ARKADAŞINA GÖNDER
Nissan Pathfinder’ın Rölanti Devri Sorununu Nasıl Gideririz?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

Nissan Pathfinder’ın Rölanti Devri Sorununu Nasıl Gideririz?

15.10.2014 Çarşamba
NİSSAN PATHFİNDER’IN RÖLANTİ DEVRİ SORUNUNU NASIL GİDERİRİZ?

Onno Usta sorularınızı yanıtlamaya devam ediyor.

Otomatik şanzımanlı ve LPG'li 1998 model Nissan Pathfinder 3.3 V6 sahibiyim Aracım 160.000 milde ve motor harareti 90 dereceye geldiğinde rölantide devir dalgalanması oluyor, bu durum vitese taktığımda daha da çoğalıyor. Aracı yüksek devirde kullandığımda ise bir problem olmazken boşa aldığımda ya da 1000 d/d'nin altına düştüğümde dalgalanma devam ediyor. Motoru stop ettiğimde ise soğumadan tekrar çalışmıyor. Bu sorun benzinde ve LPG'de devam ediyor. Bir keresinde aracım çalışmadığı için çekici ile ustama götürdük ardından yaklaşık yarım saat sonra motor tek marşta çalıştı. Bu sorunu çözmek için çeşitli kontrolleri yaptırdım ama arıza hala devam ediyor. Bu konuda neler önerirsiniz?

Oktay Çalık

Sayın Oktay Çalık,

1998 yılı üretimi olan Nissan Pathfinder 3.3 V6'nın motorunun sıcakken rölanti devrinin bozulması ve stop ettikten sonra ise geç çalışmasının bana göre birkaç ana nedeni var. İlk ihtimal püskürtme sistemi, su ve hava ısı sensörlerinin yaşlanarak arızalanma ihtimali vardır. Diğer tarafta ECT sensörü olarak bilinen bu sensör, motorun normal ısısına geldiğinde işletim sistem beynine yanlış bilgi aktararak fakir veya zengin karışımın oluşması sonucu rölantinin bozulmasına neden olur. Ayrıca hava akış ölçerde de sorun varsa ECT sensöründeki gibi çeşitli arızalar oluşur. Son olarak hava akış ölçerlerin de içinde bulunan ısı sensörü de kontrol edilmelidir. Bir diğer sorun ise: 160.000 milde olan motorun yağ karterine kompresyon kaçırması sonucu olabilir. Bu durumda da fazla yağ dumanı, karter havalandırma hortumu üzerinden hava filtresi yoluyla motora karışarak karışımı etkileyebilir. Bu işlemin kontrolü için karter havalandırma hortumu, takıldığı yerden çıkarılarak üfleme kontrolü ve çalışmanın değişimlerinin kontrolü ile tespit edilmelidir. Ayrıca aynı havalandırma hortumunun emme manifoldunda olan dumanı emme düzeneği de tıkayabilir. En son ve bana göre uzak ihtimal olsa da kontrol edilmesi gerekli konu ise motorun kompresyon değerleridir. Çünkü LPG uygulanmış motorlarda belli vadelerde oluşan supap yanma veya zarar görme sorunları vardır. Supap ve supap yuvalarında oluşan yanıklıklarla sıcak motorda rölanti bozulmaları olasıdır. Ancak bu durum, soğuk motorun da ilk çalıştırmada zorlanmasına neden olur. Sizin anlattıklarınızda ise benzer bir şikayet yok, ancak yine de kompresyon basıncı testi ile supaplar, kompresyon kaçak testi yapılarak supapların ve segmanların durumunu tespit etmekte yarar var. Emme manifold contası veya emme manifolduna bağlı servo fren ya da farklı emiş ile çalışan hortumların da kontrol edilerek hava kaçaklarının araştırılması gerekir.

kalan karakter 2000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.