ARKADAŞINA GÖNDER
Aracımın Hızlanması Neden Zayıfladı?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

Aracımın Hızlanması Neden Zayıfladı?

20.08.2014 Çarşamba
ARACIMIN HIZLANMASI NEDEN ZAYIFLADI?

Onno Usta sorularınızı yanıtlamaya devam ediyor.

Şu anda 200.000 km'de olan 2001 model Fiat Bravo HGT sahibiyim ve aracımla 0-100 km/s hızlanmasını 16 saniyede tamamlıyorum. Aracımda oluşan bu hantallaşmayı gidermek için; avans değiştirici, bujiler, egzozu yenilememize rağmen bir çözüm bulamadık. Son olarak hava filtresi elemanını çıkarınca motor performansının arttığını gördük ve 0-100 km/s hızlanma süresi 9-10 saniyeye düştü. Ancak yeni ve orijinal hava filtresi takılınca motorun verimi yine aşırı br şekilde düşüyor. Sizce bu sorunun kaynağı nedir?

Teoman Ceylan

Sayın Teoman Ceylan,

Fiat Bravo HGT'nin motorunda oluşan performans kayıpları, hava filtresi çıkarıldığında düzeliyorsa motorun emiş sisteminde bir problem olabilir. Motor, yeteri kadar hava alamadığı için, yanma sırasında gereken karışımı bozan bir takım etkenler var. Ya da diğer bir değişle motorun daha çok havaya ihtiyacı var ama hava filtresi gereken basınca izin vermiyor. Siz, bu sorunu çözmek için motorda arıza kodu alındı mı? Bu sorun, en çok yağ karter havalandırmasından kompresyon kaçaklarının kartere yaptığı basınç sonucu oluşan yağ dumanıyla birlikte motorda karışımın bozulmasına neden olabilir. Karter havalandırma hortumunu motor hava filtresi emiş yolundan çıkartarak denemek gerekir. Zaten bu motorların hava akış ölçerleri hassastır ve çok kısa vadede sorun çıkartırlar. Hava akış ölçerde oluşan arıza sonucunda işletim sistemine giden bilgiler sonu zengin karışım olma ihtimali yüksek. Bu da motorun mevcut hava filtresi kapasitesiyle giderilemiyor olabilir.Ayrıca lambda sensöründe de arıza varsa hava akış ölçerin çalışma performansı etkilenir. Zaten lambda sensörü arızası ise çoğu zaman bilgisayarda arıza kodu vermez. Bu parça da arıza olup olmaması kişisel deneyimlerle ve özel ölçümlerle tespit edilebilinir. Öncelikle karter havalandırma hortumu ve hava akış ölçerin test aleti ile kontrol edilerek çıkan fabrika verileriyle karşılaştırılması gerekir. Ayrıca sağlam sorunsuz bir hava akış ölçerin de denenmesi yine problemi çözmek için yeterli olabilir. Diğer tarafta çok az bir ihtimal de olsa eksantrik mili kamlarında silinme ile supapların düzensiz çalışması, triger kayışı zamanlamasında kayma veya ECT sensörü ya da hava hararet sensöründeki sorunlar araştırılmalıdır.

kalan karakter 2000

slm slm

benim aracımda spr hava filitresi var ben öle aldım orjinalini nasıl temin edebilirim

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 23.01.2016 22:42

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.