ARKADAŞINA GÖNDER
Opel Astra’nın Motoru Neden Hararet Yapıyor?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

Opel Astra’nın Motoru Neden Hararet Yapıyor?

21.07.2014 Pazartesi
OPEL ASTRA’NIN MOTORU NEDEN HARARET YAPIYOR?

Onno Usta sorularınızı yanıtlamaya devam ediyor.

Şu anda 35.000 km'de olan 2012 model Opel Astra 1.3 CDTi sahibiyim. Aracımın kliması açıkken ve motor devri 2000 d/d'de motor harareti 135 dereceye ulaştı. Ardından araçta motoru rölantiye alın klima kapalı uyarısı çıktı. Motoru durdurdum ve kaputu açtım, fan çalışıyordu, soğutma sıvısı kaynıyordu. Yazın bu sorunu sürekli yaşıyoruz ve önerilerinizi bekliyorum.

İbrahim Ömür Copcuoğlu

Sayın İbrahim Ömür Copcuoğlu,

Motorların su ısıları termostat ve fan motorunun bağımsız ancak ısıyı kontrol etmeleri anlamında örtüşen çalışma düzenekler vardır. Termostat, radyatör ile motor arasında regülatörlü kapı görevi görür. Bu kapı bozulduğunda ise sıcak suyun akışını engellenir ve motorda hararet meydana gelir. Araç uzun yolda hareket ederken oluşan rüzgar, çoğunlukla her iki radyatörün de soğutma işlevine yetse de genelde klima devreye girdiğinde fan motorunu kademeli hızı artarak maksimumda çalışır, yani 100 dereceye yakın ısılarda en hızlı kademesini dereye sokar. Buna paralel olarak motor devri 2000 d/d civarında olduğu zaman, klima açıkken yoldan alınan rüzgara rağmen motor sıcaklığının yükselmesi, termostatın sorunlu olduğu sonucunu çıkartabilir. Çeşitli nedenlerden dolayı motor hararet yaparsa başta silindir kapak contası olmak üzere çeşitli parçalar zarar görür. Tüm bunların sonucunda motorun termostat, fan motoru kontrolü ve sistemin genel bağlantıları kontrol edilmelidir.

kalan karakter 2000

Mr. 3S Mr. 3S

Arkadaşlar aracınızı her sene düzenli olarak bakıma sokarsanız hiçbir sorun çıkmıyor.Çok şükür benim opelimde yok böyle birşey

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 25.07.2014 23:47
Cimilli İboo Cimilli İboo

Helal Be Onnoh usta sane, bu işi sen iy i billion, biri 1983 biride 1985 Opel Asconamız vardı, her ikiside termostat denen yaylı zımbırtının kireçlenip açmamasından dolayı Hararet (Grafaj) yapmıştı, bu günün parasıyla 7.000 Tl'ye maloldu bize, Termostatın açmamasının sebebei ise kullanıcı hatası. Oto sürücüleri ucuza kaçmak için yani fazla para ödememek için motora şehir suyu dolduruyor ve buda termostat'ı kireçlendiriyor...

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır0
cevapla 24.07.2014 18:22
Ahmet Duhan KOL Ahmet Duhan KOL

Merhaba.

bende aynı araca sahibim. 2011 model 85.000 de. ben her hangi bir sorun yaşamadım ancak sizin sorununuz radyatör su ilave kapağında da olabilir. eski opelimde böyle bir soun vardı. su kapağı çatlamış ve gerekli basınç oluşmadığı için radyatör randumanlı çalışmamıyordu. radyatör kapağınıza baktırmanızı öneririm...

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır1
cevapla 22.07.2014 01:59

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.