ARKADAŞINA GÖNDER
Fiat Bravo’nun Rölanti Devrinde Oluşan Sorunu Nasıl Çözeriz?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

Fiat Bravo’nun Rölanti Devrinde Oluşan Sorunu Nasıl Çözeriz?

27.02.2014 Perşembe
FİAT BRAVO’NUN RÖLANTİ DEVRİNDE OLUŞAN SORUNU NASIL ÇÖZERİZ?

Onno Usta sorularınızı cevaplamaya devam ediyor.

Sahibi olduğum 1997 model Fiat Bravo 1.6 16V'da oluşan rölanti sorununu kimse çözemedi. Bu sorun ise; motorun ilk çalıştırılmasının ardından çalışma ısısına gelene kadar rölantideyken stop ediyor. Çok soğuk havalarda motor ısınsa dahi gaz pedalından ayağımı çekince rölanti devri 600-1100 d/d arasında değişirken motor ise birkaç saniye içerisinde stop ediyor. Bu sorunu çözmek için ne önerirsiniz?

Orhan Bostan

Sayın Orhan Bostan

Fiat Bravo 1.6 16V'nin rölanti devrinde oluşan titreme sorunu bu model için kronik değildir. Çünkü ben bu motor üzerinde uzun yıllar uğraştım ve böyle bir sorunla karşılaşmadım. Bu sorunu çözmek için önce rölanti regülatörünü kontrol etmek gerekiyor. Rölanti regülatörü; soğuk havalarda motorun ilk marş anında yani motor soğukken ve jikle de çalışırken oluşacak karşıma ek hava temin eder. Gaz kelebek takımı üzerinde bulunan rölanti regülatörü; programlandıktan sonra motor devri sınırları içinde rölanti devrini sabitleyerek motorun sallantısız çalışmasını sağlarlar. Rölanti regülatörüne ek olarak gaz kelebek takımı, beyin programı ve Map sensörü kontrol edilmeli. Çünkü bu algılayıcıların birinde oluşacak arıza, sistemin çalışmasını etkileyerek ilk marştan sonra motorun rölantide sorun çıkarmasına neden olabilir. Ayrıca enjektörlerin püskürtme yapıları ve yakıt basıncıyla bujiler, silindirlerdeki kompresör basıncı kontrol edilmeli. Emme manifoltu veya emiş sisteminin hava alarak karışımı bozması da bu tür bir soruna neden olurken oksijen sensörü de kontrol edilmelidir. Hava sıcaklık sensörü değişirken üretim yılı farklı bir parça yani yanlış bir parça takılmış olabilir. Bu yanlış parça, motorun yakıt karışımının değişmesine neden olurken rölanti regülatörünün motor devri kontrol sınırlarını da değiştirir. Ancak elektronik ve regülatörden önce bahsi geçen sensörlerin üretim yıllarını ve özelliklerini kontrol etmek gerekir. Bunlara ek olarak motor kompresyon basıncı ölçülerek yakıt basıncı ve enjektörleri de kontrol edilmelidir. Bence gaz kelebek takımının da yenilenmesinde yarar var. Çünkü bu parçalar, birçok servisin göz ardı ettiği kontrollerdir ama özel test aletiyle kontrol edilmelidir. Bazı durumlarda beyin işletim programının yeniden yüklenmesi denemekte fayda olabilir. Bu parçalar arasındaki uyum önemlidir.

kalan karakter 2000

Oguz Oguz

Arkadaslar ww bora var bende 2001 akl motor benzinden gaza gecince 4 bin 5 bin devire cikoyo istop edince duzeliyor ustalara sordum bogaz kelebegi arızalı diyolar yardimci olursaniz sevinirim

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 05.03.2016 10:16
fiat brava fiat brava

Arkadaşlar bende 2000 model brava var sabah calistirdiğimda direk 1500 devirde calisiyor sonra ısındıkça 9 bin devire duşuyor benzinde yola cikinca vitesi bosa alinca ışıklarda beklerken vites degistirirken istop ediyor tamirci kelebek yeni sensörler yeni bu arıza beyinden kaynaklanıyor dedi kelebeği dıkey konuma getirip kabloları sökup havayı yarısına kadar bantlasam kalblayörlu arabalar gibi olmazmi acaba

Aynı Görüşte misiniz?
evet13
hayır2
cevapla 14.11.2015 08:32
serkan iltuş serkan iltuş

selam arkadaslar 2000 model brava var,gazı kendiliğinden veriyor ve yükselme oluyor gaz kelebeğinden dediler ne olduğunu ustalarda anlamıyor açıkcası,birde moral bozuyolar ben bravaların kapağını bile açmam yok şöyleydi yok böyleydi,bir yardımcı olacak arkadas varmı...

Aynı Görüşte misiniz?
evet20
hayır0
cevapla 28.06.2015 01:46
eyp eyp

bende KKTC de devlet memuruyum 2000 model Brava 1.6 sx var araç bazen kendi kendine gaz veriyor sorun neydendir acaba acil yardım...

Aynı Görüşte misiniz?
evet23
hayır0
cevapla 31.03.2015 21:08
renaultcu renaultcu

2009 renault symbollüm var. Sıralı sistem lpgli. soğuk havalarda gazdan ayağımı çektiğim zaman stop ediyor acaba sorun neden kaynaklanıyor. Kolay gelsin

Aynı Görüşte misiniz?
evet4
hayır1
cevapla 23.02.2015 08:43

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.