ARKADAŞINA GÖNDER
Ford C-Max’ın Motor Performansı Neden Düşük?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

Ford C-Max’ın Motor Performansı Neden Düşük?

02.05.2014 Cuma
FORD C-MAX’IN MOTOR PERFORMANSI NEDEN DÜŞÜK?

Onno Usta sorularınızı yanıtlamaya devam ediyor.

Ford C-Max 1.6 TDCI sahibiyim. 2006 model olan aracımın motoru soğuk havalarda (özellikle 0 derecenin altındaki değerlerde) motorun arıza lambası yanıyor. Motor 2900 d/d'nin üstüne çıkmıyor. Ardından aracımla hızlanırken mesela 80 km/s'den sonra titreme oluyor ve sonra fren yapıyormuş hissi veriyor. Sizce bu sorunun kaynağı nedir? Bu konuda neler önerirsiniz?

M. Bilal Tanış

Sayın M. Bilal Tanış,

Ford Focus C-Max 1.6 TDCI'nin motorunun soğuk havalarda arıza uyarısı vererek 3000 d/d'yi geçememesinin nedeni: ısıtma bujilerinden bir ya da birkaçının arızalı olmasıdır. İşletim sistemi, motorun silindirlerdeki farklı karışım ve yanma özelliğini algılayıp kendini koruma almak için kısıtlamalar yapar. Motorun çalışma ısısına ulaşmasıyla kontağı kapatıp birkaç saniye sonra tekrar çalıştırılması sonucunda zaten sorun kalmaz. Yetkili servis, arıza kodu alarak sorunu tespit edebilir. Isıtma (kızdırma) bujilerinin bir tanesi dahi arızalanmışsa hepsini yenilemek gerekir. Sonuçta diğer ısıtma bujileri de arızalı olan ile aynı miktarda çalıştıkları için yenilenmeleri gerekir. Kızdırma bujilerinin değişiminin zor bir uygulama olduğunu da düşünürsek hepsinin tek seferde yenilenmesinde yarar var.

kalan karakter 2000

selami selami

merhabalar .2009 kıa ceed otomatik dizel aracım var. geçen gün kızdırma bujilerini değiştirirken 1 tanesi sıkıştı ve yerinden çıkmadı usta orayı körledi. arabama veya yakıt sarfiyatına zararı var mı? ne yapmam gerekir.

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 25.01.2016 13:46
ismet ismet

2011 model c max aracım var arabam sel nedeniyle su aldı ardından koltuk döşeme kurutuldu beyni modüllerı kontrol edildi buna rağmen aku boşalıyor yenisini taktırdım yine aynı ne yapmalıyım

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 29.11.2014 18:56
bahattin bahattin

onno usta slm benım 2011 model ford fokus aracımı aku bıttıgı ıcın mecburen bır seferde vurdurarak ama hıc zorlamadan calıstırdm fakat bırbucuk ıkı ay sonra motoru karsınıza aldıgınızda sag ust tarafında yaglanma oldugunu gordum bu durum vurdumaktan olabılırmı veya vurdurmaktan ulusan hasarı nasıl alaya bılırız veya olusabılecek hasarlar nedır

Aynı Görüşte misiniz?
evet5
hayır0
cevapla 14.05.2014 01:30
Hyundai Accent Era Hyundai Accent Era

Kizdirma bujileri sorunun sadece bir parcasi... 3.000 d/d gecmiyorsa, bu baska bir problem. Kendi aracimda da uzun sureli performansli kullanim sonrasi 2.750 d/d gecemiyorum. Bir sure sonra duzeliyor. Ya yakit besleme sistemi ya da turboda sorun oldugunu dusunuyorum. EGR'bnin de kontrol edilmesi gerekir.

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır0
cevapla 04.05.2014 20:57
Bilal TANIŞ Bilal TANIŞ

hocam yorumunuz için teşekkür ederim aracı geçen pazar günü pert ettik hayırlısı artık tekrar teşekkürler....

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 04.05.2014 14:09

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.