ARKADAŞINA GÖNDER
Opel Astra'nın Motorunda Oluşan Titremeyi Nasıl Çözeriz?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

Opel Astra'nın Motorunda Oluşan Titremeyi Nasıl Çözeriz?

05.12.2013 Perşembe
OPEL ASTRA'NIN MOTORUNDA OLUŞAN TİTREMEYİ NASIL ÇÖZERİZ?

Otomatik şanzımanlı 1998 model Astra 1.6 16V sahibiyim. Hiç LPG sistemi takılmayan aracımı 112.000 km'de iken satın aldım ve 6 yılda 8.000 km yol kat ettim. Şu an aracımın motoru bazen ilk marş sırasında sıcakken çok sarsıntılı çalışıyor. Hatta aracı belli bir süre kullandıktan sonra motoru yeniden durdurup çalıştırdığımda da aynı sorun devam ediyor. Ayrıca özellikle D konumunda aracımın motoru aşırı olarak sallanıyor.

Bu titreme sorunlarını çözmek için motor kulaklarını kontrol ettirdim ama normal çıktılar. Aracı kontrol eden usta, motorun bir yerden hava aldığını iddia etti ve önce bujileri söküp piston tepelerinde kurumlanma olup olmadığını kontrol ettirdik. Ardından motorun üzerinde bulunan 4 tırnaklı bujilerin yerine 2 tırnaklılarıyla yani orijinal GM bujileriyle değiştirdik. Piston tepelerinde oluşan kurumları azaltmak için buji yuvalarından içeriye bir miktar hidrolik ve motor yağı karışımı döküldü. Eski bujilerle çalışan motorda yaklaşık 20 dakika egzozdan beyaz duman çıkana kadar bekledik. Ardından yeni bujileri takarak yanan kurumun atılması için araç yolda devirli kullanıldı.

Bu işlemlerden sonra usta, çözülemeyen titreşim sorunu için 2 farklı uygulama önerdi. İlk olarak depoya yakıt katkısı konduktan sonra aracı yüksek motor devirlerinde kullanmamı tavsiye etti. Sorun devam ederse, bu sefer silindir kapağı sökülerek supapların kurumlanması kontrol edilmeli ve gerekiyorsa değiştirilmeli dedi. EGR supabı kurumlandığı için arıza lambası uyarı verdi ve bu parçayı değiştirttim. Ardından arıza lambası tekrar yandığı için oksijen sensörünü, orta ve arka egzoz susturucularını değiştirttim. Sorun, çözülemedi, bu konuda neler önerirsiniz?

Onur Çelebi

Sayın Onur Çelebi,

'nın motorunun titreşimli çalışmasını çözmek için çeşitli işlemler yapmışsınız ama Opel yetkili veya özel servisine müracaat ettiniz mi? Bujilerin üç tırnaklı olması ile motorun kurum yapması arasında direkt bir ilişki yoktur. Zaten üç tırnaklı bujiler, hem daha uzun ömürlüdür hem de performansa katkıları vardır. Silindirlere gönderilen hidrolik ve motor yağı karışımı, motorun çalıştırılmasıyla birlikte kurum temizlemek bir yana, piston ile segmanlarının birbirine kaynamasına neden olur, ayrıca EGR supabının kirleteceği lambda sensörü de arızalanır ve katalizatörün tıkanma riski de artar.

Sonuç olarak siz, bu yöntemlerle bir sonuca ulaşamazsınız. Yapılması gerekenlerin başında, ilk olarak motora test aleti bağlanarak arıza kodu alınmalıdır. Arıza lambası yandığından hangi kodu verdiyse ona karşılık gereken parça yenilenmelidir. Peki siz, motorun gaz kelebeğinin temizliğini yaptırdınız mı? Hava akış ölçerin çalışma verimi kontrol edildi mi? Bu parçanın içerisinde yağ birikintisi varsa bunun da temizlenmesi gerekir. Bu kontrolleri, Opel'in yetkili veya kapsamlı bir özel servisinde yaptırmanız gerekir. Ardından otomatik şanzımanın kontrolü de konunun uzmanı kişiler tarafından yapılmalıdır. Eğer tork konvertöründe sorun varsa bir an önce çözülmeli aksi halde her an yolda da kalabilirsiniz.


kalan karakter 2000

kadir kadir

Slm beim 98 astra sedanim var 3 bin devirde falan titreme yapiyor 1 vitrste yapmiyor ama belkide ben fark edemedim. Ama 2 de ve sonralarinda hep yapiyor motor kulagindan d3dim bugun dedistirttim ama kesilmedi. Neden olabilir acaba akis kelebegi falan dediler ama olabilir mi

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 29.12.2014 17:16
ömer ömer

lpg taktırın çözülür :)

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır7
cevapla 09.12.2013 01:12

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.