ARKADAŞINA GÖNDER
Volvo S40'daki Tekleme Sorunu Nasıl Çözülür?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

Volvo S40'daki Tekleme Sorunu Nasıl Çözülür?

31.10.2013 Perşembe
VOLVO S40'DAKİ TEKLEME SORUNU NASIL ÇÖZÜLÜR?
LPG'li, 1999 model (180.000 km'de) S40 T4 sahibiyim. Benden önceki sahibi tarafından LPG sistemi uygulanan aracımda sorun var. Motor LPG ile çalışırken, düşük devirlerden itibaren gaz verdiğimde turbo basıncı yükselene kadar hiçbir problem olmadan gayet düzgün hızlanıyor. Aracımda görev yapan 200 HP'lik benzinli motorun turbo basıncı yükseldiğinde motor bir anlık tekleme yapıyor ve bu sarsıntı iki-üç kere oluyor. Ardından motor kendi kendine benzine geçiyor. Araç benzinli olarak çalışırken kesintisiz hızlanmasını devam ettirebiliyor. Bu sorunu çözmek için i ustaya gösterdim ve problemin, bobinlerden ya da LPG dönüşümünün araç için yeterli olmama ihtimalinden kaynaklanabileceğini söylediler. Bobinleri kontrol ettirdiğimizde, çatlak olduklarını gördük ve değiştirdik. Şimdi LPG'de tekleme azalsa da devam ediyor. LPG'den kaynaklanan ve motora zarar verebilecek kadar büyük olduğunu düşündüğüm bu sorun için neler önerirsiniz?
Murat Aysu/E-posta

Sayın Murat Aysu,
1999 model Volvo S40 T4'ün motoruna uygulanan LPG sistemi, yanma sırasında turbo basıncının en yüksek basıncı ürettiği anda teklemesi, genel ateşleme sisteminin sorunudur. Ancak ateşleme bobinleri değiştirildikten sonra sorun devam ettiği için, pick turbo basıncında LPG hava-yakıt karışımı anlık zengin karışımı yapamaz, ya da bujilerin oluşturduğu kıvılcım yetersizdir. Pick basınç, anlık ve maksimum düzeyde olduğu için özellikle soğuk havalarda daha yüksek bir basınç çıkışı yapar ve bu da sistemin işletimini aldatacak düzeyde olur. Öncelikle turbo basınçlarının kontrolünü sağlayan, ayarlayan basınç regülatörü kontrol edilip, gerekirse yenilenmelidir. Bu yenilemeyle bir sonuca varılamazsa, öncelikle maksimum turbo basıncı için hava-yakıt karışımı biraz daha zengin ayarlanmalıdır. Ancak bujiler de platinyum olarak seçilmeli. Böylece yakıt farklılığı nedeniyle kuru ortamda bujilerin zorlu basınç şartları altında teklemeleri de önlenmiş olur. LPG'de maksimum turbo basıncı zengin karışımı, bilgisayar ortamında mümkündür. Ancak enjektörlerin kapasitelerinin de yeterli olması gerekir. LPG enjektörleri daha yüksek basınçta olmalıdır. Diğer bir ihtimal de, maksimum turbo basınçlarının LPG işletim beyinlerinde bulunan benzin desteği seçeneklerinin ayarlanmasıyla yüksek, ani pick turbo basınç durumlarında anlık benzin desteği sağlanmalıdır.

kalan karakter 2000

ibrahim yolcu ibrahim yolcu

volvo s40 2000 model 1.8 otomobilim var. araç lpg li. motoru rolentide bağırıyor. hangi ustaya gittiysem yapamadı. herkes farklı mşey söylüyor. bana yardımcı olursanız çok sevinirim. 05365667370

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır0
cevapla 30.09.2014 14:32
enes enes

benımde aracımda tekleme sorunu var vede aşırı derecede bende 2001 model volvo s40 1,8 var lpg de aşırı tekleme yapıyor ve gaz çok çabuk bıtıyor neden yaptıgını anlamıyoruz ve yolda gazı sonuna kadarda bassak teklıye teklıye hızlanıyor otomotik vitesdir aracım bilen varsa lütfen yardımcı olsun

Aynı Görüşte misiniz?
evet4
hayır0
cevapla 24.03.2014 22:07
burak yılmaz burak yılmaz

aracınızın buji -lerinin 4 tırnak olmasına dıkkat et hava fılıtresı degıstıgınde gaz ayarını ıyıbır ustaya yaptırdınmı tamamdır ...

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır1
cevapla 23.05.2015 23:10
Turgay Turgay

Bizde volvo s40 1.9 t4 var. Aracı hareketten dolayı motoru yaptırdık birçok şeyi 0 orjinal takıldı piston kolu vs.. Araç tamirden geldiğinde ilk günlerde yapmıyordu ama bunu 1 haftadır yapıyor kımıldatamıyoruz. Yolda giderken bazen gaza bastığımda böyle bir sarsıntı sanki motor tekliyormuş gibi bir sorun ile karşı karşıya kalıyorum eğer o durumda gaz vermeye devam edersem bildiğiniz küt küt küt motor vuruyor sanki gitmiyor araba. Sizce arabanın sorunu nedir.? Bujiler yeni değiştirdik hepsini hallettik. Ama sorun devam ediyor.??

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 07.01.2014 01:51
caner caner

Dostum aynı sorun benim 2001 model 1.9 t4 aracimdada ar sen motor yaptirmissin..ben ise sadece üst kapagı yaptirdim arac bitti araci aldim yola ciktim.... Biraz surat yapayim dedim lakin arac tekler gibi yapti ardindanda motor sarsintisi basladi... Gitmedigim yer kalmadi en son enjektorcuye gidip araci cihaza bagladik sorunun zengin fakir karisimi oldugu ve egzos ustunde bulunan lambada sensorlerinin oldugu anlasildi... Sana tavsiyem enjektorcuye git ve cihaza baglat zengin karisimdan dolayi aracin bujileri yanma odasinda bogulma yaptigi icin arac hem tekliyor hem cekisten dusuyor hemde motoru aptal çalistiriyor bilgin olsun soru sormak istersen 0535 798 73 98

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır0
cevapla 16.05.2015 14:54
mehmet mehmet

aracın hava akışında sıkıntı olabilir büyük ihtimallede var

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 13.02.2015 11:34
Hasan Kalaycıoğlu Hasan Kalaycıoğlu

Buna benzer sorun bendede vardı.İlk sahibi olduğum atmosferik motorlu enjeksionlu 2006 da LPG taktırdığım 2000 model 1.6 16v Marea kışın düzensiz çalışıyordu.Araç sanki gaz vermiş gibi devrini yükseltiyor sonra hızla devir düşürüyor bazende stop ediyordu.Yolda giderken minik zıplama hareketine benzer teklemeler oluyordu.Aracım için Fiat serviste resetleme işlemini defalarca yaptırdım,defalarca LPG ayarı yatırdım.Her ayar sonrası 15 gün benzinde bindim. Çıkmacılardan bir çok elektronik parçalar alıp denedik.İstanbulda Antalyada Burdurda çeşitli ustalara ve Yetkili servislere götürdüm.Değişen bir şey olmadı.Bir iş nedeniyle İstanbulda kaldığım 2 ay boyunca keşke Onno ustaya da gösterseydim.En son işin içinden çıkamadım ,aracımı içim sızlayarak sattım..

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır0
cevapla 21.11.2013 18:21
Engin Engin

Aynı araçtan bendede var. Aynı sorunları bende yaşıyorum. Landirenzo turbolu tüp var. Komple sokturup yeniden taktirdim. 400 lira verdim bobinleri yeniledim. Su hortumlarini yeniledim. Hala sorun devam ediyor. Kısaca tüp yaramadı.

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır1
cevapla 07.11.2013 01:02

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.