ARKADAŞINA GÖNDER
Opel Vectra’nın Motorundaki Vuruntunun Kaynağı Nedir?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

Opel Vectra’nın Motorundaki Vuruntunun Kaynağı Nedir?

01.08.2014 Cuma
OPEL VECTRA’NIN MOTORUNDAKİ VURUNTUNUN KAYNAĞI NEDİR?

Onno Usta sorularınızı yanıtlamaya devam ediyor.

Bundan 1.5 yıl önce sahibi olduğum 1996 model Opel Vectra 2.0i 16V'nin 35.000 km'deyken bakım sırasında triger kayışı değişmişti. O değişimde triger kayışı hatalı takıldığı için koptu ve motorda ciddi hasarlar meydana geldi. Aradan geçen zamanda şu an 52.000 km'de olan aracımın motoru tam 4 kere sökülmesine rağmen eski düzenine bir türlü kavuşamadı. Motorun revizyonu sırasında standart ve 0.50 mm iki takım piston, üç takım segman, üç takım supap iteceği ile 3 kere ana yataklar değişti. Bunlara ek olarak yağ ve su pompası, triger, kasnak ve gergi bilyası gibi birçok parça değiştirildi. Son revizyonda silindirler 0.50 mm, krank mili ise 0.25 mm taşlandı. Ama motor ısındığında bile kesilmeyen vuruntu ve supap sesi var. Harcadığım para ise aracımın değerini buldu. Sizce bu motordaki sorun nedir? Bu konuda bana neler önerirsiniz?

Mehmet Başlı

Sayın Mehmet Başlı,

Triger kayışının değişimiyle ilgili otohaber Dergisi olarak defalarca uyarı niteliğinde haberler yaptık. Bu parça motor için hayati derecede önemlidir. Siz de triger kayışının kopması sonucu zarar gören motorda gerekli yenilemeleri yapmak yerine kısa yoldan sonuca gitmek istemişsiniz. Bu konu, emsali olmayan değil, örnekleri çok fazla olan sorunlardandır. Triger kayışının kopmasıyla supaplar açık kalarak pistonlara vurur ve eğilmesine sebep olur. Bu arada kopmanın oluştuğu an, motorun yük ve devir durumuna göre de çeşitli hasarlara neden olur. İlk revizyonda pistonlar kontrol edilmemiş ve sadece supaplar yenilenerek motor çalıştırılmış. Ancak birinci kompresyon segmanlarının aşınarak yeterli sıkıştırmayı yapamaması sonucu kompresyon düşerek kaçaklar olmaya başlamış. Ayrıca piston etek çatlaması veya piston kol eğilmesi gibi sorunlar var mı bilemiyorum. Bu supap eğilme sürecinde alınan darbeler aynı zamanda eksantrik milini ve eksantrik mili yatak yuvalarını da zorlayarak eksantrik mil yataklarının silindir kapağa en yakın olduğu bölgelerde silidir kapak boyunca çatlaklar oluşturabiliyor. Sonuç olarak bir kerede yapılması gereken işlemi birkaç kez yaptırarak gereksiz masraf etmişsiniz. Motorda devam eden vuruntu sesi de hidrolik iticilerin yenilenmelerine rağmen devam ediyorsa bu parçaların yuvalarında çatlak veya genişleme olduğunu işaret edebilir. Bu konuda yapılması gerekenlerin başında ise bu konuda uzman bir ustaya aracı göstermenizdir. Ardından motorun silindir kapağı yenilenmeli ve supaplarla birlikte birçok parça yeniden kontrol edilmelidir. Benim bu konuda size tavsiye edebileceğim kimse yok. Ancak birçok araç sahibi, triger kayışının değişiminde yetkili servis yerine daha ucuz olduğu için özel servislere yöneliyor. Özel servisler ise değiştirilmesi gereken bilye ve gerdirme yayını da yenilemezken bu kayışı da hatalı takabiliyor. Oysa triger kayışının takılırken dişli üzerine tam oturması ve motorun sentede olması gerekirken, gerdirmesi gerekli tork değerinde olmalı. Bu parçanın değişimi çok zor değil ama büyük bir ustalık gerektiriyor.

kalan karakter 2000

engin engin

Sn. Usta; 24.000_TL nakitim var. Ailem için, 2 el hangi araçları tavsiye edersiniz.?

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 03.08.2014 10:06
Uğur Uğur

Üst kapağın yağlama kanallarına bakın ..iticileri kontrol ettirin

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 02.08.2014 00:16

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.