ARKADAŞINA GÖNDER
DSG Şanzımanlı Araç Kullanırken Nelere Dikkat Etmemiz Gerekir?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

DSG Şanzımanlı Araç Kullanırken Nelere Dikkat Etmemiz Gerekir?

06.03.2014 Perşembe
DSG ŞANZIMANLI ARAÇ KULLANIRKEN NELERE DİKKAT ETMEMİZ GEREKİR?

Onno Usta, sorularınızı yanıtlıyor.

Volkswagen Golf VII'nin el kitabında "şanzıman ısındığında gösterge panelinde ışık yanar ve bu durumda aracı kenara çekip ışığın sönmesini yani şanzımanın soğumasını bekleyiniz" şeklinde bir madde yazıyor. Sizce DSG şanzımanın uzun ömürlü olması için nelere dikkat etmemiz gerekir?

Akif Yüksel

Sayın Akif Yüksel,

DSG ve benzeri şanzımanların ortak özellikleri, yoğun trafikte debriyajın otomatik basılı sistemde çalışması ve yarım debriyaj kavramasında kalması sonucu ısı oluşmasıdır. Bu oluşan ısı ise sistemin arıza yapma ihtimalini arttırır. Oysa uzun yolda aracı kullanırken bu sistemi zorlayıcı hareket olmadığı için şanzıman yağı ısınmaz ve doğal olarak da sorunlar yaşanmaz. Bilhassa DSG özelliklerinde olan dişli kutularında var olan iki grup ve ana milli neredeyse iki dişli kutusu grubunun varlığında dönen ve harekete hazır bekleyen donanımlar yoğun trafik dur kalk ortamında ısı nedenidir. Bu olumsuzlukların giderilmesi için bu durumda sık sık vitesi boşa alarak vites kutusunda baskı ve bu baskı nedeniyle oluşan zorlama giderilerek ısının oluşması engellenebilir. Start&Stop düzenekleri olan uygulamalarda bu olumsuzluk zaten minimum düzeydedir. Sonuca gelirsek bilinçli kullanım ile sorun yaşanmayacaktır.

kalan karakter 2000

acil kredi acil kredi

acil kredi ihtiyacim var simdi geçerlidir. (privateloaninvestment@outlook.com)

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır11
cevapla 19.11.2015 08:27
Akın Akın

Bu ne saçmalık yahu, yok ısınmaymış yok kenara çekmekmiş. Otomatik şanzımanın olayı zaten dur kalklı ortamlarda vitesle uğraşmamaktır. Her dakika boşa al vitese tak oyuncak mı bu. Bilinçli kullanmakmış. Tüm insanlar aptal bi siz anladnız araç kullanmayı.Özetle DSG asrın hatası bi makinedir.

Aynı Görüşte misiniz?
evet31
hayır11
cevapla 03.08.2015 18:11
Ggsgh Ggsgh

Arkadaşlar öncelikle herkese merhaba ben 2009 jetta kullanıcısıyım araba bazen marş basmıyor ve yol bilgisayarında otomatik şanzıman göstergeleri yanıp sönüyor şanzımanla ilgili bi sorun olabilirmi lütfen yardımcı olun

Aynı Görüşte misiniz?
evet4
hayır1
cevapla 01.07.2015 21:57
SUSAN JAMES SUSAN JAMES

Merhaba,
Bu Susan James, bir özel borç veren kredi kamuoyunu bilgilendirmek için bir mali fırsat herkese açık herhangi bir mali yardıma ihtiyaç olduğunu. Biz kredi vermek% 3 faiz oranında hüküm ve bireyler, işletmeler ve açık ve anlaşılır bir şirketlerin koşulları altında bulunmaktadır. E-posta USA Today (happyloanlink@outlook.com)

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır25
cevapla 28.02.2015 20:50
harun harun

bu nedir ya wv git kardeşim mercedes al 2003 c serisi kullanıyorum tık yok şanzımanda

Aynı Görüşte misiniz?
evet15
hayır8
cevapla 25.01.2015 14:43

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.