ARKADAŞINA GÖNDER
Start Stop Sistemi Turbonun Yağsız Kalmasına Neden Olur Mu?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

Start Stop Sistemi Turbonun Yağsız Kalmasına Neden Olur Mu?

01.02.2014 Cumartesi
START STOP SİSTEMİ TURBONUN YAĞSIZ KALMASINA NEDEN OLUR MU?

208 1.4 e-HDi Auto 5R'de görev yapan start-stop sistemi sürekli devreye girdiğinde turbonun yağsız kalma riski olur mu? Bu konu hakkında bilgi verir misiniz?

Cemalettin Ulufer/E-posta

Sayın Cemalettin Ulufer,

Turbo, motorun maksimum torkunu ürettiği devirlerde tam kapasite çalışarak basınç üretir. Aracınızın da maksimum torku fabrika verilerine göre 1750 d/d'den itibaren oluşur. Buna paralel olarak turbonun yağsız kalıp zarar görme sınırı 1400 d/d civarıdır. Araç trafikte durduğu zaman motor devri 750 d/d'de iken turbonun dönüş turu buna yakındır. Motor durduğundaysa turbo da onunla birlikte durur. Bu nedenle turbonun yağsız kalması gibi bir sorun söz konusu değildir. Otomotiv mühendisleri, yeni bir sistem geliştirirken bunun aracın herhangi bir bölümüne hasar vereceğini tespit ederlerse ona uygun bir çözüm bulurlar. Bu turbo için de geçerlidir. Start stop sisteminin çalışmasıyla turbo zarar görseydi bu sistemi geliştiren mühendisler bu konuda da tedbir alırlardı.

kalan karakter 2000

Eray Arslan Eray Arslan

Onno Usta'ya malesef yakışmamış. Turbo serbest bir şekilde motor devrinden bağımsız olarak hız kazanır. Yani yüksek hava emiş devirlerinde aracı sıkıştırarak kullanarak geldiğiniz bir ışıkta ani yavaşlayıp durur konuma geldiğinizde motor 800 d/d da döner ama turbonuz o devirlerde malesef dönmez, çok daha hızlı döner. Turbo motor devriyle aynı hızda dönüyor diye bir şey yok.

Fakat, start&stop sistemli turbo otomobillerde, modifiye camiasının on yıllardır kullandığı, fakat standart araçlara daha yeni monte edilmeye başlanan elektrikli turbo yağ pompaları bulunur. Küçük bir elektrik motoru ile turbo yağlamasını yağ pompası dönmese bile gerçekleştirebilen bu motor turbonun yağsız kalmamasını sağlar. Aracı bir yere park ettiğinizde stop etmeden beklemeniz yine şarttır, çünkü kontak elektriği ile çalışır. Daha ülkemizin malesef adamakıllı otomobil bilgisi sahibi olmasına on yıllar var...

Aynı Görüşte misiniz?
evet3
hayır0
cevapla 13.02.2014 02:01
Zeki Zeki

Hangi mühendis niye düzeltme yapsın ki. Mühendisler garanti süresine bakar garanti dolana kadar sorun çıkmasın yeter. Start stop mazotun doğasına ters. Dizel motor kurum yapar ve bu kurumun büyük çoğunluğu motor durdurulunca pistonda kalan mazotun sıcak parçada yavaş yavaş yanmasıyla oluşur. Devirsiz kullanımlarda da aynı sorun vardır günde 4 kere yapılan bir işlemi günde 20 30 kere yapmak motorda öngörülenden önce kürüm sorunu çıkarır. Start stop modellerin yeni kasalarında artık start stop yok bir çok marka terk etti özellikle Türkiye satışlarında çünkü garanti süresinde problemler oluştu. Bizim ağır trafiğimize. Ayrıca özellikle İstanbul araçları için yağ değişim periyodu km hesabından saat hesabına geçmeli. Motorlar rolantide bekleme süreleri çok aşırı ve bunu 10000 km ile periyodlandırırsak yağı 20000 km kullanım kadar eskitiyoruz. 10000 / 20km/h =500 saat. Ortalama 20 km ile 10000 km 500 saat te alıyoruz bu durumda her iki taraftan saat yada km dolarsa ona göre yağ değişmeli.

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır0
cevapla 13.02.2014 00:17
gokhan gokhan

Turbolu araçları yüksek devirde uzun süre kullandıktan sonra hemen stop etmeyin bekleyin deniyor. Eğer turbonun zarar göreceği bir durum varsa start stop sistemi aracı o anda stoplamaz yada stoplasa dahi turbonun zarar görmemesi için başka bir ilave sistem vardır diye düşünüyorum.

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır1
cevapla 12.02.2014 22:46
can can

Turbo motorlarda, turbonun zarar görmemesi icin turbo timer kullanılıyor. Bunun amacı ile start stop sisteminin amacı tam ters bundan dolayı birinde hata yok mu sizce de.

Aynı Görüşte misiniz?
evet5
hayır2
cevapla 02.02.2014 00:11
CEVAP LÜTFEN CEVAP LÜTFEN

BENDE SORUYORUM START STOP İSTEĞE GÖRE YAPMIŞLAR NEDEN PEKİ BU START STOPLARDA MARŞ VE BUNA BAĞLI MEKANİZMALAR ZARAR GÖRMEZMİ BAŞTA MOTOR KULAĞI ARAÇ DİZEL İSE DAHA ÇOK KISACA BANA GÖRE START STOP ZARARLIDIR HER AÇI'DAN

Aynı Görüşte misiniz?
evet11
hayır4
cevapla 01.02.2014 13:52
ali ali

yahu adam senelerce okuyo mühendis oluyo gidiyo senelerce büyük fabrikalarda çalişiyor proje üretiyo sonunda araba üretiliyo yüzlerce km testleri gerçekleşiyo ama üzülerek söylüyorum ki bizim aptal insanımız burda boş boş konuşuyo arkadaş madem çok biliyosun git peugeota iş başvurusunda bulun.yok motor ömrü ne yok o çok yakar yok o arıza yapar ilk önce sürüş karakterinizi düzeltin araba sizi değil siz arabayı yönlendiriyorsunuz beyin sizsiniz ve beyninizi iyi sürüş yapmak için geliştirin lütfen bu tarz yok turbo timer mış yok start stopmuş anlamını bile bilmediğiniz kelimelere yormayın kendinizi.

Aynı Görüşte misiniz?
evet4
hayır3
cevapla 04.02.2014 10:08

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.