ARKADAŞINA GÖNDER
Hyundai Getz'teki Performans Düşüklüğü Turbo'dan Mı Kaynaklanıyor?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

Hyundai Getz'teki Performans Düşüklüğü Turbo'dan Mı Kaynaklanıyor?

19.12.2013 Perşembe
HYUNDAİ GETZ'TEKİ PERFORMANS DÜŞÜKLÜĞÜ TURBO'DAN MI KAYNAKLANIYOR?

İkinci el olarak 2006 model Getz CRDi VGT (88 HP) satın aldım. Aracımın ilk sahibi tüm bakımlarını yetkili serviste yaptırıyormuş ve ben de aynı şekilde gereken titizliği gösteriyorum. Ancak 78.000 km'de iken satın aldığım ve şu anda 92.000 km'de olan bu aracın performansından memnun değilim. Diğer Hyundai Getz'leri kullanıyorum ve o araçların yanında benim imin performansının düşük olduğunu düşünüyorum. Bu nedenle aracımı yetkili serviste kontrol ettirdim. Emme manifoltu, sensörler sökülüp temizlendi ve EGR supabı komple değiştirildi. Aracım bilgisayarda kontrol edildi ama arıza kodu vermedi.

Özellikle kış mevsiminde aracımın egzozundan insan genzini yakan bir koku geliyor. Aracın kilometresine bağlı olarak sorunun turbodan olabileceğini söylediler. Ancak turbonun da çalışması sırasında sıra dışı bir seste oluşmuyor.

Turbonun sökülüp takılmasında oluşacak zaman ve maddi kayıpları göz önüne aldığımda düşünmeye başlıyorum.

Erkan Polat


Sayın Erkan Polat,

Hyundai Getz CRDI'nin bakımlı olmasına rağmen performansının düşük olmasının belli nedenleri olabilir. Ancak bu nedenler fiziki olarak doğru nitelenmediği takdirde sizin örneğinizde olduğu gibi parça değiştirme işleminde deneme yanılma yolu uygulanabilinir. Bu da zaman ile maddi kayıplara neden olur. Arıza kodu vermeyen motorun gerekli bakımlarının yapılmasına rağmen performansın düşük olmasında akla gelen ilk parça turbodur.

Aracı özellikle şehir içinde sürekli oluşan dur kalk trafiğinde düşük motor devirlerinde kullandığınızda motorun kurumlanması ve katalizatörün de içerisinin tortulanarak tıkanması sorunlara yol açar. Tıkanan katalizatör de egzoz gazlarının çıkışını etkiler. Bu da turbonun üreteceği maksimum basıncın oluşmasını engeller. Yakıt basıncı düşük olsa veya EGR yanlış çalışsa zaten arıza kodu ile tespit edilebileceği için geriye sadece turbo ve motorun kurumlanma ihtimali kalıyor. Bu onarımlarda turbonun basıncının ölçülmesi de gerekirdi.

Turbo basıncının ölçülmesinde araç genelde dördüncü viteste 1200 d/d civarındayken aniden tam gaza basarak 4000 d/d'ye çıkarak hızlanma yapılır ve bu süreçte takip edilir. Çıkan değer fabrika verisiyle karşılaştırılarak bir sonuca varılır. Turbonun iç yapısı sağlam da olabilir. Ancak basınç hattında hava kaçakları varsa turbo basıncı azalır. VGT yani değişken geometrili turboda parçanın içinde bulunan hareketli düzeneğin yapısı oldukça hassastır. Eğer turbonun içinde aşınma varsa basınç üretmekte zorlanabilir. Özellikle kurumlanmalar bu parçayı zorlar.

Size tavsiyem öncelikle aracı karbon temizliği yapan (Bosch Car Service) ve bu konuda uzman bir servise götürerek kontrol ettirebilirsiniz. Karbon temizliği sonucu aracınızın performansı düzelirse başka bir işleme gerek yoktur. Ancak sorun devam ederse turbo basıncının ölçülmesi gerekir. Ben turbonun tamir edilmek yerine yenilemesi gerektiğini tavsiye ederim.


kalan karakter 2000

GRAFTT GRAFTT // İSTANBUL

Merhabalar,
Arkadaşlar aracım şuanda 97.300 km Civarında. Çok şükür aracımdaki sorunlar son yaptırdıklarımda son buldu. Daha yeni 3.000 Km uzun yol yapıp geldim. Konuya dahil olan arkadaşlarla paylaşmak istedim.

Sağlıcakla Kalın.

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 18.09.2014 21:56
ferhat ferhat

aracın perpormans düşüklüğü ereg den olabilir benimde başıma geldi erg yi bilen bir ustaya götürdüm servisin çözemediğini 300 tl masraf ve işçilikle çözdü ayrıca servislere pek güvenmeyin derim eskişehirde otosar hundai yetkili servisine ufak bir kaazadan dolayı gitmiştim kazadan sonra aracın rps si çalışmammaya başladı kaskoya dilekçe yazdım kazadan snra olduğuna dair kasko hemen parçayı yoladı tam parçayı değiştirmeye gidiyordum ki kaputu açtım akünün kutup başıyla oynadım eps düzeldi kutup başındaki eps kablosunda temassızlık varmış yani usta eğer usta olsaydı ekünün kutup başına bakardı neyse ben bu şekilde servisin kurbanı olmadım eğer servise güveniip parçayı değiştirseydim 5000 tl hasar kaydı olacaktı aracımda ayrıca kutup başına bakılmadığı için sorunda çözülmeyecekti servise değil işi bilen bir ustaya götürün derim

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır0
cevapla 02.07.2014 03:36
vildan vildan

2006 model hundai getzz turbo fiyatı nedir acaba

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 23.05.2014 00:10
vildan vildan

arkadaşlar 2006 hundai getzz dizel aracım var aniden silkeleme yaparak çalışmaya başladı tamircime götürtüm turbodan dedi yenisini taktı yağ ve keçe değiştırdi 1880 para aldı ertesi günü arabayı almata gittim eve gelirken aynı şikatetler devam gaz veriyorum km ibresi oynamıyor yarın tekrar tamire gidecek bana turbo hakkında bilgilendirirmixiniz yenisinin fiyatını tam öğtenmek istiyorum

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 22.05.2014 20:05
GRAFTT GRAFTT

Merhabalar,

Arkadaşlar arabam şuanda 93.350 km'de oldu, Rodajlama döneminede dikkat ettim. En nihayetinde arabam normale döndü.

Şunuda ayrıca belirtmek isterim ; Arabamı Assan fabrika çalışanından aldım, kendisiyle hala görüşmekteyizde. Tüm bakımları düzenli olarak her yıl yetkili serviste yapılmış bende aynı şekilde yaptırmaktayım.

Kolay Gelsin.

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır0
cevapla 18.04.2014 22:32

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.