifli olamaz kullanması çok keyifli araçta yok yok. gel görki 100.000 i bulunca Kmh rüyadan uyanıyorsun...Bayağı Masraf War (BMW)

Aynı Görüşte misiniz?
evet9
hayır12
cevapla 13.01.2014 09:47
Ali Oral Ali Oral

Akışmetre olabilir.

Aynı Görüşte misiniz?
evet3
hayır1
cevapla 10.12.2013 09:10
E39 E39

Bahsedilen araç boş ağırlığı 1,5 ton olan 6 silindirli bir makine..Özellikle dur-kalk şehiriçi trafiğinde bu aracın 100 km'de 15-16 lt'nin altına inmesi günümüz benzin fiyatlarında mümkün değil..Bugün 4 silindirli e90 316i bile 100 km'de 13 lt tüketiyor..

Aynı Görüşte misiniz?
evet9
hayır2
cevapla 10.12.2013 02:28

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.