ARKADAŞINA GÖNDER
Dizel Hyundai Getz’in Egzozundan Çıkan Kötü Kokulu Beyaz Duman Neden Oluyor?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

Dizel Hyundai Getz’in Egzozundan Çıkan Kötü Kokulu Beyaz Duman Neden Oluyor?

07.03.2014 Cuma
DİZEL HYUNDAİ GETZ’İN EGZOZUNDAN ÇIKAN KÖTÜ KOKULU BEYAZ DUMAN NEDEN OLUYOR?

Onno Usta, sorularınızı cevaplıyor

Hyundai Getz 1.5 CRDi VGT sahibim. Aracım 60.000 km'de, motor yağı eksiltme problemi yok, ayrıca bakımı da yeni yapıldı. Ancak yaklaşık 6 aydır özellikle soğuk havalarda motor rölantide çalışırken yaklaşık 30 saniye ile 1 dakika arasında egzozdan kötü kokulu beyaz duman çıkıyor. Motor ısındıktan sonra ise bu koku ve duman kesiliyor. Ardından aracımın performansında ve yakıt tüketiminde hissedilir bir artış olmuyor. İnternet üzerinden yaptığım araştırmalarda kızdırma bujisi ya da turbonun arızalı olabileceğini öğrendim. Bu sorun yakıt kalitesinden mi kaynaklanıyor? Bu sorunun kaynağı ne olabilir ve maliyetini tahmin edebilir misiniz?

Murat Kurt

Sayın Murat Kurt,

Dizel veya benzinli motorlar soğuk havalarda ilk marş esnasında aktif olan jikle sistemi sayesinde zengin yakıt karışımla çalışırlar. Motor ısındıkça, bu zengin karışım kademeli olarak azalır. Zengin karışım sırasında oluşan yoğun karbonlar ve yanmamış gazlar duman halinde atmosfere katılırlar. Dizel motorlarda marş sırasında çıkan yoğun duman ise bazen normal sayılabilir. Ancak son zamanlarda fark ettiğinizi belirttiğiniz bu dumanın kaynağı, motordaki kurumlanma veya karışım bozulması olabilir. Bunun için aracınızın motoruna karbon temizleme işlemi yaptırmalısınız ve enjektörleri de kontrol edilmelidir. Enjektörlerde oluşan kirlenmeler ve aşınmalarla birlikte bu parçaların püskürtme yapılarında bozulmalar da varsa benzer sorunlar olacaktır. Diğer tarafta bahsi geçen sorun, kızdırma bujilerinden kaynaklanmaz. Çünkü bu parçalar marşa basmadan önce aktiftirler. Kızdırma bujileri, ilk çalıştırma için yakıtın silindirlere sıcak girerek motorun kolay çalışmasını sağlarlar ve marştan sonra silindirlerin artık bu parçalara ihtiyacı yoktur. Özetle zaten kızdırma bujileri marştan sonra çalışmazlar. Sorun turbo arızasıyla da alakalı değildir. Çünkü ilk marşta turbo aktif değil ve basınç üretmez. Turbo yağ sızdırma sorunu olabilir ancak motorunuzda yağ eksilme problemi de olmadığı için bu ihtimalde ortadan kalkıyor.

kalan karakter 2000

Göksel Göksel

Bu açıklamayı kim yazdiysa ağzına yüreğine sağlık tebrik ederim. ..canı gönülden

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır0
cevapla 13.08.2015 22:23
taşkın taşkın

Yani bi sorun yok mu hocam

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 17.03.2015 15:27
mithat mithat

Çok pis koku geliyor dizel araç egzoz Biraz da icriden

Aynı Görüşte misiniz?
evet3
hayır1
cevapla 28.02.2015 11:35
mithat mithat

Dizel 2011 aracım değişik bir koku geliyor ilk çalıştığında egzoz dumanının geldiği yer çise düşmüş gibi oluyor

Aynı Görüşte misiniz?
evet7
hayır1
cevapla 28.02.2015 11:27
zeki zeki

Merhaba fort transit 2010 model sabah ilk çalışmada koku geliyor sebebi nedir şimdiden teşekkür ediyorum

Aynı Görüşte misiniz?
evet4
hayır2
cevapla 01.01.2015 01:28

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.