ARKADAŞINA GÖNDER
Start/Stop Sistemi Turbonun Yağsız Kalmasına Neden Olur mu?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

Start/Stop Sistemi Turbonun Yağsız Kalmasına Neden Olur mu?

26.05.2014 Pazartesi
START/STOP SİSTEMİ TURBONUN YAĞSIZ KALMASINA NEDEN OLUR MU?

Onno Usta sorularınızı yanıtlamaya devam ediyor.

Peugeot 208 1.4 e-HDi Auto5R'de görev yapan Start/Stop Sistemi sürekli devreye girdiğinde turbonun yağsız kalma riski olur mu? Bu konu hakkında bilgi verir misiniz?

Cemalettin Ulufer

Sayın Cemalettin Ulufer,

Turbo, motorun maksimum torkunu ürettiği devirlerde tam kapasite çalışarak basınç üretir. Aracınızın da maksimum torku fabrika verilerine göre 1750 d/d'den itibaren oluşur. Buna paralel olarak turbonun yağsız kalıp zarar görme sınırı 1400 d/d civarıdır. Araç trafikte durduğun zaman motor devri 750 d/d'de iken turbonun da da dönüş turu buna yakındır. Motor durduğunda ise turbo da onunla birlikte durur. Bu nedenle turbonun yağsız kalması gibi bir sorun söz konusu değildir. Otomotiv mühendisleri, yeni bir sistem geliştirirken bunun araçta herhangi bir bölümünde hasar göreceğini tespit ederlerse ona uygun bir çözüm bulurlar. Bu turbo için de geçerlidir. Start/Stop Sisteminin çalışmasıyla turbo zarar görseydi bu sistemi geliştiren mühendislerin bu konuda da tedbir alırlardı.

kalan karakter 2000

MU MU

Onno ustanında dediği gibi;

Bunu eğer sen bile düşündüysen, herkes düşünmüş önlemini almıştır!

Aynı Görüşte misiniz?
evet4
hayır1
cevapla 27.05.2014 13:57

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.