ARKADAŞINA GÖNDER
Rölanti Devrinde Oluşan Titreşimi Nasıl Çözerim?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

Rölanti Devrinde Oluşan Titreşimi Nasıl Çözerim?

15.07.2014 Salı
RÖLANTİ DEVRİNDE OLUŞAN TİTREŞİMİ NASIL ÇÖZERİM?

Onno Usta sorularınızı yanıtlamaya devam ediyor.

Sahibi olduğum 2003 model Fiat Stilo ile sürüş anında ayağımı gaz pedalından çektiğimde motorda titreme oluyor ve viteste boştayken motor stop ediyor. Rolantide de oluşan titreme sorununu çözmek için motorun gaz kelebeğini değiştirdik ama çare olmadı. Motor, benzinle çalışırken bir sorun yok. Şu an 133.000 km'de olan aracımdaki bu sorunu çözmek için bu konuyu danıştığım usta, aracın üzerindeki LPG'nin 8 yaşında olduğu için eskidiğini ve bu nedenle birkaç parçanın değiştirildikten sonra rölanti ayarını benzine çevirip denenmesi gerektiğini söyledi. Ancak bu sorunun çözümü için emin olamadığımdan yaptırmadım. Sizce bu sorunun kaynağı nedir?

Ali İhsan Ebru Avşar

Sayın Ali İhsan Ebru Avşar,

Sahibi olduğunuz Fiat Stilo'nun motor işletim sistemi beyni ile LPG sisteminin beyni arasında bazı uyumsuzlar olabilir. Bu da motorun rölantide çalışırken sorun çıkarmasına neden olur. Bu uyumsuzluğun giderilmesi mümkün olamıyor.

Prins LPG sisteminin özel bir programlama ile uygulanmasıyla yüzde 100 olmasa da nispeten sorun minimum seviyelere indirgenebiliyor. Rölanti devirlerinde benzinin aktif hale getirilmesi veya gaz kelebeğinin yenilemesi bu sorun için çözüm değil.

kalan karakter 2000

engin vural engin vural

Lada vega 1.5 8 valf aracım var motor soğukken çok kısa olmasada tek marş ile çalışırken motor sıcak olduğunda çalışmada baya zorlanıyorum.ayrıca Hem benzinde hem lpg rölantide dengesizlikle 2000 devirler takılmalar oluyor.Hatta araçta vites 4 ten 5 atarken bile devir saatinin zıpladığını görüyorum.daha önce serviste kelebek gövdesi temizliği yapıldı
ve yapılmadan önce hava akış sensörü sağlam olduğu temizlik yapılınca düzeleceği söylendi.2 aysonra başka bir yetkili sevrvisi gitme fırsatım oldu.onlar ise hava akış sensörü ve rölanti sensörü bi değiştirip bakalım dediler.İnternetteki yorumlarada baktığımda hararet ısı sorunlarıyla ilgili olduğunu okuyorum sizce kafam karma karışık oldu.anlaşılıyorki bu tamirciler
okadarda tamirci değil deneme yanılma yoluyla işleri çözüyorlar sizce nerden başlamalıyım.elifoptix@hotmail.com

Aynı Görüşte misiniz?
evet3
hayır0
cevapla 04.08.2014 21:53
Ha Kan Ha Kan

Abi o araba beni ya uçurumdan at diyor yada yada usulünce beni azadet diyor :))

Aynı Görüşte misiniz?
evet3
hayır1
cevapla 16.07.2014 03:50

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.