ARKADAŞINA GÖNDER
Mercedes-Benz 230 E’ye Sıralı LPG Takılmasını Önerir misiniz?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

Mercedes-Benz 230 E’ye Sıralı LPG Takılmasını Önerir misiniz?

26.05.2014 Pazartesi
MERCEDES-BENZ 230 E’YE SIRALI LPG TAKILMASINI ÖNERİR MİSİNİZ?

Onno Usta sorularınızı yanıtlamaya devam ediyor.

LPG'li 1987 model Mercedes-Benz 230 E sahibiyim. Aracım 290.000 km'de ve 2.5 yıl önce çevremdekilerin tavsiyesiyle LPG montajı yaptırdım. Motor benzinle çalışırken otomatik şanzımanın kick-down özelliğinin aktif olurken LPG'de ise devreye girmiyor. Bunun dışında LPG ile ilgili bir sorunum yok. Son olarak bu araçlara sıralı LPG sistemi takılabilinir mi? Birde LPG ile birlikte turbo uygulaması yapılabilir mi?

Alpaslan Hekimoğlu

Sayın Alpaslan Hekimoğlu, Mercedes-Benz'in W124 kasa kodlu 230 E modeli çok sağlam, uzun ömürlü ve konforlu bir modeldir. Bu aracınızın motorunun işletim sistemi ise Bosch KE Jetronik'tir. Bu işletim sistemi mekanik olup o yılların popüler ve besleme kapasitesi yüksek bir yapıya sahipti. Ancak sistemin özelliği mekanik olduğu için enjektör ve lambda sensörüyle birlikte basit bir düzeneğe sahiptir. Bu nedenle bu motora çok noktadan püskürtmeli yakıt sistemlerine uygulanan sıralı sistem LPG montajı pratikte mümkün değildir. Aslında sorunlu olan K Jetroniğe yapılan LPG uygulamasında motorun sorunsuz çalışması aslında başarılı sayılır.Ancak kick-down yani otomatik vites küçültme anında ani ve yoğun olan zengin karışım beslemesinin LPG ile tek noktadan püskürtme sırasında oluşamaması sonucu kick-down kulanı da engelleniyor. Ancak vites ufaltmayı vites kolundan manuel kullanmak da mümkün. Bu motorlar için üretilmiş Turbo kitleri var ve zamanında ben bir çok araca da uyguladım ve çok başarılı da oldu. Ancak aracınızın işletim sisteminin özelliği nedeniyle LPG ve turboyu birlikte uygulamak elektronik bir işletimin olmaması nedeniyle mümkün değildir. Sıralı sistem LPG uygulaması, pratikte mümkün olarak görülebilinir. Ancak sıralı LPG sisteminin motora montajından sonra benzin pompasının devre dışı bırakılmasına paralel olarak LPG işletim sistem beyninin programının bu konuda bilgili bir usta tarafından yeniden yapılması gerekir. Böylece yakıt ekonomisi sağlanırken performans kayıpları önlenir ve kick-down kullanımı da mümkün olabilir. Bunun dışında aracı LPG'li olarak kullanırken yakıt tüketim maliyetlerini düşürmeyi hedefliyorsunuz. Ancak turbo montajı ile yakıt tüketimini tekrar artıracaksınız. Zaten turbo ve sıralı LPG uygulaması bir arada olduğunda da turbonun ani hızlanmalarda ani basınç oluşturduğu sırada yeterli yakıt beslemesi olması için ek benzin takviyesi gerekecektir. Ancak araçta elektronik işletim sistemi olmadığı için mekanik püskürtmede de ani yakıt basıncı artırımı olamayacaktır.

kalan karakter 2000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.