ARKADAŞINA GÖNDER
Dacia Dokker'da Oluşan Arızayı Yetkili Servis, Neden Garanti Kapsamına Sokmadı?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

Dacia Dokker'da Oluşan Arızayı Yetkili Servis, Neden Garanti Kapsamına Sokmadı?

14.11.2013 Perşembe
DACİA DOKKER'DA OLUŞAN ARIZAYI YETKİLİ SERVİS, NEDEN GARANTİ KAPSAMINA SOKMADI?

Dokker 1.6 satın aldım. Aracımın yakıt maliyetini azaltmak için de Dacia'nın önerdiği Landirenzo marka sıralı LPG sistemi taktırdım. Ardından yaklaşık 25.000 km sonra aracımızda arıza meydana geldiği için Dacia yetkili servisine bıraktık. Yetkilinin dediğine göre motorun kelebeği arızalanıp supapların bozulmasına neden olmuş. Bu onarım sonucu bizden 450 TL para istediler. Biz de aracımızın garanti kapsamında olduğunu söyledik. Firma yetkilisi bizden aracımıza aldığımız yakıtların fişlerini istedi. Ardından yakıtın kirli olmasının bu arızaya neden olabileceğini belirttiler. Karşılıklı olarak bir çözüm yolu da bulamadık. Oysa aracı 0 km olarak satın alırken 1.000 TL'ye Atiker marka LPG sistemi taktırmak yerine sırf aracın garanti kapsamı sona ermesin diye 1750 TL'ye Landirenzo taktırdık. Ancak okuduğum forumlarda Ankara'daki Renault Dacia bayisi Neziroğlu'nun müşteri memnuniyeti konusunda kötü olduğunu duymuştum ama bu kadarını beklemiyordum. Bunun sonucunda Dacia ve Renault markasına karşı ön yargı oldu. diğer tarafta ise özel serviste bu onarımı 150 TL'ye halledebileceklerini söylediler. Bunun üzerine siz olsanız ne yaparsınız.

Nihat Çörtük/E-posta


Sayın Nihat Çörtük

Sahibi olduğunuz 1.6'da görev yapan 85 HP gücündeki benzinli motora uygulanan LPG sistemi sonrasında aracın 25.000 km'de sorun çıkartması konusunda daha detaylı bilgi verseniz iyi olurdu. Öncelikle Dacia'larda sadece fabrika üretimi LPG uygulaması var. Sonradan LPG uygulaması veya benzeri bir montaj sistemi yok. Hiçbir Dacia yetkili servisi veya satıcısı, sonradan LPG sistemi uygulamak veya tavsiye edilmesini onaylama yetkisine sahip değil.

Bunun ana sebebi ise Dacia motorlarının LPG uygulamalarında sorun olan supap donanımlarının LPG'de olmayan yağlama özelliği sonucunda supaplara zarar verip yakarak veya aşındırmasıdır. Dacia, LPG'li olarak fabrika üretimi motorların supap donanımlarını farklı üreterek satışa sunduğu için motorlarda daha uzun ömür sağlanır. Bu fabrika üretimlerinde ise Landirenzo marka LPG kitleri kullanılmaktadır. Dacia servisinizin tavsiyesiyle sonradan takılan Landirenzo sisteminde ise Dacia üreticilerinin bu konuda bir sorumluluğu yukarıda bahsettiğim şartlar dahilinde yoktur. Bu nedenle her iki markayı da eleştirmek zor. Asıl sorumlu size uygulamayı tavsiye eden ancak teknik şartlardan haberi olmayan servistir. Ayrıca gaz kelebeği takımının arızalanmasıyla motor gaz yemez ve araç kullanılmaz hale gelir. Kullanılmaz ilerleyemez halde olan bir aracın motor supap ayarları nasıl bozulur? Gaz kelebeği farklı olsa da motorun çalışması sırasında supap ayarları bu parçadan dolayı bozulmaz. Yanlış veya hatalı bir teşhis ve yönlendirmedir. LPG sisteminin yağlama sorunlarıyla birlikte supap ve supap yuvalarının aşınması, kavrulması sonucu supap ayarlarının bozulması, hatta supap yanığın da oluşma ihtimali de vardır. LPG'yi üretici fabrika tarafından satın almadığınız için aracınız, garanti kapsamı dışında kalmıştır. Servis olayı kurtarmak için sizden yakıt makbuzlarını istemiş ve sorunu yakıta veya başka bir köşeye dayandırarak garanti kapsamı bir şeyler yapmaya çalışıyordur. Sonuca gelirsek supap ayarı yapılsa dahi yine kısa süre sonra bozulacak, hatta supap yanması da olacaktır. Çaresi garanti kapsamı zaten bozulan araçta silindir kapağını söktürüp LPG'ye uygun supap donanımlarını orijinal olarak Dacia'dan temin edip taktırmanızdır. Böylece daha uzun kilometreler motor sorunu yaşamayacaksınız.


kalan karakter 2000

Hasan Hasan

Dacia!Araba degil.

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 21.08.2015 22:48
aa aa

dokker aldım almaz olaydım
o benı degıl ben onu devamlı cekıcıyle servıse taşıyorum
bıktım

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır0
cevapla 26.05.2015 17:48
tokay ceritoğlu tokay ceritoğlu

bu uydur kaydır sistemlerle bir yere varmak mümkün değil,piyasada zaten doğru dürüst usta kalmadı,servisteki çaylakların dünyadan haberleri yok,tüketici her zaman sorunla karşı karşıya kalıyor.yapılacak iş fabrika çıkışı ne ise onu öyle kabullenmek,paçal işlerde herzaman sorun bitmez tükenmez,

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır1
cevapla 13.04.2014 18:55
Gürkan Gürkan

gayet güzel açıklamış Onno usta..doğru söze ne hacet

Aynı Görüşte misiniz?
evet11
hayır1
cevapla 15.11.2013 15:59

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BİZE ULAŞIN