ARKADAŞINA GÖNDER
Honda Civic’in Motor Devri Sorunu Nasıl Giderilir?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

Honda Civic’in Motor Devri Sorunu Nasıl Giderilir?

25.03.2014 Salı
HONDA CİVİC’İN MOTOR DEVRİ SORUNU NASIL GİDERİLİR?

Onno Usta sorularınızı yanıtlamaya devam ediyor.

LPG'li 1998 model Honda Civic 1.6 iES sahibiyim. Aracımda iki sorunla karşı karşıyayım. İlk sorunum: aracı yüksek motor devirlerinde kullandıktan sonra vitesi boşa aldığımda motorun stop etmesi. Daha sonra marşa basıyorum ve motor bir sorun olmadan çalışıyor. İkinci sorunumda ise normal kalkışlarda debriyaj pedalı yukarıda kavrıyor ve tam kalkarken aniden motor devri azalarak motor stop eder gibi oluyor. Kalkışlarda motor devri 2000 d/d'yi geçmeden kalkmazsan motor stop ediyor ya da titriyor. Hafif eğimli yollarda da aracı park etmen çok sorun oluyor. Aracımın motorundaki stop etme sorunuyla ilgili neler yapmamı önerirsiniz?

Senih Kara

Sayın Senih Kara,

Honda Civic 1.6 iES'in kaç kilometrede olduğunu ve motorunun genel durumu hakkında bir bilgi vermemişsiniz. Aracı yeni satın aldığınızı ve kontrollerinin de yapılmadığını düşünürsek, önce bir yetkili bir servise müracaat ederek bakımlarını yaptırmanız gerekir. Ardından motorun çalışmasında bir düzelme olmazsa benzinle aracı test etmelisiniz. Motor benzinle çalıştığı zaman bir iyileşme varsa sorun LPG sisteminde olabilir. Bu nedenle de LPG'nin montajını yapan servise danışarak sorunu çözmelerini isteyebilirsiniz. Ancak aracı yüksek devirde kullanırken vitesi neden boşa alıyorsunuz? Pek fazla denemedim ancak birçok araç, herhangi bir sorunu olmasa dahi yüksek devir kullanırken vitesi ani boşa alırsanız stop edebilir. Bu duruma aracın LPG'li olmasını da eklersek motorun stop etme ihtimali daha artar. Aracın ilk kalkışı sırasında debriyajda da sorun olduğunu belirttiğinize göre motorda güç kayıplarının da olma ihtimali var. Tahminimce bu bir besleme sorunudur. Ancak yukarıda size tavsiye ettiğim düzenle bakımları yaptırırsanız sanırım şikayet edilecek bir konu kalmayacaktır.

kalan karakter 2000

Kaan Kaan

Yüksek devirden bir anda boşa alınmasımotoru sarsar. Ve bi anlık titremeyle motor stop eder. Ayrıca ustanında dediği gibi eğri yüzeyde 2000 d/d kalkış yapmak motorda kayıp olduğunu gösterir. Km saati şu durumda çok önemli onu merak ediyorum

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 03.04.2014 21:11
Mazda 3 LPG sorunu nası giderebilirim ? Mazda 3 LPG sorunu nası giderebilirim ?

Merhaba ;
3 ay önce bir Mazda 3 Dynamic 1,6 Otomatik araba aldım. Üstünde BRC marka LPG takılıydı. Ancak LPG olmasına rağmen çok yakmaktadır. BRC servisine götürdüm LPG yi takan usta İNJEKSİYON nun oraya orjinal ORİNGS lerin yerine PİPO tabir edilen metal parça takmış. Buda zamanla gaz sızdırmasına neden olmuş. Amerikadan orjinallerini bulup getirtirdim taktık ancak sonuç yine aynı. En son yaptığım kilometre 55 LT gazla 315 Km buda Km/0,51 Krş 100/18,7 Litre gaz yapıyor. Bu durum gerçekten can sıkmaktadır. LPG le alakalı bütüm bakımları ve gaz ayarlarını yaptırdım. Arabamla alakalıda bütün bakımları yaptırdım. Lastik hava basınçlarıda normal. Bu durum hakkında bana bilgi verebilirmisiniz. Yapmam gereken nedir. Nasıl bu arabayı 0,30 veya 0,28 KRŞ düşürebilirim. Yoksa doğasımı budur anlamadım. Arabam 2006 Model 152,000 Km dir. Saygılarımla Salih KAZAR

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 25.03.2014 13:05
taşkınlar lpg taşkınlar lpg

kardeş hesaplamada yanlıs var litre ile hesap olmaz kaç liralık gaz aldıysan onu kilometreye böleceksin

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 13.04.2015 08:54
bilebiletutsak bilebiletutsak

hesap hatası var 55 tl ye 315 km yaptıysanız aracınız 17.5 kuruş /km yakıyor

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır2
cevapla 28.08.2014 23:30

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.