ARKADAŞINA GÖNDER
Rölantideki Titremeyi Nasıl Gideririz?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

Rölantideki Titremeyi Nasıl Gideririz?

02.07.2014 Çarşamba
RÖLANTİDEKİ TİTREMEYİ NASIL GİDERİRİZ?

Onno Usta sorularınızı cevaplamaya devam ediyor.

2004 model, LPG'li Opel Vectra 2.0 16Vsahibiyim. Aracımı sabahları çalıştırıp yola çıktıktan 100-150 metre sonra motor gaz yememeye başlıyor. Ardından 15-20 saniye sonra normal bir şekilde çalışan motorda rölanti devrinde de titremeler meydana geliyor. Yaptığımız kontrollerde çoklu tekleme olarak isimlendirilen bu sorunda P300 kodlu arıza ortaya çıktı. Motor, hem LPG'de, hem de benzinle çalışırken oluşan bu arıza hala devam ediyor fakat test cihazında görünmüyor. Siz, bu konuda neler önerirsiniz?

Ali Hikmet Peker

Sayın Ali Hikmet Peker, Opel Vectra 2.0 16V'nin motorunun soğukken ilk çalıştırma sonrası titremesinin birçok nedeni olabilir. Ancak EOBDII kodlarının uyuşmamasına rağmen çoklu tekleme olarak belirmesinin nedeni, buji markası ve cinsinden kaynaklanabilir. Zaten LPG'li araçlarda platinyum tipi buji kullanılması gerekiyor. Ayrıca LPG'li motorların bujilerinin normal bir benzinli motora göre daha sık olarak kontrol edilmesinde yarar var. Ayrıca motor su sıcaklık sensörü (ECT) ve rölanti regülatör sisteminin de kirlenmesi aynı sorunlara neden olur. Bu sorunlar da bujilerin ateşleme yapmasını engelleyerek motorun teklemesine neden olur. Motor çalışma ısısına ulaşınca ECT sensörünün daha fakir karışıma izin vermesine neden olarak bujilerin de normal çalışmasına dönmesine neden olur. Bujileri ve diğer birkaç sensörü kontrol ettirerek bu sorunu çözebilirsiniz.

kalan karakter 2000

yunus yunus

siz her nekadar lpg dönüşümünü önersenizde uzun vadede lpg kullanımı çıkardığı arzalardan dolayı avantajlı olmadığı aşikar.

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır1
cevapla 02.07.2014 15:31

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.