ARKADAŞINA GÖNDER
LPG'li Aracımda Antifriz Eksiliyor, Ne Yapmalıyım?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

LPG'li Aracımda Antifriz Eksiliyor, Ne Yapmalıyım?

31.03.2014 Pazartesi
LPG'Lİ ARACIMDA ANTİFRİZ EKSİLİYOR, NE YAPMALIYIM?

Onno Usta sorularınızı cevaplamaya devam ediyor.

Merhaba Onno usta

Volkswagen Bora 1.6 litre benzinli ve otomatik şanzımanlı aracımda LPG bulunurken, aracımda antifriz eksiliyor; 2002 model ve 138.000 km'de olan aracımda 136.000 km'de LPG sistemi değiştirilirken, Mimgaz yerine Lovato takıldı. Tank hariç komple değişimin yapıldığı aracımda ilk çalıştırma anında göze batacak bir şekilde duman görmedim hava soğukken beyaz duman oluyor. Kalorifer peteği patlaktı değişti ama eksilme devam ediyor. Milim milim eksiliyor yağı normal şimdilik eksilme yok ama içerinin buharı da gitmiyor. Petek değiştikten sonra da ustaya gittik ve aracın mavi duman attığı söylendi. Silindir kapak contası probleminin varlığından da bahsedildi. Ne yapmalıyım?

Yiğit Canusta

Sayın Yiğit Canusta

2002 yılı üretimi olan VW Bora 1.6 benzinli otomatik vitesli aracınızın LPG sistemi yenilenmesiyle kalorifer peteği parlaklığının bir bağlantısı yok. Petek delinmiş ve yenilenmiş. Ancak Kalorifer peteği yenilenmesi ile aracın içine su sızıntıları olmuş ve antifriz varlığında bu taban döşemesine bulaşmışsa antifrizin bir nevi yağ olması ile kendiliğinden kolayca kurumaz ve aracın kaloriferi çalıştığı sürece buharlaşma devam eder.

Şayet aracın içine bir temizlik yapıldı ve buharlaşma devam ediyorsa yine kalorifer petek veya musluk sisteminden aracın içine su sızma mümkündür ve bir kez daha kontrol edilmesi gereklidir. Bunun dışında LPG sisteminiz yenilendiğinde LPG gazının ısıtılması amaçlı su dolaşımlı olan servo da yenilenmiştir. Servo ya su giriş çıkış hortum kelepçe bağlantılarından damlama da mümkündür. Su devridaimi eskimelerinde motor çalışırken ve yol alırken damlamalar söz konusudur.

Ancak motorun ani gaz verme hallerinde biraz mavi duman atması sadece yağ ve yakıt dumanı olduğunun bir göstergesidir ve su buharı veya conta ile de bir ilişkisi yoktur.

Su sızıntısının asıl bölgesini tespiti ise radyatör kapağını çıkarıp oraya özel bir basınç pompasının bağlanarak motor sıcak ve kalorifer sıcak musluğu açık halde basınç uygulamaktır. Basınç kaybı kontrol edilirken su akıntısı da bölge olarak kendini belli edecektir.

kalan karakter 2000

mehmet kaplan mehmet kaplan

mrb. bende 2000 model bora comfetlıne marka otomobil vardır. araç devirdaim yapıyor. hararet 90 da sabit kalıyor. kalorifer peteğini makine ile temizlettim. kalorifer peteğine giden ve gelen borusu aynı sıcaklıkta. ancak araç içeriye ısıtmıyor.çok az bir ısı vardır. birde son zamanlarda kalorifer peteğinin ızgarasından eskimiş sünger parçaları gelmektedir. bulundugum yerde anlayan kimse yoktur. acaba araç neden ısıtmıyor. cevabınız için şimdiden teşekkurler

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 08.01.2015 20:18
erayoctanearslan erayoctanearslan

Lpg sistemi ile sogutma suyunun nasil bir ilgisi yok, beb anlamadim. Artik yol verin de otorite biz olalim, tanidigimiz yok diye buyuyemiyor ilerleyemiyoruz, ayiptir.

Lpg regulatorune sogutma suyu giris ve cikisi vardir. Bunlar da arac icine giren kalorifer hortumlarindan t aparatlar ile alinir. Bunlardan birinde ya da ikisinde birden kacak var. Kalorifer borusu tup t'si deyin, sorun cozulur.

Saygilarimla, erayoctanearslan

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır1
cevapla 01.04.2014 00:50
Ahmet ince Ahmet ince

2013 mod. Astra clasıc 1.6i araç aldık ama astranın clasıc bu yıl son üretimiymiş acaba değer kaybımız olurmu ..

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 31.03.2014 18:22

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.