ARKADAŞINA GÖNDER
Ateşleme Bobini Neden Sürekli Arızalanıyor?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

Ateşleme Bobini Neden Sürekli Arızalanıyor?

18.07.2014 Cuma
ATEŞLEME BOBİNİ NEDEN SÜREKLİ ARIZALANIYOR?

Onno Usta sorularınızı yanıtlamaya devam ediyor.

Sahibi olduğum 150.000 km'deki 2003 model Nissan Primera 1.6'nın motorunda 2 numaralı bobin arıza verdi. Bunu orijinal fakat çıkma bir bobinle değiştirdikten sonra şimdi de motorda 4 numaralı silindirin bobininde ariza oluştu. Onu da mecburen bunu da orijinal fakat çıkma bir parçayla değiştirdim. Yan sanayi bobini ustalar tavsiye etmiyor ve bu parçanın da orijinali ise 300 TL:Bu aracın motorunda neden sürekli ateşleme bobini zarar görüyor. Ayrıca yan sanayi bobin kullanmanın sakıncası olabilir mi?

Mehmet Candan

Sayın Mehmet Candan,

Aracınızın motorunun 150.000 km'ye ulaşması, motorda her silindirde görev yapan ateşleme bobinlerinin ömürlerini tamamladığını gösteriyor. Bujiye direkt temas eden bu parçalar, sürekli yüksek ısıda çalıştıkları için belli ömürleri vardır ve değişim sırasında da dördünün aynı anda yenilenmesi gerekir. Çıkma bobin olarak ifade ettiğiniz parçaların neden çıkma olduğu belli mi? Orijinal olmayan parçaların kalitesi ve güvenilirliği var mı? İki sorunun da olumlu bir yanıtı olduğunu sanmıyorum. Pahalı olduğunu düşündüğünüz bu parçaları satın almayıp yerine yan sanayi yada çıkma parça taktığınızda daha büyük masraflar ve maliyetlerle karşılaşacağınızı hatırlatmak isterim.

kalan karakter 2000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.