ARKADAŞINA GÖNDER
1.4 TCe’nin Maksimum Performansı Nedir?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

1.4 TCe’nin Maksimum Performansı Nedir?

20.02.2014 Perşembe
1.4 TCE’NİN MAKSİMUM PERFORMANSI NEDİR?

Onno Usta, sorularınızı cevaplamaya devam ediyor

Renault Megane 1.4 TCe'nin performansını arttırmak istiyorum fakat Türkiye genelinde bu motoru gerçekten güçlü yapan kimse yok. Araç stock olarak 130 HP. Turbosu borg warner in kp39 modeli. Araç stock olarak 10-9 psi civarında yürüyor. Bilindiği üzere 160 HP'lik TSI'lar 1 barda 160 HP ve 1.3 bar civarında yürüdüklerinde 230 HP civarı çıkıyor. Motor içi imternalleri de gayet destekliyor. Sizce benim aracıma neler yapılabilir? Motor içi en fazla ne kadar güce dayanır?

Anılcan Güney

Sayın Anılcan Güney

Sahibi olduğunuz Renault Megane 1.4 TCe aracınızın motorunun ürettiği 130 HP güç ve 190 Nm maksimum tork için ancak özel programlama ile gelişimler olabiliyor. Bunun daha üst seviyeleri ise yarış motoru anlamında olduğundan sizin arayışlarınız ile örtüşmeyecektir. Bu motorlara yapılan özel programlama ile maksimum güç 170 HP ve maksimum tork da 240 Nm dolaylarına ulaşmaktadır.

Örnekleme yaptığınız 160 HP. gücünde olan VW 1.4 TSI motorların ise aşırı besleme şartları farklıdır. 3500 d/d'de supercharger ile beslenen motorda maksimum gücün ulaşıldığı devirlerde turbo 1.35 pick basıncını supercharger ile paylaşmakta ve akabinde ise 0.8 bar devamlı basınç ile maksimum devirlere ulaşılmaktadır. Superchargerlar yüksek motor devirlerinde etkin değillerdir ve minimum motor devirlerine düşük devirlerden itibaren yüksek güç sağlarlar. Turbolar ise yüksek motor devirlerde etkin performans sağlar. VW teknolojisi de 3500 devirlere karar supercharger ile etkin güç sağlarken bu devirlerde kısa bir süre supercharger ve turbo paylaşımından sonra supercharger devre dışı kalarak yüksek motor devirlerine uygun kapasiteli turbo maksimum motor devirlerinde kullanılabilmektedir.

Renault motorunda ise sadece turbo beslemesi olduğundan ve motorun düşük devirleri de yakıt tüketimi ekonomisi amaçlı güce ihtiyacı olduğundan daha düşük kapasitede turbo kullanılmıştır. Hal böyle olunca motorun yüksek devirlerinde var olan turbonun basıncının arttırılması için yapılan özel programlamalar ile fazla güç sağlaması da mümkün değildir.

Sonuç olarak mukayese ettiğiniz motorların üretim ve işletim özelliklerinin farklılıkları varlığında ürettikleri ek gücün örtüşmesi mümkün değildir. Motorun iç aksamının ise bu gücün aşılması halinde özelleştirilmesi de kaçınılmazdır.

kalan karakter 2000

Cüneyt köse Cüneyt köse

Sütcü beygirinden yarış atı olmaz.

Aynı Görüşte misiniz?
evet4
hayır6
cevapla 20.02.2014 17:55

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.