ARKADAŞINA GÖNDER
Range Rover 3.6 TDV8’de Motor Arıza Lambası Neden Yanıyor?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

Range Rover 3.6 TDV8’de Motor Arıza Lambası Neden Yanıyor?

08.10.2014 Çarşamba
RANGE ROVER 3.6 TDV8’DE MOTOR ARIZA LAMBASI NEDEN YANIYOR?

Onno Usta sorularınızı yanıtlamaya devam ediyor.

156.000 km'de 2008 model Range Rover 3.6 TDV8 satın aldık. Bu aracın bütün bakımları yetkili serviste yapılmış ve en son 5 ay önce sol ve sağ turbosu, hortumlarıyla birlikte değiştirilmiş. Şu an 50-100 km/s arasında hareket ederken motor arıza lambası yandıktan sonra motor gücünde azalma oluyor. Yol kenarında durup, kontağı kapatıp açtığımızda motor tekrar düzeliyor. Aracı bilgisayara bağladığımızda arıza bilgisi vermiyor. Bu sorunu çözmek için aracımı servise götürdüğümde yakıt filtresinde su tutucunun su dolduğunu tespit ettiler. Sizce bu sorunun kaynağı nedir?

Arda Doruk Özkılıç

Sayın Arda Doruk Özkılıç,

Bilgisayarla yapılan arıza teşhislerinde motorda arıza kodu bulunamıyorsa sorunu çözmek çok zordur. Ancak mazot filtresinde su birikintisi yoğunsa zaten deponun temizlenmesi gerekir. Temizlik sonrası yenilenen mazot filtresi ile yapılan testlerde aynı sorun devam ediyorsa motorda aşırı kurumlanma olabilir. Ancak motorun 156.000 km'de olduğunu dikkate alırsak, karbon temizleme işleminin bir yararı olmayacaktır. Diğer tarafta turboların yenilenmesine rağmen supaplar ve manifolttaki kurumlanma nedeniyle oluşan farklı hava basıncı, EGR'nin çalışma ritmini etkiler. Ayrıca basınç sensörü, farklı basınç karşısında çalışırken zorlanıp turbonun anlık yüksek basınç üretmesi de lambda sensörünün hatalı çalışmasına neden olur. Tüm bunlara ek olarak katalizatörün de tıkanma ihtimalinin bulunduğunu belirtmek isterim

kalan karakter 2000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.