ARKADAŞINA GÖNDER
Aracımın Motorunda Oluşan Titreme Sorununun Nasıl Çözerim?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

Aracımın Motorunda Oluşan Titreme Sorununun Nasıl Çözerim?

29.04.2014 Salı
ARACIMIN MOTORUNDA OLUŞAN TİTREME SORUNUNUN NASIL ÇÖZERİM?

Onno Usta sorularınızı yanıtlamaya devam ediyor.

Otomatik şanzımanlı ve LPG'li 2000 model Bora 1.6 sahibiyim. Aracım 6 aydır bende ve bu sürede sabahları motoru ilk çalıştırdığımda motor devri yaklaşık 5 saniyede düşüyor. Sadece soğuk havalarda gerçekleşen bu olayda motor da bazen stop ediyor. Bu silkelenme sadece araç dururken oluyor ve motor ısınınca çalışma normale dönüyor. Bu sorunu çözmek için birçok ustaya danıştım. Gaz kelebeğini temizlendi ve hatta değiştirildi. Ancak bir sonuç alamadım. Ardından arcımı yetkili servise götürdüm ve ateşleme bobininin arızalı olduğunu belirttiler. Ancak araç LPG'li olduğu için değiştirmediler. Siz bu konuda neler önerirsiniz?

Vahit Sarıhan

Sayın Vahit Sarıhan,

Volkswagen Bora 1.6'da görev yapan 100 HP'lik motorun soğukta ilk çalıştıktan sonra teklemesi, LPG sisteminden de kaynaklanabilir. Motor soğukken benzinle çalıştıktan sonra çalışma ısısına ulaşınca LPG'nin devreye girmesi sonucunda eğer enjektörlerde tıkanma varsa yeterli gaz basıncını oluşturamayacakları için motor çalışma ritmi düzensizleşir. Ayrıca yakıt pompasının zamanla yıpranması sonucu da yakıt basıncı düşer. Ayrıca hararet sensörünün arızalı olması veya LPG kablolarının bağlantılarındaki sorunlarda işletim sistemine yanlış bilgi gitmesine neden olur. Bunun sonucunda fakir karışımla çalışan motorda rölanti regülatörü veya hava akış ölçer sistemi sorunlu olabilir. Yukarıda bahsi geçen nedenlere ek olarak motorun zengin karışımla çalışması da çeşitli sorunlara neden olur. Bu sorunlar motorun hava yakıt karışımıyla ilgilidir ve ateşleme sistemiyle yani bobinle bir alakası yoktur. Ayrıca LPG'li araçların bujilerinin platinium olmaması veya eskimesi de benzer sorunlara neden olur. LPG'li araçların tamir ve bakım işlemlerinde bu sistemi iptal ederek motoru benzinle çalışmak gerekir. Ardından yeniden motoru LPG ile tekrar denemek gerekiyor.

kalan karakter 2000

yasin yasin

unno usta sen çok yaşlanmışın yaaa pilin bitmiş

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır6
cevapla 30.04.2014 07:54

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.