ARKADAŞINA GÖNDER
Jantın Büyüklüğü Otomobilimi Nasıl Etkiler?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

Jantın Büyüklüğü Otomobilimi Nasıl Etkiler?

22.04.2014 Salı
JANTIN BÜYÜKLÜĞÜ OTOMOBİLİMİ NASIL ETKİLER?

Onno Usta sorularınızı yanıtlamaya devam ediyor.

2007 Toyota Yaris 2007 1.3 aracımın ilk sahibiyim. Aracı aile otomobili olarak gayet dikkatli ve otoyolda 110 km/s'yi aşmayacak şekilde kullanıyorum. 3 yıl önce taşındığım İstanbul'daki semtin yollarındaki sorunlar nedeniyle aracın orijinal jantlarında bazı sorunlar oluşmuştu. Son bakımda bir janta pres uygulaması yapıldı geçen ay. Hafta sonu lastiklerden birisinin patlaması sonucunda söz konusu patlak lastik dışında jantları da değiştirdim. Aracın 185/60/15 lastik ölçülerine uyumlu 15 inç jant bakarken orijinal jantların çok pahalı olması nedeniyle (kapaklı çelik jantlarda bile 2.5 katı kadar pahalı) TSE belgeli yerli üretim alüminyum alaşımlı jantlara yöneldim. Piyasadaki 15 inç jantların çoğu 6.5 inç genişliğinde olduğu için 5.5 veya 6 inç genişlikte jant temini orijinal ekipman dışında mümkün görünmedi. Aldığım jantlar 15 / 6.5 / 35 ET. Orjinal jantlar ise 15 / 5.5 / 45 ET idi. Jantın genişlik ve ofset değişimi sonucunda internetteki uygulamalardan içe 2.7 mm, dışa doğru ise 22.7 mm genişleme olmuş olduğunu öğrendim. Gerçekten de lastik aynı olduğu halde jant genişlemesi nedeniyle dışa bir miktar çıkma oldu. Aracın sürüşü biraz sertleşti. Sürüş dışında bu değişikliğin aracın diğer ekipmanlarına etkileri neler olur? Benim gördüğüm 185 tabanlı bir lastik için 5 ile 6.5 inç jant tabanının kabul edilebilir olduğu. 6.5 inç tabanlı jantın 185 tabanlı lastik için üst sınır olması nedeniyle dikkat etmem gereken hususlar var mıdır?

Münir Murat Alsan

Sayın Münir Murat Alsan

2007 Toyota Yaris aracınızın standart fabrika çıkışı jantlarının pahalılığı bir çok Toyota kullanıcısının da ortak şikayeti. Şu an alternatif olarak satın aldığınız aliminyum yani hafif alaşım jantların 6.5 inç olması ile lastik yanakları daha düz bir konuma gelmiş ancak lastik tabanı da iç bükey zorlama konumundadır. Bu nedenle var olan standart hava basınçlarının yüzde 10 kadar daha fazla olması ile bu olumsuzluk giderilerek lastiğin taban dışı bölgelerinin maksimum yol teması da engellenecektir. Genişleyen jant ile bana göre lastikler yolu daha iyi kavrayacak hatta hızlı virajlarda lastiğin yanağını altına alması da engellenecektir. Ayrıca jantların 22.7 mm. offset olmasının da yine yol tutuş açısından avantajları vardır.

kalan karakter 2000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.