ARKADAŞINA GÖNDER
Hyundai Getz’de Bir Türlü Çözülemeyen Sorunlarım Var
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

Hyundai Getz’de Bir Türlü Çözülemeyen Sorunlarım Var

04.04.2014 Cuma
HYUNDAİ GETZ’DE BİR TÜRLÜ ÇÖZÜLEMEYEN SORUNLARIM VAR

Onno Usta sorularınızı yanıtlamaya devam ediyor

2006 model CRDi VGT 88 HP Hyundai Getz'e sahibim. Aracımı ilk sahibinden 78.000 km'deyken aldım ve şu anda 92.000 km'de. İlk sahibi Hyundai Assan fabrika çalışanı olduğundan ve 5 yıl garanti kapsamından dolayı bakımlarını yetkili serviste yaptırmış. Aracın tüm bakım ve fatura gibi evrakları mevcut. Periyodik bakımlar harici araçta yapılan işlem sadece fren balata değişimi Bende aracımı yetkili serviste bakımlarını yaptırmaktayım. Aracımı aldığımdan beri diğer kullandığım aynı özellikteki Getz'lere göre performansı düşük. Tanıdıklarımın Getz'lerini kullanıyorum veya onlara da kendi aracımı kullandırıyorum. Onlar da benimle hemfikirler. Kışın aracın egzozundan insanın genzini yakan bir koku geliyor ve bu yazın daha az oluşmakta. Bu sebeplerden dolayı otomobilim yetkili serviste 3 gün boyunca tepeden tırnağa teste tabi tutuldu. Olası durumlardan dolayı emme manifoldu diğer kısımlar, sensörler sökülüp temizlendi ve EGR valfi değiştirildi. Bilgisayarda arıza kodu vermeyen sensörleri dahi sağlam olanla değiştirip test ettirdim. Ama yine de performans düşüklüğü ve bahsettiğim koku devam ediyor. En son olarak turboyu söktürüp baktırmamı söylediler, Fakat turboda herhangi ses, çığlık, ıslık gibi şeyler yok, bunu söylediğimde sökülüp bakılamayan sadece turbo kaldığını ve km'den dolayı söylediklerini ifade ediyorlar. Turbo motorun arkasında olduğundan sök/tak işlem hem zaman hem de maddi olarak düşündürüyor beni. Yardımcı olursanız çok sevinirim.

Serkan Arat

Sayın Serkan Arat

2006 yılı üretimi olan Hyundai Getz CRDi VGT aracınızın bakımlı olmasına rağmen performansının diğer benzerleri ile mukayese edildiğinde düşük olmasının belli nedenleri vardır. Ancak bu nedenler fiziki olarak doğru nitelenmediği takdirde sizin örneğinizde olduğu gibi parça değiştirme deneme yanılma yolu ile hem maddi hem de zaman kayıpları söz konusudur.

Arıza kodu alınamadığı ve gerekli tüm temizlik işleri yapılmasına rağmen performansın düşük kalması öncelikle turbo sorunlarını akla getiriyor. Ancak motorun kurumlanması, Katalitik konvertör gibi aksamların kurumlanmayla tıkanması aracın devamlı şehir içi trafiğinde düşük motor deviri ve dur kalklar sonucunda yoğun oluşur.

Tıkanan konvertör ve benzeri ekzost çıkış donanımları ise ekzost gazını kolaylıkla dışarı atamadığından turbo da maksimum basıncını hem geç hem de tümüyle oluşturamaz.

Yakıt basınç düşüklüğü ve EGR'nin çalışma sorunları arıza kodu ile tespit edilebilen parçalar olduğundan konuyu Turbo ve kurumlanma üzerine yoğunlaştırmakta fayda var derim. Turbo tamirinden bahsedilirken neden turbo basıncı ölçülmemiş soru işareti. Turboda basınç kayıpları varsa turbo basıncı genelde 4. Viteste 1200 devirler civarı aniden tam gaza basarak 4000 devirlere kadar motorun akselerasyon sürecinde ölçüm saati ile takip edilir ve bu basınçlar da fabrika verisi değerler ile karşılaştırmak sureti ile konu hakkında bilgi sahibi olunur. Turbo sağlam da olabilir ancak basınç hattında hava kaçakları varsa bu da basınç düşüklükleri nedenidir. VGT geometrik turbo anlamında olup turbo içi hareketli hassas düzeneklere sahiptir. Turbonun Waste Gate görevlerini yerine getirir ancak turbonun içinde aşınma varsa bu sistem yanlış veya zorlanmalı çalışarak sorunlar yaratabilir. Bilhassa kurumlanmalar bu donanımı zorlar. Size tavsiyem öncelikle Carbon Clean işlemleri yapan Bosch veya benzer kurumlarda karbon temizliği yaptırma sonrasında aracı test edip farklılıkları yorumlamanızdır. Performans düzelirse başka bir işleme gerek kalmayacaktır. Ancak hala bazı eksiklikler varsa önce konvertör sonrasında ise turbo basınçlarının ölçülerek karaf verilmesi gereklidir. Bu arada turboların tamiri konusunda ben taraftar değilim. Turbo önemli ve hassas bir üretimdir ve gerektiğinde yenilemek şarttır.

kalan karakter 2000

laz laz

fiyat olarak ne kadarı buluyo

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 21.11.2015 11:17
metin_1903 metin_1903

selamlar onno usta .
2005 model benzin lpg ile çalışan aracımın manifodunu temizletmek istiyorum .faydası veya zararı varmıdır tşkrler

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 16.02.2015 20:27
gökhan gökhan

Selam
Bugün 2005 model getz 1.3 benzinli aracimi satiyordum expertize gösterdik hic sorunu yoktu. Sadece expertiz devir gostergesinde takılma oluyor. Bu sorunu nasıl halledebiliriz?

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 02.07.2014 21:14

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.