ARKADAŞINA GÖNDER
Dizel Motorlu Opel Corsa Neden Hantallaştı?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

Dizel Motorlu Opel Corsa Neden Hantallaştı?

04.06.2014 Çarşamba
DİZEL MOTORLU OPEL CORSA NEDEN HANTALLAŞTI?

Onno Usta sorularınızı yanıtlamaya devam ediyor.

Şu an 170.000 km'de olan 2004 Model Opel Corsa 1.3 CDTI sahibiyim. Sürüş sırasında aracımın vitesini yükselttikten sonra düşük devirde (1500 d/d) araç hantallaşıyor. Ardından motor 2000 d/d'yi geçince aracımın performansı birden yükseliyor. Ben, sorunun turbodan kaynaklanacağını düşünüyorum. Ancak turboda herhangi bir ıslık yada benzeri bir ses yok. Motorda boğulma da olmazken bu sorunu danıştığım ustam turbonun durumunun iyi olduğunu belirtti. Ardından emme manifoltu temizlendi ve bu parça sanki tıkalı baca gibiydi.

Emrah Doğaner

Sayın Emrah Doğaner,

Şuan 170.000 km'de olan 2004 model Opel Corsa 1.3 CDTI'nin motorunun 1500 d/d'de hantallaşmasının asıl nedeni, bu motorların maksimum torku 1750 d/d'den itibaren üretmeye başlamalarıdır. Aslında tam güç ise 1900 d/d'den itibaren kendini hissettirir. Turbo ise 1750 d/d'den sonra basınç üretmeye başlayarak motorun gücünün etkisini hissettirir. Ancak aracı uzun zamandır kullanıyorsanız ve bu güç düşüklüğü yeni oluşmaya başladıysa turbo basıncı ölçtürüp fabrika verileriyle karşılaştırmanızda yarar var. Çünkü katalizatörün tıkanması ve motorun içerisinde oluşan kurumlanmalar da turbo basıncının gecikmesine neden olur. Bu da motorda güç kayıpları demektir. Diğer tarafta motorun enjektörleri en son ne zaman bakıma gitti? Sonuç olarak enjektör ve katalizatörü de kontrol ettirmenizde yarar var.

kalan karakter 2000

mustafa yazıcı mustafa yazıcı

2004.2008 arası opel corsa astra- pejo 206 ... polo yada golf .....mazda 3....hangisi daha çabuk satılır hangisi konfor ve masrafı az kendim degerlendir me yaptım içinden çıkmadım. saygılar

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır1
cevapla 04.06.2014 17:02
Uzmanı Uzmanı

Emme manifoldu değil de egzost manifoldu olmasın? Bununla beraber katalizör de tıkanmıştır, sökülüp temizlenmesi gerekir. Ancak, bu km ve yaştaki arabanın da enjektörleri ve turbosunun artık eskimeye başladığı bir gerçektir.

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır0
cevapla 04.06.2014 15:54

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.