ARKADAŞINA GÖNDER
Ford Escort’un Motoru Neden Stop Ediyor?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

Ford Escort’un Motoru Neden Stop Ediyor?

16.09.2014 Salı
FORD ESCORT’UN MOTORU NEDEN STOP EDİYOR?

Onno Usta sorularınızı yanıtlamaya devam ediyor.

Sahibi olduğum 1997 model Ford Escort 1.6 CLX EFI'nin motoru, aracı çalıştırıp hareket ettikten sonra yavaşlarken stop ediyor. Bu sorunu Ford yetkili servisinde danıştım ve yetkililer: emme manifoltunda, kartel havalandırma ve bypass supaplarını değiştirdiler, bujileri yenilediler ve arızayı giderdiklerini söylediler. Fakat aracımı kullandıktan sonra aynı arızanın devam ettiğini gördüm. Tekrar aracımı servise bıraktım ve yetkililer: motorun yağ yaktığını bu sırada da enjektörün çalışmasının engellediğini belirttiler. Bu onarımların maliyeti ise oldukça yüksek olduğu için bu konuda bana neler önerirsiniz? Sizce karbon temizleme yaptırsam bir faydası olur mu?

Mehmet Kara

Sayın Mehmet Kara,

Ford Escort 1.6'nın karter havalandırma sistemi, hava filitresi ve emme manifoldu emişine bağlı bir düzenektir. Görevi yağ karterinde basınç oluşmaması ve havalandırılmasıdır. Pistonlar, yanma odasındaki hava yakıt karışımını sıkıştırdıktan sonra oluşan yüksek basınçla birlikte pistonların hareketiyle karterde basınç oluşturabilirler. Bu da karter de basınç birikmesine neden olur. Karter havalandırma ise bu basıncın oluşmasını engelleyerek yağ dumanı ve ek basıncı hava filtresi yoluyla havayı üfleyerek motorun tekrar bu karışımı emerek yakmasını sağlar. Segman ve pistonun çalışması sırasında karterde daha çok basınç aktarımı olurken yanmış gazların de etkisi ile karterdeki yağ ısıtıp yanmaya başlar. Bu sırada karter havalandırmasında yer alan yanık yağ ve gaz dumanı, sistemin çalışmasıyla hava filtresi ve emme manifolduna karışarak hava yakıt karışımının yapısını bozar. Bozulan hava yakıt karışımı sonucunda ise öncelikle kelebek takımı ile rölanti regülatörü etkilenirken bujiler de ıslanarak yağlanır. Motordaki tekleme ve stop etme de bu tarz bir sorunun sonucudur. Yapılması gereken konulardan biri ise motorun revize edilmesidir. Sonuç olarak motor yenileştirme maliyetli bir iştir ve Carbon Clean isimli özel makine ile yapılacak karbon temizleme işleminde segman, piston ve silindirlerde ve diğer temel motor parçalarında oluşan aşınmaları gidermeniz maalesef imkansızdır.

kalan karakter 2000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.